lampje koelvloeistof brandt. Vloeistofpeil laag.

Gestart door Wouter1973, 24-01-2018 13:44:24

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

En zo kom ik vanzelf weer bij een ander verschijnsel dat zich vandaag voordeed: een brandend rood lampje rechts onderin het dashboard. Soort ventilator symbooltje met golfjes eronder.
Het koelvloeistofpeil zat inderdaad op minimum. Maar na bijvullen gaat het lampje niet uit.
Nog even verder gekeken: er zit wat beige sludge aan de peilstok, niet onder de olievuldop gelukkig. De rubberen ring van de peilstok heb ik onlangs vervangen, want de O-ring die er op zat was veranderd in een keihard plastic ringetje.
Ik bespeur geen zichtbare lekkages. Ook niet aan onderkant auto (die is op de brug geweest). Vloermatten zijn volgens mij droog (maar misschien in een beginnend stadium van lekke kachelradiator ook nog niets zichtbaar daar).
Ik heb dus een electrisch probleem (lampje gaat niet uit). Stekkertje gecorrodeerd wellicht?
En ik verlies koelvloeistof. Alhoewel ik dat nog niet zeker weet. Zoals in een ander draadje vermeld: de auto heeft twee jaar stilgestaan en redelijk recent is de aircocondensor vervangen. Misschien heeft dit er mee te maken?

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 24-01-2018 13:54:19
vlotter gaat wel omhoog?
Dat is een goeie. Moet ik in het reservoir voelen?

arjenT5R

Systeem is hoe stom ook NO dus als je de stekker los haalt is t lampje uit.

Kan je eens testen, de sensortjes gaan ook wel eens stuk ja.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Een vastgelopen vlotter is zeer aannemelijk.