Betaalbare 18Ttttt's voor iedereen :)

Gestart door arjenT5R, 11-01-2018 09:19:25

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Mooi! Hoeveel load draai je dan?

arjenT5R

Sowwww nettiesss hoor! Haha dik 5 ton op de klok en we gaan er nog ff 300 wielpk's uit persen :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Mooie cijfers!

Ik heb in 2008 alweer de LS-BN-99 gehad.
Was een dark olive pearl 855 automaat met 18T groene injectoren, 3 inch downpipe en gesmede drijfstangen.

Klinkt dus heel herkenbaar!

de Boeing

amai, dat zijn wel indrukwekkende cijfers, en dat gaat gewoon goed met je (originele) automaat??

LenT-5R

Citaat van: de Boeing op 18-10-2018 10:04:34
en dat gaat gewoon goed met je (originele) automaat??

Nog wel.
Olie altijd netjes vers gehouden, schakelt nog steeds als een nieuwe, fingers crossed  :eusa_pray:

arjenT5R

Als ie er niet te hard in komt en een beetje afbouwt voor ie gaat schakelen dan gaat t over t wel een stuk langer goed. Maar dan zal je aan de grotere lmm moeten ;D
Niet voor t rustig in laten komen wel voor t licht afbouwen voor t schakelmoment.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Citaat van: arjenT5R op 17-10-2018 22:20:55
Sowwww nettiesss hoor! Haha dik 5 ton op de klok en we gaan er nog ff 300 wielpk's uit persen :P

Mja linksboven op de grafiek staat vermeld: "Gemeten aandrijfverliezen zijn toegevoegd. Aandrijf rendement: 95%)"
Ik denk dat dit dan toch krukas-pk's zijn en geen wiel-pk's.
Waarbij dit dan overigens nog altijd een heel mooi resultaat is van ongeveer 285 wiel-pk's

Jelmar

Zonder op het hele dyno/pk verhaal in te gaan...

Ben ik eigenlijk wel eens nieuwsgierig of er een 'officiƫle' manier is een automaat fatsoenlijk te rollen.
De grafiek begint hier ook bij ~4000rpm.
Bij de rwd volvo's is het redelijk simpel, je haalt de kickdown kabel los van de gasrol, trekt deze strak en klikt hem vast met een griptang. Kun je mooi in zn 4 vanaf 2500rpm meten zonder dat de automaat gaat schakelen.

Bij onze 850 heb ik best wel wat moeten 'rommelen' met het remmen van de dyno om lekker door de mapping heen te kunnen lopen. 

850R

Piet

Met een volvo door volvo voor onze auto's gebruikte automaat kun je eigenlijk niks fatsoenlijk... ;D ;D

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: Jelmar op 18-10-2018 12:54:18
Zonder op het hele dyno/pk verhaal in te gaan...

Ben ik eigenlijk wel eens nieuwsgierig of er een 'officiƫle' manier is een automaat fatsoenlijk te rollen.
De grafiek begint hier ook bij ~4000rpm.
Bij de rwd volvo's is het redelijk simpel, je haalt de kickdown kabel los van de gasrol, trekt deze strak en klikt hem vast met een griptang. Kun je mooi in zn 4 vanaf 2500rpm meten zonder dat de automaat gaat schakelen.

Bij onze 850 heb ik best wel wat moeten 'rommelen' met het remmen van de dyno om lekker door de mapping heen te kunnen lopen.

Heb je ook de L of bergversnellingen geprobeerd of schakelt de bak dan ook eerder op?
Het probleem is toch het terugschakelen?

Piet

Citaat van: NoNoPaul op 18-10-2018 13:08:38
Heeft Volvo automaten gemaakt?

Owwww  really?  :eusa_wall:

Sorry dat ik me zo slordig uitgedrukt heb.
Even ter verbetering dan,  m.n. voor  de wat minder goede verstaanders, ik bedoelde daarmee uiteraard de door Volvo voor onze klassiekers gebruikte Aisin automaten.

Jelmar

Ochja.. ik had het moeten weten dat mijn post de handharkfetisjisten zou doen ontwaken    :-*
Ik had eigenlijk al een soortgelijke reactie verwacht bij de 'luchtmassameterdeletemod'.

850R

Piet

Citaat van: Jelmar op 18-10-2018 13:24:10
Ochja.. ik had het moeten weten dat mijn post de handharkfetisjisten zou doen ontwaken    :-*
Ik had eigenlijk al een soortgelijke reactie verwacht bij de 'luchtmassameterdeletemod'.

Haha, tja voorspelbaar was dat wel. Toegegeven. >:(

V70geRwin

Citaat van: Piet op 18-10-2018 13:20:44
Owwww  really?  :eusa_wall:

Sorry dat ik me zo slordig uitgedrukt heb.
Even ter verbetering dan,  m.n. voor  de wat minder goede verstaanders, ik bedoelde daarmee uiteraard de door Volvo voor onze klassiekers gebruikte Aisin automaten.

Het is me bekend dat de bakken bij AW zijn ingekocht maar volgens mij quote je de verkeerde post.