Opnieuw voorstellen, nu met een T-5R

Gestart door Jefff71, 27-01-2018 23:03:53

Vorige topic - Volgende topic

Jefff71

Goedenavond, hierbij een hernieuwde kennismaking. Een aantal jaar geleden heb ik hier al eens wat berichtjes geplaatst en veel meegelezen omdat ik toen in een Volvo 850GLE Alter 1 rondreed. Na een auto van de zaak, een 940 en twee diesels van niet nader te noemen merken ben ik weer bij de 850 terug. Vandaag heb ik mijn opknapper 850 T-5R estate in de kleur zwart opgehaald. Een auto met veel kilometers en aardig wat werk maar daardoor wel eentje die voor mij betaalbaar was. De bedoeling is hem weer helemaal netjes te maken zodat ik er nog heel lang plezier van kan hebben. Ik ben de eerste Nederlandse eigenaar. Hij heeft hiervoor in Zweden rondgereden en is oorspronkelijk voor de Duitse markt gemaakt..

Ozzzz

Nice! Ben benieuwd wat je er van gaat maken, blogje aanmaken?

Hoop dat de Titans in de kofferbak liggen  :eusa_pray:

Staytuned

Schitterend.
Weer een liefhebber die een T-5R behoudt voor het automotive erfgoed.

V70geRwin

Netjes en zwart is toch de mooiste  :eusa_clap:

Jans Duiven

Citaat van: V70geRwin op 29-01-2018 15:33:50

Die bananen zijn eigenlijk een beetje gayl  :D

V70geRwin

Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2018 15:54:18
Citaat van: V70geRwin op 29-01-2018 15:33:50

Die bananen zijn eigenlijk een beetje gayl  :D

Zwaar overrated likkleur  :evil:

Jefff71

Hahaha, ik vind het ook niet erg dat deze zwart is maar de gele versies hebben er natuurlijk wel voor gezorgd dat de T-5R nu zo bekend is.
Omdat ik al een paar keer achter het net gevist heb voor de originele Titan velgen, waar ik natuurlijk al naar aan het kijken was voordat ik de auto daadwerkelijk voor de deur had staan, heb ik (voorlopig) Propusvelgen gekocht. Ik heb dit altijd al mooie velgen gevonden en ik moet zeggen dat ik ze erg mooi vind staan onder deze auto. Misschien dat ik ze nog wel een keer wat donkerder van kleur maak maar dat moeten we nog maar even zien.

Verder zaten er van die speciale tuningsachterlichten in. Deze heb ik ook vervangen door V70 achterlichten. Deze vind ik persoonlijk mooier.

De grijze delen van de bumpers zijn erg verkleurd. Ik heb de achterbumper inmiddels met de verffohn weer opgehaald naar de originele kleur. Ben benieuwd of het zo mooi donker blijft. Iemand hier ervaring mee? (op de foto had ik alleen de rechter zijkant van de bumper nog maar gedaan)

V70geRwin

Voor de grijze delen zoek maar eens op gekookte lijnolie  ;D

Wil je hem echt origineel wil houden horen er natuurlijk oranje vlakjes in de achterlichten en niet alleen oranje lampjes.
Als je die van een 96er kan vinden dan verkleuren/verwitten ze ook niet meer.

Goed bezig  :eusa_clap:

Jefff71

Dat zijn twee waardevolle tips. Ik dacht dat alle 850 achterlichten van het verkleurende type waren maar ze zijn er dus ook die hun kleur behouden.
Van de gekookte lijnolie had ik ook nog niet gehoord. Ik ga gelijk op zoek in de bouwmarkt.

Toch prettig dat er een Volvo850forum bestaat om dit soort tips vanaf te halen.

V70geRwin

Citaat van: Jefff71 op 30-01-2018 16:24:57
Dat zijn twee waardevolle tips. Ik dacht dat alle 850 achterlichten van het verkleurende type waren maar ze zijn er dus ook die hun kleur behouden.
Van de gekookte lijnolie had ik ook nog niet gehoord. Ik ga gelijk op zoek in de bouwmarkt.

Toch prettig dat er een Volvo850forum bestaat om dit soort tips vanaf te halen.

Echt alles is al een keer gebeurt dus begin maar met lezen  ;D

RickG

Gekookte lijnolie werkt goed, mits je er een minimale hoeveelheid van gebruikt. Als je teveel gebruikt kan de olie door regen op je lak gaan zitten. Je krijgt het er niet makkelijk af. Daarnaast heb ik ooot iets gelezen over zelfontbranding van gekookte lijnolie, maar daar heb ik gelukkig geen ervaring mee. Ik gebruik 'Oke' autowas. Die tip heb ik gekregen van een forumlid. Dat spul werkt goed. En bumperzwart van de Halfords werkt ook aardig.

Mooi wagen. Succes met de herstelwerkzaamheden!

rob850/480

Voor je bumpers zou ik polytrol nemen.
Werkt beter dan lijnolie.
Staat ook wel ergens op het forum

cornelis-b

Helemaal mee eens Polytrol is voor mij persoonlijk het beste middel.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jefff71

Bedankt voor de tips. Ik heb al eens gezocht waar ik de Owatrol producten kan kopen, ook in verband met roestauratie van mijn andere Volvo. Weet iemand toevallig een fysiek adres in de buurt van Utrecht of wordt het online bestellen? Polytrol wil ik wel gaan proberen als dat er voor zorgt dat het een tijdje mooi blijft. Het lijkt me vervelend om de bumpers continu opnieuw te moeten behandelen want zo'n poetser ben ik nu ook weer niet.