Nieuw hier! (en tevens de eerste Volvo)

Gestart door RIK84, 16-02-2018 22:34:47

Vorige topic - Volgende topic

RIK84

Hallo allemaal,

De voorstelronde (ik houd het kort):
Ik ben Rik en kom uit Beek (Limburg) en ik sta op het punt mijn eerste Volvo te kopen.
Lang rondgekeken voor een V70R classic... lang genoeg om er ook werkelijk een aan te schaffen. ;D
Eerder al eens een R bekeken maar vandaag een bezichtiging gepland in de buurt van Rotterdam om serieus zaken te doen. Maar op de valreep verscheen er een advertentie die mijn aandacht trok... en handig genoeg precies op de route naar Rotterdam. Een ex-V70 2.4T luxury-line met gewisseld motorblok, nu een 2.3T5 motor (chip) en het uiterlijk van een R. Interessant genoeg om eens langs te gaan.
Auto beviel mij wel heel goed (én een 850forum sticker!) en vandaar direct de vraag.. van wie van dit forum is de grijze ZL-**-41 geweest? Lijkt mij heel aannemelijk dat degene die de auto destijds heeft aangepakt, er is flink wat werk in gestoken, hier kennis heeft opgedaan/gedeeld.
Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of ik er goed aan doe deze over te nemen, of dat er (specifieke) aandachtspunten bekend zijn.
Lijkt me ook heel leuk om de vorige eigenaar/eigenaars te spreken.

Omdat ik toch al met de deur in huis ben gevallen. Iemand ervaring met een goed adresje voor onderhoud aan de auto, regio Zuid-Limburg?

Alvast bedankt,

Rik

knip

Hoi rik.
Leuk weer een limbo die zich aanmeld ;D
Veel succes met de aanschaf.
Groet.

Lammert

Welkom! In de regio Limburg kan je terecht bij Thuurbo voor onderhoud, redelijk dichtbij voor jou

V70geRwin

Welkom maar we willen natuurlijk plaatjes zien van je wagen  ;D

)()()sT

Welkom buurtgenoot!
Is het niet deze?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.0.html

Stond vorige week weer op Facebook te koop ;)
In dat geval was het een 2.4T en is er een T5 motor uit V70N/S60 omgehangen toen.

arjen850

Citaat van: )()()sT op 17-02-2018 08:29:00
Welkom buurtgenoot!
Is het niet deze?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.0.html

Stond vorige week weer op Facebook te koop ;)
In dat geval was het een 2.4T en is er een T5 motor uit V70N/S60 omgehangen toen.

Als dat hem is dan is het wel een bekende ja, Heb er samen met Dirkie aardig wat uren inzitten voor dat T5 blok :D

RIK84

Bedankt voor de hartelijke reacties!

Dat is hem inderdaad!!!

Geweldig dat er 87 pagina's forum over is geschreven. Meer dan ik durfde te hopen. Studeer materiaal voor mij.
Grote kans dat ik nog met regelmaat met vragen hier kom aanzetten.

Foto's volgen nog na de definitieve aankoop. (Zal er niet mooier op zijn geworden, denk dat in de tussentijd er alleen meer gebruiksschade is bijgekomen)

Gr Rik

Miel850

Welkom vanuit Geleen. Voor onderhoud inderdaad naar Thuurbo in Gronsveld.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

)()()sT

Ik heb het draadje op Facebook gevolgd omdat er weer allemaal geneuzel over prijs, wel of geen R blablabla voorbij kwam. Doodvermoeiend daar ::) ;D

Ik wil hem wel eens irl. zien!

RIK84

Jammer, dat FB bericht heb ik niet gelezen.
Ik wilde eigenlijk een echte R, maar die zijn lastig te vinden zonder AWD (of werkende AWD) en handgeschakeld. (of heul duur)
De LPG was erg aantrekkelijk, dus maar van het principe afgestapt om een R te rijden.
Cosmetisch heeft hij wat aandachtspunten, maar die pak ik pas na een tijdje aan, als het technisch goed blijkt te zitten.

Je bent welkom om eens te komen kijken!

RemkoT5

Welkom hier en in een mooie roffel in Limburg erbij :-)

Thijs T5

Welkom op het forum. leuke auto en idd is het forum een beter naslagwerk als een half ingevuld onderhoud boekje..

Volgende meeting op de st. Pietersberg dan maar heren? :D

RemkoT5

Oh :D dat zou wel een mooi plaatje zijn, zo  wat roffels naast elkaar op die ronde parkeerplaats...
Of stiekum doorrijden en boven op t plateau  :evil:

Marty__Mouse

Supercool dat je mijn oude monster hebt gekocht!

Ik heb hem altijd zo goed mogelijk te proberen te onderhouden en het was echt een geweldig apparaat..
Mis hem nog steeds...  Maarja keuze vrouw/auto heeft in deze toch vrouw gewonnen....  ;D ;D

In elk geval heel veel plezier ermee, ik heb je PB beantwoord en mocht je vragen hebben, laat het me weten!
Ik hoop dat je hier een blog start met vooral veel foto's...  :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..