850 2.0i 230.000km

Gestart door Dreamer2, 14-01-2003 23:31:15

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer2

Hmz, ik heb dus nu mijn Volvo 850 2.0 met wat extra's en 230.000 km op de teller. De auto is met een grote beurt afgeleverd en heeft een APK tot 1 jaar na dato.

Ik heb mijn hele leven nog maar 1 eigen auto gehad, een golf TDi, en daarvoor alleen lease-auto's. Dat heeft tot resultaat dat ik normaal gesproken alleen de motorkap open doe als ik de olie wil peilen of als iemand de motor wil zien. Verder was het de taak van de garage.

Met de golf heb ik wat akkefietjes gehad waardoor de motorkap wat vaker open moest dan ik gewend was en dat zal bij de 850 nog vaker moeten gebeuren denk ik.

Maar waar moet ik in hemelsnaam op letten? Ik weet dat ik nu elke 15.000 km de olie moet laten verversen.....

Maar ik lees hier over motorsteunen, klepafstellen, complete dashboards de-installeren, wielmaten en lichtmetalen hondehekken. Waar moet ik zoal op letten?
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Johann

Elke keer als je hier wat leest gewoon als een idioot naar buiten rennen en kijken of dat op jouw auto ook zo is. ;D ;)

Je komt vanzelf wel een paar dingen tegen en dan moet je gewoon vragen.

De techniek sectie een beetje bijhouden helpt ook.
Veel nukken zijn 't zelfde op alle auto's.

Ga eerst maar lekker rijden.

Reitse

Da's dus het volvo-gevoel  :D

Verder sluit ik me volledig bij Johann aan, als je een keer wat hebt gewoon vragen, of, om irritatie bij sommige forumgebruikers te voorkomen, eerst even op "zoek" klikken en kijken of het al eens behandeld is.