Welke homokineet voor 2.4 170 pk, MY 2000?

Gestart door Sweij, 15-02-2018 22:40:38

Vorige topic - Volgende topic

Sweij

De rechter homokineet van m'n V70 2.4 170 pk '99 MY2000 is kaduuk. Het gaat om een as met kleine (M10) boutje, niet de dikke as moer. De diameter van de spline/getande as waar de homokineet op zit is bijna 27 mm. Wanneer ik op de bekende auto onderdelen sites ga kijken, vind ik wel homokineten met het M10 boutje, maar die hebben dan een "binnenvertanding wielzijde" (waar volgens mij de homokineet mee over de as schuift) van 33 mm, geen 25/26 mm. Die van 25/26 mm hebben de grote asmoer, maar die heb ik dan weer niet op mijn wagen.

Heb ik een wagen waar ooit aan geklooit is, of weet er iemand wat er wel aan de hand is? En nog belangrijker, welk onderdeel moet ik bestellen om deze as te reviseren?

Ik hoor het graag van U! (Ik snap er namelijk geen jota meer van...)

Sietse.

-D©©©L-

Voor zover mij bekend zou een 9463379 (24mm as) gewoon moeten passen. Het zou natuurlijk kunnen dat er om één of andere reden een voor turbo motoren bedoelde as onder gekomen is. Die assen zijn iets dikker (26mm), een 9463378 hoort daar bij als homokineet.

Er is qua homokinetische koppelingen aan de wielzijde geen verschil tussen een classic en/of  N modellen met deze naafconstructie.

Sweij

Juist. De as is inderdaad 24 mm, de spline 26,7 mm. Op dat nummer 9463379 heb wel wat kunnen vinden, en die 36 en 33 zal dan wel slaan op het aantal tanden van de spline...? :-\

Het wordt een reparatie setje van SKF, scheelt toch een lekker flesje whisky in vergelijking met Löbro. En ook van SKF mag ik toch verwachten dat ze fatsoenlijk spul maken; met hun lagers zijn ze één van de top merken.

Dank voor de info!  :eusa_clap: