Help! Temperatuurmeter plotseling defect

Gestart door Wouter1973, 31-01-2018 09:08:26

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Tijdens mijn rit naar het werk vanochtend viel mijn oog op de temperatuurmeter. Grote schrik, het ding heeft compleet koude motor aan. Wijzer helemaal naar beneden in ruststand. Ik heb wel warme lucht uit de verwarming. Een stekker hopelijk? Of iets anders?

arjenT5R

Temperatuur sensor.

De stekker wil ook wel eens verrot gaan.

Nieuwe is niet duur, kan ook andere vreemde storingen veroorzaken trouwens...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Update. Even gestopt en aan stekkertje gefrummeld. Nu geeft ie gewoon weer de juiste stand weer (15:00u)

arjenT5R

Ja stekkers willen ook wel eens slecht zijn idd, maar voor de 30 euro die een nieuwe sensor kost is t misschien sowieso t proberen wel waard, gezien je ook je andere foutcodes.

En een nieuw "gebruikt" stekkertje aan solderen is ook zo gepiept toch.

kulk

Thermostaatje vernieuwen gelijk, vinden ze ook lekker hoor onze roffels :)

Wouter1973

kulk

Jij bedankt voor deze reminder, ik heb gelijk een setje voor mijn tienklappert besteld net ;)

razorx

Citaat van: arjenT5R op 31-01-2018 09:16:53
..
misschien sowieso t proberen wel waard, gezien je ook je andere foutcodes.
..
mee eens

Wouter1973

Citaat van: razorx op 31-01-2018 11:43:16
Citaat van: arjenT5R op 31-01-2018 09:16:53
..
misschien sowieso t proberen wel waard, gezien je ook je andere foutcodes.
..
mee eens
Kan het in theorie zo zijn dat mijn andere storing (2-3-1) veroorzaakt wordt door een haperende temperatuursensor?

kulk

Die storing heeft toch betrekking op verkeerd mengsel? Lijkt mij wel te kunnen dan.
Temperatuur 'klopt' niet door gare sensor/thermostaat dus wordt daardoor ook je signaal voor brandstof voorziening in de maling genomen met fout tot gevolg

razorx

Een haperende temperatuursensor zorgt er voor dat de auto in een noodloop gaat.
Als vervangende waarde kiest de ECU voor een temperatuur van 70 graden en zorgt voor extra verrijking.

arjenT5R

Wouter1973

Verklaart ook de wat langere tijd voor aanslaan motor als ie even stil had gestaan maar niet helemaal koud was..

KIM

Eigenlijk niet helemaal. Bij een defecte koelvloeistotemperatuursensor worden tijd en / of inlaatluchttemperatuur gebruikt om een temperatuurwaarde te gokken.

razorx

Houd er rekening mee dat het om een 850 gaat. ;)