Groupbuy Quaife! (Afgeslagen op 13 stuks & gesloten!)

Gestart door Miyel, 17-01-2018 07:05:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diederickvolvo

Vandaag mijn bak open gehaald, en de lagers op het diff kreeg ik met geen mogelijkheid eruit.
Nu heb ik (ook met dank aan leons850)  kunnen vinden dat het skf lagers zijn.
Nu wil ik een setje lagers bestellen, maar ik denk dat andere ook misschien nieuwe willen?
Wie wilt er ook een setje?

leons850

Let wel even op, 1 lager is niet regulier te krijgen.
Koyo 32007JR/2YD

Deze kun je ook niet bij een Koyo dealer krijgen en de gene die je bij SKF haalt heeft de verkeerde maat:
Binnen diameter is: 35 bij SKF en 30 bij Koyo
Buiten diameter is: 62
hoogte is 18

Moet dus binnen diameter hebben van 30. ;)

Ik heb er hier nog 1 liggen voor de liefhebber.

De rest kun je allemaal zo bij de SKF dealers bestellen:

1x 32007JR/2YD Deze moet dus een koyo lager zijn die slecht te vinden is.
1x 30260 JR
2x 32006 X/QCLN
2x 32005 JR-N
2x 32008 XTN9/Q (Dit zijn de diff lagers).

Verder komen er een aantal bij Koyo vandaan en een aantal bij SKF.
Maar SKF is daar verder prima geschikt voor.
Wel even bedenken hoe je gaat uitshimmen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Miyel

Like I said before; TPE (transmission products Europe) verkoopt complete sets lagers en dichtingen voor de hele bak (m56 & m66) voor iets van €200.
Allemaal merk spul.

En ja, zonder schade de lagers van je open diff krijgen zal moeilijk zijn. Deze lagers zijn overal echter goed te verkrijgen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Jans Duiven

#93
Citeer
Citaat van: Miyel op 13-03-2018 18:47:02
Like I said before; TPE (transmission products Europe) verkoopt complete sets lagers en dichtingen voor de hele bak (m56 & m66) voor iets van €200.
Allemaal merk spul.

En ja, zonder schade de lagers van je open diff krijgen zal moeilijk zijn. Deze lagers zijn overal echter goed te verkrijgen.

Ik ben naar een plaatselijke bakrevisieboer gegaan met mijn oude en nieuwe diff destijds, en nadat hij zijn kaak had opgeraapt bij het horen van "400.000km" toen ik hem de rest van mijn bak liet inspecteren, heeft hij ze er in 5 minuten vanaf geperst en over gezet. Was een paar tientjes kwijt, kan prima dus :)

Lachen!  ;D ;D ;D

kevinwalter

Citaat van: Miyel op 13-03-2018 18:47:02
Like I said before; TPE (transmission products Europe) verkoopt complete sets lagers en dichtingen voor de hele bak (m56 & m66) voor iets van €200.
Allemaal merk spul.

En ja, zonder schade de lagers van je open diff krijgen zal moeilijk zijn. Deze lagers zijn overal echter goed te verkrijgen.

https://www.transmission-products.nl/wp-content/uploads/2015/01/Bearing-kits-UK.pdf :-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

V70R^2

Citaat van: kevinwalter op 14-03-2018 14:40:04

https://www.transmission-products.nl/wp-content/uploads/2015/01/Bearing-kits-UK.pdf :-)


Citaat van: leons850 op 13-03-2018 14:27:50
Let wel even op, 1 lager is niet regulier te krijgen.
Koyo 32007JR/2YD

Deze kun je ook niet bij een Koyo dealer krijgen en de gene die je bij SKF haalt heeft de verkeerde maat:
Binnen diameter is: 35 bij SKF en 30 bij Koyo
Buiten diameter is: 62
hoogte is 18

Moet dus binnen diameter hebben van 30. ;)

Ik heb er hier nog 1 liggen voor de liefhebber.

De rest kun je allemaal zo bij de SKF dealers bestellen:

1x 32007JR/2YD Deze moet dus een koyo lager zijn die slecht te vinden is.
1x 30260 JR
2x 32006 X/QCLN
2x 32005 JR-N
2x 32008 XTN9/Q (Dit zijn de diff lagers).

Verder komen er een aantal bij Koyo vandaan en een aantal bij SKF.
Maar SKF is daar verder prima geschikt voor.
Wel even bedenken hoe je gaat uitshimmen. ;)


Dus €200 voor die set van TPE.


Ik ben vandaag even langs Biesheuvel gereden en heb de prijs gevraagd van bovenstaande lagers van welke Leon handig de nummers al geeft, ze bellen binnenkort met de totaalprijs die zij kunnen bieden.

ron paul

Ik had gebeld met TPE om te informeren naar de prijs en ik verstond 124 euro exclusief. Er is de kans dat ik het niet goed verstaan heb, maar 124 euro is wat anders dan 200.

kevinwalter

TPE: "Dit lagersetje kost euro 124,15 netto ex.

De verzendkosten en btw komt hier nog bij.

Dit setje bestaat uit Timken, NSK en SKF lagers."
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

diederickvolvo


rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Miyel

#100
Nou, ik pas al helemaal na het begrijpen van de werking (als het al werkt)!

Het zijn twee blokken staal met een veer ertussen. De veer drukt weerszijde het stalen blok op de tandwielen waardoor ze met elkaar in verbinding staan (sperwerking). Verschil in draaisnelheid van de wielen laat de tandwielen op het blok wringen, staal op staal!
Om enig contactvlak te krijgen (meer contactvlak = meer frictie) moet je de borst van de tandwielen af frezen. In het filmpje doet hij dat met een slijpsteen! Als dat niet 100% vlak is, heb je dus ook niet veel frictie (als slijt het wel op elkaar in).

Dus; weinig kans op werking, en als het al werkt niet zo sterk/goed. Vervolgens krijg je ijzerslijpschel in je olie wat je lagers en synchro ringen weg vreet.. Dus kun je voor je het weet de hele versnellingsbak vervangen.

Ik betaal liever het dubbele voor het diff, maar doe het wel maar één keer.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

Citaat van: kevinwalter op 15-03-2018 09:21:06
TPE: "Dit lagersetje kost euro 124,15 netto ex.

De verzendkosten en btw komt hier nog bij.

Dit setje bestaat uit Timken, NSK en SKF lagers."

Ik heb in 2016 €146,50 ex btw & verzenden op factuur staan (zojuist opgezocht)!
Komt niet vaak voor dat ze goedkoper worden ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

Citaat van: leons850 op 13-03-2018 14:27:50
Wel even bedenken hoe je gaat uitshimmen. ;)

Hey Leon.. ik heb even gezocht, maar vraag me af hoe dit te doen.. differentieel zelf is nog wel te meten, maar de andere assen?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

rappendaf

Ik heb mijn bak binnengebracht bij een pro bedrijf 2 bakken naar daar gedaan en de sper
Ze hebben alle lagers vernieuwd alle dichtingen dan de beste sincromessen in mijn bak gestoken uitgeshimt  ect was wel 600 euro lichter  :(
Dus achteraf gezien had ik voor die 300 a 350 euro zelf kunnen proberen en hopen dat het goed is .
Maar ik had het nog nooit eerder gedaan en bak in en uit bouwen is nu niet mijn fovoriete bezigheid .
Dus ja voor mij was het dat geld waart . :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Miyel

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)