Olielekkage... simpel opgelost?

Gestart door Reitse, 31-05-2005 10:02:28

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Ik heb (of inmiddels had) wat olielekkage bij de krukaskeerring bij de D-riem.
Niet echt veel maar genoeg voor litertje per 8dkm.
Weekje geleden duik ik eens onder de kap en zie dat in een wit vacuumslangetje een zwart blokje zit. Midden erin dus. Slangetje losgetrokken, blijkt er een beetje olie in te zitten...
Slangetje schoongeblazen, teruggezet en (voorlopig) blijft het weer helemaal droog aan de onderkant van het blok. Geen lekkage meer zichtbaar.
Iemand eerder hiervan gehoord/gelezen?

thuur

Kan zijn dat dat slangetje verstopt zat waardoor de olie (wegens verhoogde carterdruk) uit de zwakste schakel komt: in jouw geval de krukaskeerring. Wellicht dat deze toch poreus of hard aan het worden is, waardoor bij hoge druk toch lekkage ontstaat. Ik zou het iig goed in de gaten houden en toch een vervanging plannen :-\

Gr 8)

b0nkolok

Citaat van: thuur op 31-05-2005 11:18:55
Kan zijn dat dat slangetje verstopt zat waardoor de olie (wegens verhoogde carterdruk) uit de zwakste schakel komt: in jouw geval de krukaskeerring. Wellicht dat deze toch poreus of hard aan het worden is, waardoor bij hoge druk toch lekkage ontstaat. Ik zou het iig goed in de gaten houden en toch een vervanging plannen :-\

Gr 8)

Klopt, is bij mij het geval. Olieafscheider vol.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

rolvio

Citaat van: Reitse op 31-05-2005 10:02:28
Weekje geleden duik ik eens onder de kap en zie dat in een wit vacuumslangetje een zwart blokje zit. Midden erin dus. Slangetje losgetrokken, blijkt er een beetje olie in te zitten...
Slangetje schoongeblazen, teruggezet en (voorlopig) blijft het weer helemaal droog aan de onderkant van het blok. Geen lekkage meer zichtbaar.
`

Welk slangetje bedoel je precies? Heb namelijk precies hetzelfde met mijn auto.

Rolfio

NicoGLT93

Citaat van: rolvio op 11-09-2006 11:53:25
Citaat van: Reitse op 31-05-2005 10:02:28
`

Welk slangetje bedoel je precies? Heb namelijk precies hetzelfde met mijn auto.

Rolfio
Een goed jaar geleden had ik ook zoiets, heb je soms een foto van dat slangetje want dat wil ik ook wel ff controleren.(Al ken ik daar bitter weinig van)
Toch bedankt voor de tip!
Zit er een pinguin op de tram, 't is dat hij zijn roffel niet nam.