Algemeen advies gevraagd (schijven + blokken)

Gestart door 855/96, 01-01-2018 15:05:21

Vorige topic - Volgende topic

855/96

Beste wensen allemaal!

Bij aankoop van de auto bleek dat bij het remmen er een onbalans (trilling) optreedt, de tijd is nu aangebroken om het remsysteem op orde te brengen. Ik ga er, in al mijn ondeskundigheid, vanuit dat de remschijf achter bestuurderszijde daar verantwoordelijk voor is. Ook weet ik dat de blokken achter sowieso aan hun einde zijn omdat er een duidelijk 'ijzer op ijzer' geluid hoorbaar begint te worden.

Is het raadzaam om ook de remschoenen te vernieuwen wanneer je schijven vervangt, of is dit niet gebruikelijk?

Ik heb al het één en ander gelezen over keuze voor schijven en heb begrepen dat ik er niet onverstandig aan doe om originele schijven te bestellen bij bijv. parts4swedes.nl. Ik ben vooral benieuwd of deze info nog steeds actueel is.

Wat de remblokken betreft heb ik nog geen goed beeld wat wijsheid is, als ik bijvoorbeeld bij winparts.nl zoek op Volvo 850 krijg ik wel 20 verschillende opties in prijs variërend van 15eu tot 45eu. Voor 'maar' 25eu zie ik bijvoorbeeld een setje van Bosch (je zou zeggen; geen slecht merk), maar ik durf die niet zonder meer te bestellen voor ik jullie even om raad en advies wil vragen. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten bij blokken zoals bijvoorbeeld maten? 

Dit zijn de eerste vragen die in me opkomen, elke raad/tip en advies is welkom!

'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

V70R^2

Schijven en blokken van ATE is origineel en goed, remschoenen hoeven niet, tenzij het segment loslaat of op is.

Wil je een upgrade, ferodo de of ds2500 remblokken zijn net een stapje beter dan origineel.

mitsupiet

Citaat van: V70R^2 op 01-01-2018 15:12:52
Schijven en blokken van ATE is origineel en goed, remschoenen hoeven niet, tenzij het segment loslaat of op is.

Wil je een upgrade, ferodo de of ds2500 remblokken zijn net een stapje beter dan origineel.
Waar zijn die spullen van ATE te krijgen voor een leuk prijsje?

Te hard geschrobt.......

leons850

Citaat van: mitsupiet op 01-01-2018 15:29:27
Citaat van: V70R^2 op 01-01-2018 15:12:52

Waar zijn die spullen van ATE te krijgen voor een leuk prijsje?

Kijk eens op autodoc of mister auto.
Die laatste heb ik ze deze week ook weer besteld.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

TonV70R

Als je toch de remschijven eraf hebt zou ik meteen de remschoenen van de handrem vervangen.  Ik zou dan meteen de veren van vervangen, bij mij knapte er destijds 1 kapot en dan kun je niet verder.
Via parts4swedes bestellen, heb daar goede ervaringen mee.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

855/96

Is dat allemaal one-size fits all? Of moet ik letten op bepaalde maatvoeringen? Als iemand directe linkjes heeft naar desbetreffende artikelen bij webwinkels houdt me, eventueel via PM, zeer aanbevolen.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

TonV70R

Even een berichtje naar Parts4swedes met kenteken sturen en wat je nodig hebt en je krijgt zo een offerte
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

arjenT5R

vind t ook wel errrrgggg gemakzuchtig je kan toch wel ff iets moeite doen om uit te zoeken wat je nodig hebt...
Desnoods gooi je hier een paar linkjes neer van welke moet ik hebben toch  :eusa_eh:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 20:15:46
vind t ook wel errrrgggg gemakzuchtig je kan toch wel ff iets moeite doen om uit te zoeken wat je nodig hebt...
Desnoods gooi je hier een paar linkjes neer van welke moet ik hebben toch  :eusa_eh:

Trilt de auto, of trilt het stuur tijdens remmen? Even de segmenten van de handrem controleren, dan kun je nog zien of je ze vervangt. Gemaks halve ga ik ervan uit dat je wel weet hoe je de remmen het beste kunt vervangen?

855/96

Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 20:15:46
Desnoods gooi je hier een paar linkjes neer van welke moet ik hebben toch  :eusa_eh:

Op sommige fora wordt het niet op prijs gesteld om linkjes naar webwinkels te plaatsen. Vandaar dat ik dat nog even achterwege liet. Geen gemakzucht dus.

Citaat van: arjen850 op 01-01-2018 20:23:31

Trilt de auto, of trilt het stuur tijdens remmen? Even de segmenten van de handrem controleren, dan kun je nog zien of je ze vervangt. Gemaks halve ga ik ervan uit dat je wel weet hoe je de remmen het beste kunt vervangen?

Het stuur trilt niet, de trilling komt, voor mijn gevoel, van links achter, hoe krachtiger ik rem, des te meer onbalans. Misschien dat er bij krachtiger remmen wel trilling te voelen is in het stuur. Maar dat durfde ik vooralsnog niet aan.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

arjenT5R

Ah oke no offence je kan linkjes plaatsen wat je wil hoor ;D

Klinkt als een kromme schijf ja.

855/96

Ik heb gelezen dat je schijven altijd per paar verwisseld, althans dat wordt geadviseerd. Ik ben benieuwd wanneer mensen er voor kiezen om een schijf opnieuw te laten vlakken. Stel dat de schijf rechts achter helemaal prima is, dan zou dat de nodige kosten besparen. Of zou dat onverstandig zijn?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

leons850

Citaat van: 855/96 op 01-01-2018 21:21:16
Ik heb gelezen dat je schijven altijd per paar verwisseld, althans dat wordt geadviseerd. Ik ben benieuwd wanneer mensen er voor kiezen om een schijf opnieuw te laten vlakken. Stel dat de schijf rechts achter helemaal prima is, dan zou dat de nodige kosten besparen. Of zou dat onverstandig zijn?

Achter schijven van ATE kosten bij bijvoorbeeld autodoc ongeveer 5 tientjes. Ik zou de moeite niet nemen.
Setje blokken er bij, handrem voeringen en clipjes en voor 100euro ofzo weer helemaal fris.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

855/96

Voor dat geld wil je die drukte niet hebben idd, als ik op die site kijk en mijn auto selecteer komt hij met twee setjes van ATE terug. Is die bovenste prima?

https://www.autodoc.nl/search?keyword=remschijven&maker_id=120&model_id=57&car_id=4737&sort_supplier%5B0%5D=ate
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.

arjenT5R

Goed kijken, de bovenste is voor de achteras en de onderste voor de vooras.
Dus als je schijven zoekt voor de achterkant dan idd de bovenste.