koelvloeistofpeil

Gestart door Schnappi, 28-05-2005 10:47:14

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Weer een tegenvaller :'( met de 850 t5

Waterpomp defect (lekkage) heb ik laten repareren (duur grapje)

keek vanmorgen naar het koelvloeistofpeil maar bleek dat hij maar net boven het min streepje ligt is dit normaal of moet ik bijvullen tot de max of is dit niet aan te raden met vooral dit warme weer

een auto verbruikt hij uberhaupt wel of geen koelvloeistof (de meningen zijn verdeeld) dealer zegt dat hij niks moet verbruiken. klopt dat?

wat is een normaal peil?

graag antwoord

Groeten

TTT242

V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

thuur

Kan zijn dat er gewoon nog wat lucht in het systeem zat. Don't worry. Ik zou wel bijvullen tot max en het de komende dagen in de gaten houden (controleren bij koude motor!).

Koelvloeistof zet wel uit bij hogere temperathuren, maar verbruiken doet geen enkele gezonde motor! Kan wel eens wat weglekken (overdruk, haarscheurtje). Zolang het peil tussen min en max blijft is er niets aan de hand.

Gr 8)

Schnappi

had van de dealer ooit te horen gekregen dat juist het vullen naar max heel slecht is voor het koelsysteem. kans op ontploffende expansievat en dergelijke ???

dealer heeft gezegd dat men moet bijvullen net boven het minteken bij koude motor

is dit dan juist of onzin

wat is nu dan het juiste peil om te blijven houden bij koude motor als het van de dealer niet klopt?

hoe kan men trouwens het beste ontluchten van het koelvloeistof?

Groeten

JCviggen

de mijne staat al op max van zo lang ik de wagen heb, nooit één probleem mee gehad, en peil zakt geen millimeter
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

Had mijne ook tot max gevuld na schoonmaken van het expansie vaatje (zat allemaal olie smurrie in).
Gevolg was dat het overtollige eruit werd gemikt bij warme motor. Toch maar beter niet helemaal tot de max vullen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

b0nkolok

Citeerongeveer de helft tussen min en max.

Precies, dat is de beste en meest 'veilige' stand.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

rosa850

Heb dit probleem ook gehad. Gooide er koelvloeistof uit als ie er heet werd. En gaf dan weer de melding dat er te weinig in zat. Onlangs de oorzaak gevonden. Bleek het tuitje te zijn van het expansievatje. Daar zaten haarscheurtjes in.