Verschillen in motorblokken 10V

Gestart door irian paul, 07-03-2018 22:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

irian paul

#15
Citaat van: Blok70 op 08-03-2018 09:36:18
Sorry voor de off topic maar; begrijp ik goed dat;
Vierkant kvs reservoir + aanhangig sb vaatje naast elkaar = canbus?

Mijn 1997 10V heeft dat, maar is géén canbus...

Ik heb rechthoek KVS en rechthoek SB vaatje bovenelkaar. maar dat hoeft geeen canbus te betekenen

als je vierkant KVS reservoir hebt heb je (volgens mij) geen SB vaatje daarnaast, maar op het motorblok.

kan er niet zo snel een foto van vinden op google


EDIT: heeft de aircopomp ook een andere montage? deze zit bij dit blok met 4 bouten vast.

arjenT5R

Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 08:45:55
Een 10V met canbus heeft altijd Fenix. Heb er zelf eentje gehad, een MY99 10V. Daar is voornamelijk het interieur canbus, en de randdelen zijn idd canbus style. Maar wel een gaskabel natuurlijk.

Fenix heeft nix met canbus te maken eerder met houtje touwtje...
Denso en ME7 zijn echte canbus systemen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: irian paul op 08-03-2018 10:03:07
Citaat van: Blok70 op 08-03-2018 09:36:18
Sorry voor de off topic maar; begrijp ik goed dat;
Vierkant kvs reservoir + aanhangig sb vaatje naast elkaar = canbus?

Mijn 1997 10V heeft dat, maar is géén canbus...

Ik heb rechthoek KVS en rechthoek SB vaatje bovenelkaar. maar dat hoeft geeen canbus te betekenen

als je vierkant KVS reservoir hebt heb je (volgens mij) geen SB vaatje daarnaast, maar op het motorblok.

kan er niet zo snel een foto van vinden op google


EDIT: heeft de aircopomp ook een andere montage? deze zit bij dit blok met 4 bouten vast.

De rand delen zijn zoals gezegd hetzelfde als op de denso en ME7 auto's.
Dus je hebt dan idd ook een aircopomp met 4 bouten.

Het geheel is dus zoals eerder genoemd prima over te bouwen, het is wel iets meer werk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

yannickdv

#18
1997 10V, non canbus. Vierkant expansievat. SB reservoir op de pomp. Oude randdelen dus.


1998 10V modeljaar 99. Met canbus. Dus max op de tankmeter, langwerpig expansievat met SB reservoir er naast. Nieuwe randdelen.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter96

Ook een beetje off-topic, maar hoe zit het dan met sensors van deze blokken? Als ik me niet vergis heb ik (ook 10v) namelijk een Lucht-hoeveelheidsmeter én een MAP sensor. Beide meten ze lucht hoeveelheid (Of meet MAP lucht-massa?), eentje bij t spruitstuk en eentje bij luchtinlaat. In principe heeft de ECU er toch maar 1 nodig? Bij 20v heb je alleen lmm? 

P.s. de vraag is puur uit nieuwsgierigheid, heb hier nogal weinig verstand van ;)

yannickdv

Bij een 10v is enkel sprake van een MAP sensor. De stekker vlakbij je filter is een temp sensor.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Blok70

@Yannick, super duidelijk zo!

Thx

Douwe

Omdat mijn 850 destijds al 450.000 km gedraaid had op LPG leek het mij verstandig om een 2.5 10v op reserve te hebben. Heb een goed blok van Dirk gekocht met 260.000 km, voor 65 euro. Is inderdaad de oud ijzerprijs. Intussen ruim 200.000 km verder staat het reserveblok nog steeds op zolder.
Voordeel van het reserveblok was wel dat Jackv nu op eenvoudige wijze speciaal gereedschap kon maken voor de distributie wissel.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

arjen850

Citaat van: irian paul op 08-03-2018 10:03:07
Citaat van: Blok70 op 08-03-2018 09:36:18
Sorry voor de off topic maar; begrijp ik goed dat;
Vierkant kvs reservoir + aanhangig sb vaatje naast elkaar = canbus?

Mijn 1997 10V heeft dat, maar is géén canbus...

Ik heb rechthoek KVS en rechthoek SB vaatje bovenelkaar. maar dat hoeft geeen canbus te betekenen

als je vierkant KVS reservoir hebt heb je (volgens mij) geen SB vaatje daarnaast, maar op het motorblok.

kan er niet zo snel een foto van vinden op google


EDIT: heeft de aircopomp ook een andere montage? deze zit bij dit blok met 4 bouten vast.

Je moet gewoon het alu blok wat tegen de motor geschroefd zit omzetten. En op dat alu blok zitten dan weer de randdelen. Op het moment dat je het alu blok op de "oudere" motor monteerde zul je zien dat je 1 bout er niet in krijgt omdat er geen gat in de motor zit. Maar dan hangt het alu blok nog met 5 grote bouten en dat is meer dan zat😉

irian paul

Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 11:03:26
1997 10V, non canbus. Vierkant expansievat. SB reservoir op de pomp. Oude randdelen dus.
http://i65.tinypic.com/2wq4ryq.jpg

1998 10V modeljaar 99. Met canbus. Dus max op de tankmeter, langwerpig expansievat met SB reservoir er naast. Nieuwe randdelen.
http://i65.tinypic.com/2z6zb6p.jpg

Mooi Hoor Yannick!

Mijn motorruimte ziet er identiek uit (veel viezer) maar geen canbus. Gewoon een 10v met hydolische stoters.
maar wel met de geupgrade reservoirs. mocht de motor kapot gaan dan zal ik inderdaad dat alu blok omzetten en die ene bout weg gooien :)

Wouter96

Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 13:56:25
Bij een 10v is enkel sprake van een MAP sensor. De stekker vlakbij je filter is een temp sensor.

Vandaar, dankjewel!

volvobug

Citaat van: Douwe op 08-03-2018 14:47:41
Omdat mijn 850 destijds al 450.000 km gedraaid had op LPG leek het mij verstandig om een 2.5 10v op reserve te hebben. Heb een goed blok van Dirk gekocht met 260.000 km, voor 65 euro. Is inderdaad de oud ijzerprijs. Intussen ruim 200.000 km verder staat het reserveblok nog steeds op zolder.
Voordeel van het reserveblok was wel dat Jackv nu op eenvoudige wijze speciaal gereedschap kon maken voor de distributie wissel.

haha herkenbaar, heb ook al jaren een 10V op reserve staan. Maar de huidige wil maar niet stuk ondanks de goedkope olie die ik gebruik  :P. Snap ook niet waar die Paul bang voor is  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

yannickdv

Citaat van: irian paul op 08-03-2018 16:44:03
Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 11:03:26
1997 10V, non canbus. Vierkant expansievat. SB reservoir op de pomp. Oude randdelen dus.
http://i65.tinypic.com/2wq4ryq.jpg

1998 10V modeljaar 99. Met canbus. Dus max op de tankmeter, langwerpig expansievat met SB reservoir er naast. Nieuwe randdelen.
http://i65.tinypic.com/2z6zb6p.jpg

Mooi Hoor Yannick!

Mijn motorruimte ziet er identiek uit (veel viezer) maar geen canbus. Gewoon een 10v met hydolische stoters.
maar wel met de geupgrade reservoirs. mocht de motor kapot gaan dan zal ik inderdaad dat alu blok omzetten en die ene bout weg gooien :)

Wat is precies jouw definitie van een canbus auto? Want je hebt echt gewoon een canbus auto als alles daar zit..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

henry classic v70

Wanneer je het service lampje met de dagteller uit kunt zetten heb je canbus....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4