10v ombouw naar 20v

Gestart door volvobaksteen, 17-01-2018 19:04:16

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

het mensen ik heb een 850 10 klepper van 1996.

nou wou ik een 1994 20 klepper erin hangen  kan dit 1 op 1 overgezet worden met ecu of moet kabelboom etc nog aangepast worden

ik heb de 10 klepper met een gare koppeling en distributie op het einde en rest van het motoronderhoud.
en een 20 klepper waar alles redelijk recent en fris van erbij hangt en een motorswapje is een paar uurtjes wel bekeken.

dus als iemand dit al eerder gedaan heeft hoor ik daar graag van

arjenT5R

20v heeft lmm en 10V map sensor.

Dus je ontkomt niet aan kabelbomen wisselen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobaksteen

helemaal complete kabelboom wissel dus inclusief de bak waar de ecu in ligt te kamperen

kom ik dan nog weer dingen tegen die anders zijn kwa aansluiten van

rappendaf

Onder in de ecu bak kan je de kabelboom in 2 doen .De kabelboom van het motorgedeelte van de 20v nemen en de andere helft laten zitten  ;D
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Motorkabelboom en de boom van uit de motor ruimte naar t dash.
Zijn idd los te koppelen maar Fenix en LH jetronic zijn te verschillend dat werkt gewoon niet.

dus ja t kan twee slopers naast elkaar en de hele bende omhangen... ehm incl tellerbak denk ik zelfs ;D

volvobaksteen

zat ff te brainstormen. Motor overbouwen 10v kabelboom gebruiken. En de 10v ecu om programmeren dat motor gewoon erop draaid enige verschil zit in de kop

leons850

Citaat van: volvobaksteen op 17-01-2018 22:22:21
zat ff te brainstormen. Motor overbouwen 10v kabelboom gebruiken. En de 10v ecu om programmeren dat motor gewoon erop draaid enige verschil zit in de kop

Zoals al gezegd, de 20v draait op een lmm.
Denk dat kabelboom omprikken minder werk is.
TheVolvoboy heeft dat gedaan van 10v naar T5. gewoon complete motor kabelboom over geklikt en klaar. :)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Met alleen motor kabelboom redt je t hier niet.

Denk wel dat je een 20V op een 10V ecu kan laten lopen ja waarom niet.

Moet je wel t inlaatspruitstuk ook over zetten van de 10v of van een turbo er op zetten.

Denk dat dat nog geen gek idee is.

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 17-01-2018 23:23:32

Moet je wel t inlaatspruitstuk ook over zetten van de 10v of van een turbo er op zetten.

Ik zie niet helemaal wat je zou missen als je de motorkabelboom zou omprikken (mits hij nog beschikbaar is natuurlijk).   :eusa_think:
Zelfs met het 20V spruitstuk en de 10V ECU+bekabeling zou hij denk ik wel gaan lopen, ergens boven de 4000-4500 rpm ben ik wel benieuwd wat er met de brandstof gaat gebeuren. Maar dat is een kwestie van proberen.

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 18-01-2018 09:35:40
Citaat van: arjenT5R op 17-01-2018 23:23:32

Ik zie niet helemaal wat je zou missen als je de motorkabelboom zou omprikken (mits hij nog beschikbaar is natuurlijk).   :eusa_think:
Zelfs met het 20V spruitstuk en de 10V ECU+bekabeling zou hij denk ik wel gaan lopen, ergens boven de 4000-4500 rpm ben ik wel benieuwd wat er met de brandstof gaat gebeuren. Maar dat is een kwestie van proberen.

LH jetronic (20V) werkt met een aparte ecu voor de ontsteking, bij fenix(10v) zit dit in 1 en dezelfde ecu.

Ben bang dat als je alleen de motorkabelboom ombouwt het niet goed komt en wat aansluiting mist richting t dashboard/relais kast.

Dit is enkel een aanname meer niet.

Gezien de mapsensor zou het best nog wel eens mee kunnen vallen, wideband er aan en even mengsel in de gaten houden.
Indien te weinig brandstof kun je m vast wel door een of andere wizzkid laten veranderen.

Denk dat t nog best een goed idee kan zijn 20V op 10V aansturing, het inlaat spruitstuk mee vervangen vanwege VVIS.

arjenT5R

Hmmm ja dcccl weet alleen niet of een 10V inlaatspruitstuks past, anders een T-5 spruitstuk dat past sowieso en flowt nog beter ook.

rappendaf

effe off topic maar ga het erop wagen
Dus als ik de motorboom uit mijn alter 1 2.5.20.V. haal en een turbo boom er in doe gaat dat dan werken ?
   C70 t5 23 T

rappendaf

Met een t5 blok wel te verstaan
   C70 t5 23 T

arjenT5R

nee je moet dus tot aan dash m4.3 en of m4.4 zijn weer heel anders dan LH jetronic

NinaPaul

Zelfs met een volledige donor auto (werkend) is het een hels karwei (20V naar 2.5t). (Technisch gezien, de herkeuring en papieren winkel even buiten beschouwing gelaten).
Het is volledige auto strippen en terug opbouwen, alter 2 donor, alter 1 project, hebben nergens moeten boren of grote zaken moeten aanpassen, maar tot aan de naven moest overgezet worden (dus ja, dan achter ook maar 5 gaats, andere velgen nodig, ga zo maar door).

Als "de ploeg" een rekening zou moeten maken van de uren, dan hadden we beter 4 goede andere 850's gekocht.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz