Boetepot 2018

Gestart door Thijs T5, 26-02-2018 17:35:35

Vorige topic - Volgende topic

hilko73

104 euro wegens een R315B.  Zoek 'm maar op.
Ondanks dat de wijkagent aangeeft niet te handhaven ivm de parkeerdruk hier, denken de BOA's daar héél anders over.
Wat dan weer niet rechtvaardigt dat ze alleen míjn auto hebben bekeurd, terwijl er op dat moment nog zeker 5 anderen ook niet goed geparkeerd stonden...

Enfin, ik schrijf maar weer eens een briefje naar de OvJ. En indien afgewezen laat ik het voorkomen ook. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

NinaPaul

"Maar anderen doen het ook" zou ik niet in de rechtbank gebruiken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

hilko73

Neuh. Wat ik ga gebruiken is dat áls ze handhaven, ze dan ook álles moeten handhaven. Compleet met foto's.
Mijn auto stond op de stoep, en dat mag officieel niet. Maar terwijl mijn auto bekeurd werd stonden er dus nog 5 op de stoep, en die kregen geen bekeuring. Kijk, en dat mag nou precies niet. Een handhaver mag niet naar willekeur bekeuren als er dezelfde feiten geconstateerd worden.

classicT5

Een Boa met een volvo trauma?

Vaag dat ze maar 1 auto bekeuren, laten ze de handel zo lopen, ik zou hun leidinggevende bellen en vragen dit mee te nemen in hun functioneringsgesprek.

NinaPaul

Citaat van: hilko73 op 09-03-2018 20:09:57
Neuh. Wat ik ga gebruiken is dat áls ze handhaven, ze dan ook álles moeten handhaven. Compleet met foto's.
Mijn auto stond op de stoep, en dat mag officieel niet. Maar terwijl mijn auto bekeurd werd stonden er dus nog 5 op de stoep, en die kregen geen bekeuring. Kijk, en dat mag nou precies niet. Een handhaver mag niet naar willekeur bekeuren als er dezelfde feiten geconstateerd worden.

Ik begrijp je frustratie, maar waarom mag dat niet? Het is niet netjes, maar dat is dan ook alles.

Zonder licht op de fiets rijden, 20 man zonder licht fietsen voorbij tijdens het uitschrijven van de boete, die hebben "geluk".
Misschien zat zijn/haar shift er wel op (uren verantwoording) of moest hij/zij met ergens anders heen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

hilko73

Het mag niet omdat het willekeur is. Als ik het heel hoog speel zelfs discriminatie (ik weet zelf ook wel dat dat overdreven is, maar we hebben het over Nederland anno 2018 ;) )
In ieder geval is bekend bij de gemeente dat de parkeerdruk hoog is en er wordt alleen gehandhaafd bij excessen, zoals de weg of inritten blokkeren. Het op de stoep parkeren, bij gebrek aan andere parkeerruimte, wordt al jaren oogluikend toegestaan.
Als zo'n nitwit dan ineens wil gaan bekeuren (omdat ie stom toevallig even moet wachten op een vuilniswagen), dan moet ie er niet maar één auto uitpikken.

Daarmee heb ik best een zaak, hoor. Getuigen zat.

NinaPaul

Alle bekeuringen zijn willekeur! Aangezien er geen 100% pakkans is.
Een overtreding is een overtreding, of dit nu wel of niet vaker oogluikend is toegestaan.
Net al aangegeven, waarom alle auto's bekeuren niet ging, maar misschien was jij wel zo geparkeerd dat een kinderwagen er niet langs kon (of wat de boa dan ook kan aanhalen).

Ja kan het proberen hoor, maar ik geef je weinig kans, de kans op extra boete schat ik in op 50%.

-Gottfried Leibniz

sander69

Een handhaver mag niet naar willekeur bekeuren als er dezelfde feiten geconstateerd worden.

Waar staat dat?

ik snap je frustratie wel, maar dit argument is nou niet bepaald sterk.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

V70 classic

K geef je 0 kans.

Rechter.
Stond u op de stoep?

Jij
Ja.

Rechter.
Betalen
Boem

Boem is de hamer die valt.
En verder kom je niet.
Sk6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

hilko73

In geval van parkeerdruk is een ovj soms bereid te seponeren. Dat ga ik proberen. En het is echt zo dat als er gehandhaafd wordt dit niet willekeurig mag.

jellejas

Au...
262 euro voor 28 te hard  :eusa_wall:
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobug

Citaat van: jellejas op 24-03-2018 18:38:55
Au...

Dat is goed voor een voorlopige 2de plek in 2018.  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jellejas

Citaat van: volvobug op 24-03-2018 22:41:07
Au...
262 euro voor 28 te hard  :eusa_wall:

Dat is goed voor een voorlopige 2de plek in 2018.  ;)
Dat meen je niet 😂. Dat is 28 te hard waar je 100 mag, eigenlijk 33 maarja... Pittig zuur
BRAAAAAAAP STUTUTU

Walter

hoe ga je bewijzen dat op het moment van handhaving die andere auto's er ook stonden?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

leons850

Citaat van: jellejas op 24-03-2018 23:19:19
Citaat van: volvobug op 24-03-2018 22:41:07
Au...

Dat is goed voor een voorlopige 2de plek in 2018.  ;)
Dat meen je niet 😂. Dat is 28 te hard waar je 100 mag, eigenlijk 33 maarja... Pittig zuur

Zo hebben we allemaal wel eens een momentje. ;)
Ik blijf even afkloppen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein