Einde C70 inzicht ? Auto slaat af.. start niet. Soms wel

Gestart door c70_ibo, 28-01-2018 17:50:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

c70_ibo

Zou het een oplossing bieden als ik de antennering zou vervangen ? Ben heel de forum aan het afzoeken met zelfde symptomen zo een beetje

arjenT5R

Als je ecu kapot is dat is het vervangen van de antenne ring geen oplossing.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Evilknievel

Citaat van: c70_ibo op 28-01-2018 19:29:27
Daar zit ik zelf dus ook heel erg aan te twijfelen of het de temperatuur sensor kan zijn... Maar slaat dan de auto ook af? Ik krijg enkel de auto gestart met warm motor wanneer de temperatuur meter in dashboard werkt anders start hij gewoon niet

Ik had de temperatuur sensor kapot.
Temperatuur meter gaat zijn eigen pad volgen, en de auto gaat denken dat die koud is, dus bij spuiten van benzine.
Mijn auto gaf op den duur zelf gas

c70_ibo

Citaat van: arjenT5R op 28-01-2018 20:26:36
Als je ecu kapot is dat is het vervangen van de antenne ring geen oplossing.

Dat is waar natuurlijk... is waarschijnlijk niets anders dan vervangen

c70_ibo

Citaat van: Evilknievel op 28-01-2018 20:35:28
Citaat van: c70_ibo op 28-01-2018 19:29:27
Daar zit ik zelf dus ook heel erg aan te twijfelen of het de temperatuur sensor kan zijn... Maar slaat dan de auto ook af? Ik krijg enkel de auto gestart met warm motor wanneer de temperatuur meter in dashboard werkt anders start hij gewoon niet

Ik had de temperatuur sensor kapot.
Temperatuur meter gaat zijn eigen pad volgen, en de auto gaat denken dat die koud is, dus bij spuiten van benzine.
Mijn auto gaf op den duur zelf gas

Gas geven vanuit zichzelf heeft hij vandaag 1x wel gedaan tot 3500rpm en bleef hij hangen... bij uitlezen geeft voertuig geen foutcode

Piet

Ik zou geloof ik eerst maar eens een nieuwe temp sensor proberen.

arjenT5R

Citaat van: Piet op 28-01-2018 20:56:23
Ik zou geloof ik eerst maar eens een nieuwe temp sensor proberen.

Ja ik twijfel ook nog idd, temp sensor vervangen kan sowieso geen kwaad.

Dan volgende stap ecu.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 28-01-2018 21:00:40
Citaat van: Piet op 28-01-2018 20:56:23
Ik zou geloof ik eerst maar eens een nieuwe temp sensor proberen.

Ja ik twijfel ook nog idd, temp sensor vervangen kan sowieso geen kwaad.

Dan volgende stap ecu.

Dat was dus wat ik bedoelde. Weet ook niet of er in 2014 een andere in gekomen is. Temp zender kan hele rare storingen geven. En tis niet zo duur om dit te proberen.

c70_ibo

In 2014 heb ik veel onderdelen vervangen waaronder ook de temperatuur sensor origineel bij de dealer gekocht toen. ( inmiddels heb ik ook bijna 2ton aan km bijgereden) maar omdat ik toch hele tijd met de auto in mijn hoofd zit ben ik terug naar mijn auto gelopen

Gestart ging prima met koud motor.. na 3 min ineens viel de auto uit. Het herhaald zich continu en de koelventilator begint te draaien en je hoort alle relais en zekeringen tikken lijkt het wel..

Ik kreeg ook al sinds de begin van het probleem geen foutmelding maar nu ineens wel...

Uitgelezen met obd2
-blokkering hoog voltage systeem fout in circuit
-transmissie schakelklep 6 signaal te sterk
-stationair regelklep onjuiste werking
-regelapparaat defect fout in microprocessor
- blokkering hoog voltage systeem

c70_ibo

Ook wist hij zijn eigen fouten weer... hij is weer uitgevallen en nadat ik hem opnieuw aan de praat kreeg ineens geen foutmeldingen meer

arjenT5R

Heb je je accu spanning al eens gemeten dan, voor t zelfde geld is de spanningsregelaar van de dynamo stuk en doe je 17Volt ofzo
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

c70_ibo

Wow dat is goed idee ik ga weer snel terug naar de auto om te meten

c70_ibo

Ik heb de accu doorgemeten 12.73v wanneer hij uitstaat

Wanneer hij aanslaat kom ik netjes op 13.60v

leons850

Wat je misschien ook nog kunt doen als de auto nog echt gechipt is en niet geflashed.
Ecu uit de auto halen, hendel verwijderen en dan de ecu open maken. Daar zal misschien wel een chiphouder in zitten waar de Eprom niet meer lekker in zit. Even er uit halen en schoon maken met een contact reiniger. Alles weer in elkaar en weer proberen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

c70_ibo

Dankjewel Leon voor de tip. Ik ga het vandaag proberen na mijn werk.