Algemeen advies gevraagd (schijven + blokken)

Gestart door 855/96, 01-01-2018 15:05:21

Vorige topic - Volgende topic

triton

Als je de vooras gaat doen zit er wel verschil in de schijf grootte
Professioneel raddraaier

855/96

Citaat van: arjenT5R op 02-01-2018 00:44:03
Goed kijken, de bovenste is voor de achteras en de onderste voor de vooras.
Dus als je schijven zoekt voor de achterkant dan idd de bovenste.

Ah, natuurlijk. opmerkelijk dat prijsverschil. Maar een gelukje dus. Morgen nog even opzoek naar de bijbehorende blokken, handrem voeringen en clipjes en dan kan de bestelling de deur uit.

Citaat van: triton op 02-01-2018 00:52:42
Als je de vooras gaat doen zit er wel verschil in de schijf grootte

Ik laat er morgen even een garagemedewerker naar kijken, maar ik mag aannemen dat ik voor hooguit nieuwe blokken zou kunnen gebruiken.

Dank tot zover heren!
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

arjenT5R

Voorste schijven zijn geventileerd achter niet dat maakt t prijs verschil.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

clubman

kijk ook even goed naar de gangbaarheid van je achterste remklauwen wat je beschrijft klink heel erg als het bekende" aardbevingsgevoel".
dan werkt nog maar 1 zuiger van je remklauw en dat trilt rammelt door je hele auto.
zoek maar eens op het forum of als iemand zo het linkje uit zijn toetsenbord haalt :eusa_whistle:

855/96

'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

855/96

Citaat van: V70R^2 op 01-01-2018 15:12:52
Schijven en blokken van ATE is origineel en goed, remschoenen hoeven niet, tenzij het segment loslaat of op is.

Wil je een upgrade, ferodo de of ds2500 remblokken zijn net een stapje beter dan origineel.

Hoewel goedkoop ons allemaal het beste past had ik hier nog wel een vraagje over. Je schrijft ' ATE is origineel'. Bedoel je hiermee dat het exact dezelfde schijf in een ander doosje is? Ik probeer gewicht van origineel en ATE te achterhalen, maar van alle beschikbare variabelen is dat de best verstopte. Ik vraag dit omdat ik elders op dit forum mensen toch ook wel consequent naar originele schijven zie wijzen.

Mocht het bovenstaande daadwerkelijk zo zijn dat ben ik van voornemens om te bestellen:

Schijf;
https://www.autodoc.nl/ate/956811
Blokken;
https://www.autodoc.nl/ferodo/1508668

Het advies om meteen de Remschoenset te vernieuwen neem ik ook ter harte, maar daar ook veel keus uit verschillende merken. € 42.90 voor origineel bij parts4swedes. Bij autodoc vind ik setjes van Ridex, Stark, Mapco. Prijzen variërend van 12eu tot 35eu. Wat valt er over de kwaliteit van de drie laatstgenoemden te vertellen?

TonV70R adviseerde ook om veren te vervangen, weet iemand misschien welke veren hiermee bedoeld worden?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

arjenT5R

Ogja de dealer is ook niet zo duur meer hoor tegenwoordig, heb je daar al eens geïnformeerd?
ATE blokken van de dealer zijn andere blokken dan ATE van autodoc.

855/96

De Volvo dealer niet duur? Laatste keer dat ik daar om 4 lampjes en een handjevol clipjes tbv paneel achterklep kwam mocht ik 50 euro achterlaten. :) Maar met blokken is dat niet aan de hand begrijp ik? Je schrijft 'ATE blokken van de dealer zijn andere blokken dan ATE van autodoc.' Geldt dat ook voor 'ATE schijven van de dealer zijn andere schijven dan ATE van autodoc.' Of is dat te simpel gedacht..?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

rjverbrugh

Heb recent ook de achterkant gedaan, alles van ATE, incl een nieuwe bevestigingssetje voor de blokken, die zou ik er zeker bij bestellen.  Ik heb echter niet de remschoenen van de handrem vervangen, die zager er gewoon nog erg goed uit, even schoon gemaakt en opgeschuren was voldoende.
Daarvoor had ik een andere setje besteld, en wel Brembo, omdat me die op andere auto's goed bevallen was en nog goedkoper waren. Kreeg van autodoc aanbod om zonder meerprijs de kwalitatief betere Starks te ontvangen. (Dom dom dom) ja tegen gezegd. Op zich remde het goed die Starks, helemaal niks mis mee, waarschijnlijk ook omdat ik de klauwen even goed had schoongemaakt en de zuigers gangbaar. Maar na de eerste regenbui zat er al roest op het hart van de schijf. Zit namelijk geen coating op en dat zit wel op ATE ( met de Brembo's wsr het zelfde probleem gehad....met een Titan velg ziet dat er dus niet uit.....dus alsnog maar ATE besteld. Dus mocht je die Starks willen proberen, je mag ze voor nop op komen halen, incl blokken, hebben geen 300km onder de auto gezeten....

855/96

Dank voor je bericht! Heb je toevallig ook een linkje naar dat desbetreffende bevestigingssetje voor de blokken? Ben bang dat ik per ongeluk iets verkeerds in mijn mandje gooi straks.

Citaat van: rjverbrugh op 03-01-2018 13:37:44
Dus mocht je die Starks willen proberen, je mag ze voor nop op komen halen, incl blokken, hebben geen 300km onder de auto gezeten....

Welke regio?! :)
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

KIM

Citaat van: 855/96 op 03-01-2018 13:28:03
De Volvo dealer niet duur? Laatste keer dat ik daar om 4 lampjes en een handjevol clipjes tbv paneel achterklep kwam mocht ik 50 euro achterlaten. :) Maar met blokken is dat niet aan de hand begrijp ik? Je schrijft 'ATE blokken van de dealer zijn andere blokken dan ATE van autodoc.' Geldt dat ook voor 'ATE schijven van de dealer zijn andere schijven dan ATE van autodoc.' Of is dat te simpel gedacht..?

Nee dat is niet te simpel gedacht. In het verleden wist ik zowel Brembo als Ate aftermarket krom te remmen. Is me bij Volvo schijven nog niet gebeurd.
Doe mij maar Volvo dus...

rjverbrugh

Citaat van: 855/96 op 03-01-2018 13:52:16
Dank voor je bericht! Heb je toevallig ook een linkje naar dat desbetreffende bevestigingssetje voor de blokken? Ben bang dat ik per ongeluk iets verkeerds in mijn mandje gooi straks.

Citaat van: rjverbrugh op 03-01-2018 13:37:44
Dus mocht je die Starks willen proberen, je mag ze voor nop op komen halen, incl blokken, hebben geen 300km onder de auto gezeten....

Den Haag

en deze set:

https://www.autodoc.de/ate/955237

855/96

Citaat van: rjverbrugh op 03-01-2018 14:18:58
Citaat van: 855/96 op 03-01-2018 13:52:16

Den Haag

Ik vind het een ontzettend genereus aanbod, en maak er dankbaar gebruik van. Denk Haag ligt niet bij mij om de hoek, maar een belletje naar een lokale transporteur leerde mij dat ik het voor minder dan 20 euro hier kan krijgen. En dan halen ze het bij u thuis aan. Is dat misschien een optie?

Misschien domme vraag, maar past die set ook op de Starks?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

gero

Citaat van: KIM op 03-01-2018 14:10:32

Nee dat is niet te simpel gedacht. In het verleden wist ik zowel Brembo als Ate aftermarket krom te remmen. Is me bij Volvo schijven nog niet gebeurd.

Dus , Volvo (ATE) schijven gekocht bij de dealer zijn van betere kwaliteit, ik neem aan ook een stuk duurder.
Ik heb er zelf ATE schijven(after market) op de vooras zitten, ik doe regelmatig  stevig remmen (op een afrit) maar tot op heden nog geen last van kromme schijven .

arjenT5R

Citaat van: KIM op 03-01-2018 14:10:32

Precies dat en gewoon lekker bijdehand om korting vragen!

De schijven zijn een gietproduct en daarna bewerkt, ze moeten een tijdje rusten om de stress uit het materiaal te krijgen gewoon liggen dus.
Koop je nieuwe schijven van zo'n grootgrutter dan heb je kans dat ze zo direct van de vlakbank in de doos naar jou gestuurd worden.

Vervolgens bestaat dus de kans dat ze na een paar keer warm koud krom worden. Afdraaien en daarna weer verder is een ok optie maar het is zo'n extra gedoe allemaal he en wat kost t afdraaien weer aan tijd en moeite etc.

Volvo schijven rij je niet krom.

De volvo blokken worden door ate gemaakt speciaal voor volvo en dan zijn niet dezelfde blokken als die je bij autodoc koopt ook al staat er wel ate op.
Stom he.