what to do? 850 T5 in onderdelen of in z'n geheel verkopen?

Gestart door bhengeveld, 03-03-2018 14:28:09

Vorige topic - Volgende topic

bhengeveld

Jullie weten nog wel eens wat, dus vandaar de volgende vraag:

Moet ik mijn 850 in onderdelen wegdoen, of in z'n geheel verkopen met een duidelijke beschrijving van de problemen?
De situatie: ik ga binnenkort een V70R overnemen (de blauwe uit deze post:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86104.msg1750052.html#msg1750052) nadat ik de hoop heb opgegeven dat ik mijn huidige T5 in goede staat ga krijgen

Het betreft deze 850 2.3 T-5 (MY96): http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75548.15.html

Er is best veel aan gedaan, maar waarschijnlijk is de Turbo exit aan het gaan en begint de automaat slechter te schakelen (en flink te slippen in de achteruit). Tevens zit er een flinke pleur roest achter de zijkant van de achterbumper. Nou ja, het zou mooi zijn als er nog roest zou zitten; er zit hoofdzakelijk een gat. :-[ Dat was echt een zeer vervelende ontdekking. Ook moet er erg veel gebeuren aan de lak en is de condensor van de airco exit.

Maar er is ook best veel aangedaan (zie het topic). Klepseals, aircopomp, distributie, dynamo, carterventilatie, nieuwe brandstofpomp, net interieur om wat te noemen.
Als ik 'm zo wegdoe, kan ik er met een goed gevoel slechts een habbekrats voor vragen. Nu zit ik er aan te denken om 'm uit elkaar te halen en de onderdelen los te verkopen. Ik heb ruimte om de onderdelen te stallen. Maar hoe kan ik het chassis dan het beste laten weghalen?

Natuurlijk mag er zich direct een koper aanbieden ;D

Wouter1973

Jammer, dat je na zoveel investering toch een paar essentiƫle onderdelen tegen komt die niet goed zijn. Een auto met een gat er in verkoopt naar mijn idee niet lekker, zeker met een mindere automaat en een turbo die eraan zit te komen. Die investeringen krijg je er nooit voor terug bij verkoop van de hele auto. Waarschijnlijk krijg je voor de onderdelen meer maar dan moet je wel een langere adem hebben. Chassis zou ik naar een oud ijzerboer brengen. Ik heb in Zutphen regelmatig een chassis of zelfs een complete boot zien liggen. Gaat op gewicht, dus dat zou nog best wat op kunnen leveren.
Ik heb wel interesse in de katalysator, mocht je tot het besluit komen de auto in onderdelen te verkopen.  :)

NinaPaul

Een kaal chassis (dus verder niets meer eraan vast, ook geen plastic klemmetje) kan bij de juiste oudijzerhandelaar ~18 cent per kilo opleveren.
Normaal is het ongeveer 14 cent per kilo, daar word je niet rijk van.

Ik zou zeggen, zet je vraagprijs hier neer en kijk wat er gebeurd.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 03-03-2018 15:06:14
Een kaal chassis (dus verder niets meer eraan vast, ook geen plastic klemmetje) kan bij de juiste oudijzerhandelaar ~18 cent per kilo opleveren.

Dat probeerde ik idd ook eerst. Reken jezelf niet rijk met het verkopen in onderdelen. En heb niet de ilussie dat je hem verkoopt tot op het kale chassis.

En Ja, ik praat een beetje uit ervaring😉

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 03-03-2018 15:54:50

Dat probeerde ik idd ook eerst. Reken jezelf niet rijk met het verkopen in onderdelen. En heb niet de ilussie dat je hem verkoopt tot op het kale chassis.

Je kan alles eraf halen en bewaren tot het verkocht wordt. Als je een keer een auto demonteert moet dat wel lukken.

Ook niet vergeten dat in sommige streken je zal moeten betalen voor alle vuilbak onderdelen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 03-03-2018 16:26:52

Je kan alles eraf halen en bewaren tot het verkocht wordt. Als je een keer een auto demonteert moet dat wel lukken.

Ook niet vergeten dat in sommige streken je zal moeten betalen voor alle vuilbak onderdelen.

Ja dat kan idd ja.. alles bewaren en wachten...

Boeijke

En als je zelf gemonteerd moet je ook nog van het kenteken af. Zelf slopen en kenteken inleveren bij RdW gaat niet zomaar meer.

bhengeveld

En Ja, ik praat een beetje uit ervaring

Dit is wel de laatste hobby waarvan ik verwacht rijk te worden :)

Maar ik heb dus geen idee welke waarde het allemaal heeft op deze manier. Er zit ook een nagenoeg nieuwe aanjager in.

Als ik dan hardop denk heb ik het over 750 euro?

Citaat van: Boeijke op 03-03-2018 17:06:19
En als je zelf gemonteerd moet je ook nog van het kenteken af. Zelf slopen en kenteken inleveren bij RdW gaat niet zomaar meer.

Heb je daar wat meer info over? (of een linkje ernaar)

classicT5

Op papier exporteren, dan ben je kenteken kwijt. Na demonteren kan je hem zo naar de sloop brengen.

Moet je wel iemand met rdw export erkenning zover zien te krijgen.

Boeijke

Voorheen kon je een auto ouder dan 15 jaar zelf slopen. Kenteken en briefje naar rdw en klaar.
Kan alleen sind een paar jaar niet meer helaas.

okkehel

Gewoon naar het rdw kantoor en voor export opgeven. Kentekenplaat inleveren betalen en klaar😉

v0lv0freak

Citaat van: okkehel op 03-03-2018 18:29:01
Gewoon naar het rdw kantoor en voor export opgeven. Kentekenplaat inleveren betalen en klaar😉

precies dit. Vorig jaar een auto op de ring gecrashed. kenteken en papieren mee, 10 euro dokken en klaar. Vragen nergens naar bij de RDW.

bhengeveld

Bedankt voor de tips mensen! Ik ga morgen eens wat rondbellen.