Schommelende watertemp. Meter. 850R

Gestart door kennone, 20-02-2018 20:56:59

Vorige topic - Volgende topic

kennone

Ik verdenk mijn Temperatuursensor er van dat hij kaduk aan het gaan is. Maar ik kan het ook mis hebben hehe.

Ik dacht een tijdje terug dat hij wat schommelde ivm de koude dagen. Maar hij begint het steeds een beetje meer te doen. De beweging is tijdens het warm rijden behoorlijk aanwezig van netjes op temperatuur naar in een keer weer halverwegen koud. Als ik een stuk gereden heb dan word het een stuk minder maar is het nog wel aanwezig. Voorheen stond hij altijd stijf op horizontaal als de motor op temperatuur was. Hij houd verder niet in etc.

-D©©©L-

Ah, thermostaat defect. Tijd voor een nieuwe.

arjenT5R

Ik zou eerst ff de autobahn op met de hele auto vol met mensen en kijken of ie nog 260km/h kan ...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

kennone

Arjen. Ook wel de hater genoemd hehe

@Marco ik denk dat ik de thermostaat en de sensor van het weekend vervang. Zullen de kosten niet zijn lijkt mij. 👌🏼
Deze spullen bij een onderdelen zaak halen of beter bij de dealer?

Ozzzz

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je op deze onderdelen voor origineel moet gaan.

Toch Arjen?

arjenT5R

Beide alleen bij de dealer halen... ;)

-D©©©L-

Of gewoon een Wahler thermostaat en een el cheapo sensor. De sensor is een simpele ntc.

arjenT5R

Kijk daarom word ik dus nooit rijk ;D

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 20-02-2018 23:37:59

De dealer is zeker niet altijd duurder, en je weet vrij zeker dat je de juiste delen krijgt.

kennone

Het word de dealer!! Bedankt voor de reacties!!

Wouter1973

Citaat van: -D©©©L- op 21-02-2018 06:33:05
Citaat van: arjenT5R op 20-02-2018 23:37:59

De dealer is zeker niet altijd duurder, en je weet vrij zeker dat je de juiste delen krijgt.
Mijn ervaring is: soms wel, maar soms ook niet. Ik ga naar de dealer voor bougies, een rubber O-ringetje, en zo nog wat andere onderdeeltjes. De originele tcv is via de dealer weer veel duurder (3x zo duur) als een gelijkwaardig alternatief, een Bosch lambdasonde kan je elders voor de helft van de dealerprijs vinden, en sommige onderdelen (een los BOV membraan bijvoorbeeld) heeft de dealer niet eens. Bovendien vind ik het een nadeel dat voor een oudere Volvo de dealer de onderdelen vrijwel nooit op voorraad heeft, dus dat moet besteld worden. Kost soms een week, is gebleken. 

arjenT5R

Ja t is gewoon een kwestie van "slim shoppen" ;D

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 21-02-2018 10:50:08
Ja t is gewoon een kwestie van "slim shoppen" ;D
Precies. Ervaring genoeg hier op het forum. Daar rolt vanzelf de optie uit die het best betaalbaar én goed is.

blauweroffel

Citaat van: kennone op 20-02-2018 20:56:59
Ik verdenk mijn Temperatuursensor er van dat hij kaduk aan het gaan is. Maar ik kan het ook mis hebben hehe.

Ik dacht een tijdje terug dat hij wat schommelde ivm de koude dagen. Maar hij begint het steeds een beetje meer te doen. De beweging is tijdens het warm rijden behoorlijk aanwezig van netjes op temperatuur naar in een keer weer halverwegen koud. Als ik een stuk gereden heb dan word het een stuk minder maar is het nog wel aanwezig. Voorheen stond hij altijd stijf op horizontaal als de motor op temperatuur was. Hij houd verder niet in etc.

Altijd op stijf horizontaal lijkt mij meteen al niet best......tenzij je bedoeld platliggend rechtop  ;D

BR

Ozzzz

Zojuist de Volvo dealer gesproken : thermostaat en temperatuur sensor : €89,56  :eusa_think: