Welke spiraal/chassis veer voor C70 ?

Gestart door c70_ibo, 09-01-2018 11:43:44

Vorige topic - Volgende topic

c70_ibo

Beste forumleden ,

Heeft er iemand een enig idee welke veren ik moet hebben voor mijn c70 t5 uit 1998. Ik zie op mister auto normale en sport chassis staan. Ik kom er namelijk niet uit.

Het is mij gisteren gelukt tijdens optrekken een knal te horen met als gevolg een gebroken linker veer op voor as.

Ik heb op eerdere berichten gekeken wordt gesproken dat het op je chassis nummers erop moet staan,ik kan er helaas niets van maken ?? :-\

Met vriendelijke groeten

elianmars

Ligt eraan wat voor onderstel er nu onder ligt. Het verlaagde sportonderstel (is ca 20 mm lager), of gewoon onderstel.
Je zou de dealer kunnen bellen. Daar zouden ze aan de hand van je kenteken moeten kunnen zien wat er bij aflevering onder lag.

c70_ibo

Ik heb de dealer gebeld en gevraagd naar de oem nummer en alles maar na de identificatie plaat gegevens deelde hij enkel de prijs mee en dat was per stuk 119.79 euro.
Morgen de auto eens op brug zetten ik lees op andere berichten over een stip met kleur

c70_ibo

Ik denk dat ik het gevonden Heb, op mijn plaatje staat er 7D ik kom uit op groen+blauw.

Zo nu even internet afzoeken voor een goed deal

elianmars

Citaat van: c70_ibo op 09-01-2018 18:28:38
Ik heb de dealer gebeld en gevraagd naar de oem nummer en alles maar na de identificatie plaat gegevens deelde hij enkel de prijs mee en dat was per stuk 119.79 euro.
Morgen de auto eens op brug zetten ik lees op andere berichten over een stip met kleur

Kreeg je geen onderdeelnummer, of kon er niet gezegd worden of je normaal of verlaagd onderstel hebt?

c70_ibo

Ja ik heb het gevraagd, dealer zei enkel te willen zoeken voor me indien ik bij ze zou bestellen en later kreeg ik per mail enkel de prijs door.... Dus best lullig aangezien ik toch vaak iets bestel, maar op internet kom ik veren tegen voor de helft van de prijs

c70_ibo

Ik kom op onderdeel 3546833 uit volgens mijn plaatje 7D 12 GNS4

elianmars

Voor zover ik kan zien, is dit de gewone veer.

Jammer, anders had je hier misschien iets aan gehad. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86490.msg1756470.html#msg1756470

c70_ibo

Inderdaad ik geloof ook dat het de gewone veer, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik neus altijd al laag gevonden heb. Ik kon nooit met de neus over een stoep steken tijdens parkeren

Ries van de Zilverschuit

3546833 is inderdaad een verlaagde veer (-2cm). Met gele stip. Vorige jaar heb ik ze vervangen omdat allebei de veren gebroken waren en mijn auto is nu nog steeds verlaagd  :).

Ooit bood Volvo een verlagingsset voor voor aan met het nummer 9192814, die bestond dus gewoon uit 2x 3546833. Dat was toen twee halen een betalen, maar die aanbieding heeft Volvo helaas geschrapt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

c70_ibo

Ah kijk eens aan😁 dan heb ik alsnog een verlaagd neus straks. Goed om te weten. Ik zat al te twijfelen want ik heb c70 gezien die werkelijk met de neus hoger staan als de mijne. Heb ze besteld via auto doc hopelijk volgende week binnen:)

Ries van de Zilverschuit

Welk merk heb je nu besteld? LESJĂ–FORS is bij mijn weten oem. 'k Sta elke keer weer te kijken wat een assortiment Autodoc heeft. Daar kan geen andere webshop aan tippen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

c70_ibo

Ik heb inderdaad bij autodoc lesjofors besteld auto is weer hetzelfde qua hoogte