Carputer - double din Radio

Gestart door Vulk, 27-01-2018 11:54:36

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik overweeg om mijn SC805 te gaan vervangen door een doubledinradio-carputer.

Ik heb een hoop topics gevonden van geweldige zelfbouwprojecten, maar anno 2018 is er bijzonder veel kant- en klaar te vinden.

Wat zoek ik:
- geluidskwaliteit die minimaal even goed is als de SC805
- eenvoudig mp3's afspelen.
- usb aansluiting langs achter zodat ik de VAG-KKL kabel kan aansluiten op de radio.
- mogelijkheid om zelf apps te installeren. (Is het uberhaupt mogelijk om zaken zoals tunerpro & brickdiag op android te draaien?)
- Navigatie op google maps en verkeersinfo hebben (eigen smartphone als hotspot gebruiken?)
- Geen flashy uiterlijk dus iets wat in het interieur past.
- touchscreen lijkt mij evident tegenwoordig
- FM ontvangst optioneel

Budget. 200 euro, 300 euro max. Is dat realistisch?

groupbuy?

NinaPaul

Ik had op mijn dubbeldin (Pioneer AVH-X5800DAB) eerst ook navi draaien, ik vond/vind echter dat de locatie slecht was. Je moet elke keer naar beneden kijken hebt totaal geen zicht meer op de weg.
Iets om rekening mee te houden. De dubbeldin zit er nog steeds in, maar voor navi heb ik een tomtom op het dash.

Ik doe niets met apps dus daar kan ik je niet bij helpen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 27-01-2018 12:42:01
Ik had op mijn dubbeldin (Pioneer AVH-X5800DAB) eerst ook navi draaien, ik vond/vind echter dat de locatie slecht was. Je moet elke keer naar beneden kijken hebt totaal geen zicht meer op de weg.
Iets om rekening mee te houden. De dubbeldin zit er nog steeds in, maar voor navi heb ik een tomtom op het dash.

Ik doe niets met apps dus daar kan ik je niet bij helpen.

Dat klopt is mijn ervaring ook met navigatie in een dubbeldin
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KIM

Weet dat je tegenwoordig met bijvoorbeeld Google maps fantastisch kunt navigeren. Even ter info.

Piet

Nee, een navigatiescherm ter plaatse van de dubbeldin radio is inderdaad af te raden.
Heb ik ook gehad.
Je blik is gewoon te lang van de weg af.

Sbv

in de 850 en S70 hebben wij een telefoon houden zitten en dan op de telefoon TomTom go Mobile, werkt prima. scherm van radio zit gewoon te laag

classicT5

Kijk eens in blog van yits, die heeft er een wat een vrij goede is als ik het correct onthouden heb.

Navi doe ik hetzelfde als sander/sbv, werkt veel fijner. En ook handig als je nog eens een andere auto meeneemt, bv huurauto oid.

Vulk

Daar hebben jullie zeker een terecht punt. Ik dacht dat we ergens een topic hadden "hoe ziet jouw audio er uit", maar kan het zo 1, 2, 3 niet vinden.

razorx

Ik gebruik een dubbeldins Chinees ding waar ik zeer tevreden over ben.

Het geluid is niet zoals een SC901 maar wel goed. FM is beroerd, maar USB of Bluetooth muziek klinkt prima.
Hierop draait Torque Pro in combinatie met een ELM327 bluetooth voor de diagnose van M4.4 .Meteen een fijne handsfree als je daar behoefte aan hebt.
Het ding kostte iets tussen de 200 en 300 inclusief invoerrechten en zo.

In het dashboard kastje heb ik een intel NUC PC zonder scherm of toetsenbord. Die PC is zo groot als je handpalm. Een goedkope versie hoeft niet meer dan 130 euro te kosten. Daarop draait Windows 10 met TunerPro, LPiDiag en VOL_FCR.

Dat machientje bedien ik middels het auto Wifi met het scherm van het Chinese dubbeldinsding.

Via het Onedrive abonnement van mijn auto komen de logs als vanzelf op mijn thuisnetwerk.

Beetje over the top dat wel. ;)

NinaPaul

Ik weet niet hoe "goed" het geluid moet zijn, maar ik heb nog niet een enkele (goedkope) Chinese (namaak) goed horen functioneren.
Er is altijd wel "iets" mis mee, diepte, hoog, laag, ruis, ontvangst, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Blok70

Ik wil voor enkel din gaan. Met een 8inch scherm. En wel vanwege het "laag zitten" van bovengenoemde dubbel din navis. Met dit systeem is dan het scherm naar boven te plaatsen.
https://www.joyingauto.eu/joying-8-single-din-car-stereo-octa-core-android-head-unit-gps-navigation-system-bluetooth.html

Nadeel is wel dat dan de kachelbediening veblokt wordt. Maar daar zit ik nooit aan.

Lijkt jullie dit oók wat ?

760Turbo

Citaat van: Blok70 op 08-07-2018 22:57:13
Ik wil voor enkel din gaan. Met een 8inch scherm. En wel vanwege het "laag zitten" van bovengenoemde dubbel din navis. Met dit systeem is dan het scherm naar boven te plaatsen.
https://www.joyingauto.eu/joying-8-single-din-car-stereo-octa-core-android-head-unit-gps-navigation-system-bluetooth.html

Nadeel is wel dat dan de kachelbediening veblokt wordt. Maar daar zit ik nooit aan.

Ziet er mooi uit en genoeg mogelijkheden. Het enige wat me niet bevalt is dat het scherm de hele tijd zichtbaar is. Hij klapt niet weg als hij uit staat zo te zien en ik zou em niet graag in de stad parkeren met zo'n scherm als eye-catcher op mn dash.... Jij wel?
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

V70geRwin

Citaat van: Blok70 op 08-07-2018 22:57:13

Display kabel is een standaard computer kabel, als je die verlengt kan je het scherm wellicht nog hoger plaatsen.

Blok70

Ik vind het én een mooie upgrade, zo'n Mercedesque tablet uit je dash. Én het lijkt me een prima hoogte tav die (veel te) lage 2din-inbouwers.

Diefstal? Ja, is misschien wel iets om rek mee te houden

Display kabel verlengen? Daarme t scherm nog hoger plaatsen? Tja dan zit tie echt voor de (2) ventilatie openingen... dat is me te hoog. Bovendien zie je dan de head unit weer in een onaantrekkelijk aluminium aanblik.

Slaap er nog een nachtje over.... de functionaliteit van een huistablet met oa een app store, fm radio, dab+ (moet je een module bijkopen), navi en obd software vind ik erg tof!

classicT5

Een los scherm dat je bovenop je dashboard monteert? Zit het in je blikveld, beetje a la volvo rti systeem.