Groupbuy; 2.75" en 3.25" Luchtmassameter (LMM / MAF) (gesloten!)

Gestart door Miyel, 09-01-2018 17:54:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

Zo aloisdecroon, jij bent heel wat van plan.. :D

Yits, ik vind helemaal mooi! Weer een positieve bijdrage zonder er teveel voor te vragen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

#16
Citaat van: Miyel op 09-01-2018 21:13:12
Zo aloisdecroon, jij bent heel wat van plan.. :D

Yits, ik vind helemaal mooi! Weer een positieve bijdrage zonder er teveel voor te vragen.

Hahaha ja Alois houdt wel van flinke rioolbuis flow meters  ;D

60 to 76 mm

76 to 89mm

En met dit er bij en een stukje 3 duims pvc of alu moet je toch een eind komen voor een 3 inch inlaat traject.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Lijstje

V90 2.75" MAF

- Kim
- Vulk
- Gerwin

Bempie 3.25" MAF

- Miyel
- Arjen
- Rafrappendaf
- Freefall
- aloisdecroon
- aloisdecroon
- de boeing
- aloisdecroon

Yits 3.25" Adapterplaat


- Miyel
- Arjen
- Rafrappendaf
- Freefall
- aloisdecroon
- aloisdecroon
- de boeing
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Misschien even uitleggen wanneer je welke vergrote behuizing nodig hebt?
Tot ongeveer welke toepassing is de 2,75 nog ok en wanneer moet je voor de BMW versie gaan?

arjenT5R

Citaat van: V70geRwin op 10-01-2018 10:59:40
Misschien even uitleggen wanneer je welke vergrote behuizing nodig hebt?
Tot ongeveer welke toepassing is de 2,75 nog ok en wanneer moet je voor de BMW versie gaan?

Sure,

Voor een 15G of 16T redelijk op de max is de 2.75" V90 maf afdoende.
Voor een 18 of 19T met een rustige tune zal dit ook genoeg zijn.

Ga je een 18/19T een beetje z'n best laten doen dan zal je naar de 3.25" BMW maf moeten.

De BMW maf lijkt me voldoende tot ongveer 400 krukas pk's maar misschien dat iemand een beter voorbeeld heeft wanneer je die clipt.
Maar voor de meeste toepassingen zijn die BMW mafs dus wel voldoende.
De 2.75 maf is een makkelijke conversie maar schiet ook vrij snel tekort.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Was maar een grapje.

Serieuze vraag, moet je niet e.a. aan 'her-calibratie' doen als je een originele sensor in een grotere behuizing doet?

Maar heb overigens wel mijn twijfels over de noodzaak van een grotere MAF, tenzij je ECHT afwijkende/bijzondere dingen gaat doen.
Wat doet een 18T/19T echt completely maxed out in kg/h, 1100 a 1200?

En wat is bij grenzen zoeken van de 18T/19T de bottleneck, de diameter van de behuizing of de stock sensor die gewoon niet meer kan meten?

arjenT5R

Ook die vragen zijn allemaal al beantwoord eigenlijk in tunersdeugd.

De noodzaak moet je zelf bepalen het is jou auto. Met een originele maf kan je ook tunen. Rijden er genoeg mee rond.
De originele load gaat tot 8 en daar stopt ook de brandstofmap en de ontstekingsmap. Dus dat je lmm dan clipt maakt ook geen hol uit.
Als je er wat serieuzer mee aan de gang gaat kun je de schalen aanpassen en bereik vergroten voor een fatsoenlijke manier van regelen.
Maar zoals ik zei alles is al voorbij gekomen in tunersdeugd.
En je zal idd je computer aan moeten passen aan een grotere maf. De conversietabellen staan ook in tunersdeugd.

Enfin... Dat dus
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Die her-calibratie miste ik hier dus, tenzij ik er overheen heb gelezen en het wel benoemd is.

Vroeg mij gewoon even af of mensen zich wel realiseren wat deze mod ECHT inhoud en hoe 'noodzakelijk' het is bij een zwaar getunde auto!

Ik heb hem iig niet ;-)

arjenT5R

Citaat van: vasquez op 10-01-2018 13:38:45
Die her-calibratie miste ik hier dus, tenzij ik er overheen heb gelezen en het wel benoemd is.

Vroeg mij gewoon even af of mensen zich wel realiseren wat deze mod ECHT inhoud en hoe 'noodzakelijk' het is bij een zwaar getunde auto!

Ik heb hem iig niet ;-)

Zoals ik zeg als je serieus met diy tuning bezig bent is het een leuke groupbuy.
Voor de rest heeft t geen toegevoegde waarde.
Misschien ook wel maar dan moet je tune er idd ook op aangepast worden.

De meeste getunede auto's zitten buiten t meetbereik van hun MAF en vaak ook buiten het cel bereik van hun bin.

Ook hier weer als je gewoon een tune gaat halen bij een tuner en je bent met een uurtje of 2 weer buiten en je bent tevreden dan is dat je goed recht.
Vrijwel iedereen die aan de groupbuy deelneemt zal een DIY tuner zijn. Een eigen tune is eigenlijk nooit klaar ;D
En het is ook zekerrrrr niet voor iedereen weg gelegd.

98% van de mensen is t best af met gewoon een chipbeurtje bij een van de bekende tuners.

Hopende je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben wilde krijg t groupbuy topic "schoon" houden.

Mocht je verder nog wat willen weten / discussiëren dan graag verder in tuners deugd of pb whatever.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

pwaes

Lijstje

V90 2.75" MAF

- Kim
- Vulk
- Gerwin

Bempie 3.25" MAF

- Miyel
- Arjen
- Rafrappendaf
- Freefall
- aloisdecroon
- aloisdecroon
- de boeing
- aloisdecroon
- pwaes

Yits 3.25" Adapterplaat

- Miyel
- Arjen
- Rafrappendaf ?
- Freefall ?
- aloisdecroon
- aloisdecroon
- de boeing
- pwaes

Miyel

Ik heb contact opgenomen met de verkoper met de vraag na exacte prijs en verzendkosten met bovenstaande aantallen.

Groupbuy gaat binnenkort dus sluiten! Meld u nu aan mocht u interesse hebben! 



Dames en heren! goedkope luchtmassameter behuizingen! Hier moet u zijn, twijfel niet te lang!
(de schreeuwende marktkoopman moeten jullie zelf even visualiseren  ;D)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

freefall

Zie nog een vraagteken achter mijn naam staan bij de wereldberoemde Yits adapterplaat. Die mag verdwijnen ;D

Het vraagteken dan he...
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am