Klepgeleider verwisselen

Gestart door skibber54, 31-12-2017 13:36:37

Vorige topic - Volgende topic

skibber54

Het vervangen van k lepgeleiders van mijn volvo 850 v10 is dat goed te doen ik heb namelijk een andere kop gekocht en wil deze reviseren aangezien de kop die erop zit bijna 500.000 km en begint blauwe rook eruit te gooien laat de kop wel vlakken door een gerenommeerd bedrijf

arjenT5R

Zo ver ik weet is de 850 nooit als V10 geleverd misschien heb je een bijzonder model.
Vertel er eens over? Misschien heb je wat foto's?

Het vervangen van klepgeleiders is meer een klusje voor een revisiebedrijf, die zetten er dan gelijk nieuwe seals in, slijpen de kleppen in en testen de kop, allemaal icm vlakken vd kop uiteraard.

V10's hebben wel 2 koppen daar ben je je van bewust?

edit: er van uitgaande dat je klepgeleiders bedoelt natuurlijk met K lepgeleider... dan... toch?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Bedoel met V10 wellicht versie 10 klepper ?

Vlakken zou ik alleen maar doen als de kop krom is.
Meestal is het blauw roken het gevolg van verharde klepsteelrubbers en kun  je volstaan met die te vervangen.
Ik zou eerst de klepspeling laten meten door dat gerenormeerde bedrijf alvoor ik de klepgeleiders zou (laten) vervangen

skibber54

Sorry ipv v10 moet 10v of te wel 10 klepper

-D©©©L-

Citaat van: skibber54 op 31-12-2017 13:36:37
Het vervangen van k lepgeleiders van mijn volvo 850 v10 is dat goed te doen ik heb namelijk een andere kop gekocht en wil deze reviseren aangezien de kop die erop zit bijna 500.000 km en begint blauwe rook eruit te gooien laat de kop wel vlakken door een gerenommeerd bedrijf

Ja hoor, nieuwe geleiders tik je er vrij simpel in. Zeker als je ze even in de vriezer hebt gehad.
Vlakken alleen laten doen om kleine oneffenheden weg te werken (minimaal dus) en enkel en alleen als de losse kop nog vlak & recht is. 

arjenT5R

He jammer had nog steeds de ijdele hoop eens een V10 te treffen.

Ik heb met 530.000 een kop bij de revisieboer binnen gegooid, alle geleiders waren nog ruim binnen de tolerantie.
Alleen de klepsteel afdichtingen vervangen was genoeg.

Er zijn meerdere methoden om de klepsteelafdichtingen te vervangen, ook zonder de kop te verwijderen.

Piet

Mocht je de geleiders er zelf in tikken: je moet ze daarna altijd ook wel met de juiste ruimers op maat ruimen.
Anders gaat het niet goed komen.
De geleiders zullen door het er in tikken nl. van binnen iets "opbollen" waardoor de stelen te nauw in de geleiders komen te zitten.
Er in tikken op zich gaat inderdaad op zich nog wel redelijk soepel.
Je moet daarvoor nog wel eerst de oude eruit tikken, wat net ff weer wat lastiger is zonder het juiste gereedschap, maar wel te doen ook.

Maar de geleiders zullen niet snel buiten de toleranties blijken te zitten zoals Arjen ook al aangaf.

-D©©©L-

De vraag was simpel, t antwoord ook.

arjenT5R

Stel dat t echt een V10 was? Watdan? ;D

rappendaf

Dan moest hij die aan mij verkopen arjen  :eusa_dance:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T