Verschillen in motorblokken 10V

Gestart door irian paul, 07-03-2018 22:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

irian paul

Goedenavond,

Ik heb voor het geval dat...... (slaat kruisje) een reserve 10v motorblok gekocht van 1998.

Mijn V70 is van eind 1998 en heeft een heel aantal dingen anders zoals:

Multiriem spanrol
Thermostaathuis
Stuurbekrachtigingspomp

en ik zal ongetwijfeld nog wel tegen meer dingen aanlopen die iets anders zijn.

Mijn vraag is nu zijn de blokken in de basis allemaal gelijk zodat ik alleen maar de randdelen hoef over te zetten of is het blok qua aansluitingen ook daadwerkelijk veranderd.

Anders heb in een mooi 10v blokje met 270.000km op de teller in de aanbieding.  ;D

johan1989

1. 10v blokken gaan niet kapot en kosten daarom niet meer dan oud ijzer prijs.
2. Dan heb je waarschijnlijk een totaal verschillend blok gekocht ivm canbus en heb je er niks aan. Althans, dan beter om een andere erin te schroeven.

arjen850

Citaat van: johan1989 op 07-03-2018 22:13:42
1. 10v blokken gaan niet kapot en kosten daarom niet meer dan oud ijzer prijs.
2. Dan heb je waarschijnlijk een totaal verschillend blok gekocht ivm canbus en heb je er niks aan. Althans, dan beter om een andere erin te schroeven.

Ook 10V kan kapot hoor. En motor is prima pas te maken. Ook al meerdere malen gedaan.

classicT5

Alleen randdelen overbouwen moet volstaan

irian paul

Citaat van: johan1989 op 07-03-2018 22:13:42
1. 10v blokken gaan niet kapot en kosten daarom niet meer dan oud ijzer prijs.
2. Dan heb je waarschijnlijk een totaal verschillend blok gekocht ivm canbus en heb je er niks aan. Althans, dan beter om een andere erin te schroeven.

Nou zo nieuw is mijn v70 niet  maar heeft wel de opzet met rechthoekig kvsvaatje en stuurbekrachtigingsvaatje naast elkaar. Geen canbus

yannickdv

Dan heb je toch echt een canbus auto.

Met randdelen over schroeven zou het moeten lukken. Maar weet t niet zeker.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjen850

#6
Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 07:42:30
Dan heb je toch echt een canbus auto.

Met randdelen over schroeven zou het moeten lukken. Maar weet t niet zeker.

Klopt hoor, alleen het aluminium blok waar de randdelen opzitten zit dan met een bout minder vast. En je moet even kijken naar de bevestiging van de multieriem spanner. En de alu steun aan de voorzijde (van voorste motorsteun) kan verschillen.

arjenT5R

Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 07:42:30
Dan heb je toch echt een canbus auto.

Met randdelen over schroeven zou het moeten lukken. Maar weet t niet zeker.

Nope er zijn hele late 10V's die de rand apparatuur van een canbus auto hebben maar gewoon echte 10V's zijn. Dus met fenix aansturing etc.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 08-03-2018 08:12:34
Citaat van: yannickdv op 08-03-2018 07:42:30
Dan heb je toch echt een canbus auto.

Met randdelen over schroeven zou het moeten lukken. Maar weet t niet zeker.

Nope er zijn hele late 10V's die de rand apparatuur van een canbus auto hebben maar gewoon echte 10V's zijn. Dus met fenix aansturing etc.

Jup, zoals bv mijn Sandstone ;)

henry classic v70

Is bij mijn wagen ook gebeurd: een 10V uit een 850 in een '99 V70
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 08-03-2018 08:20:08
Is bij mijn wagen ook gebeurd: een 10V uit een 850 in een '99 V70

Klopt, En je bent echt niet de enige. Weet er in Epe nog 1 :D

irian paul

OK, heren dank u wel.

Ik zal nog even wat foto's posten (gewoon omdat dat leuk is)

yannickdv

Een 10V met canbus heeft altijd Fenix. Heb er zelf eentje gehad, een MY99 10V. Daar is voornamelijk het interieur canbus, en de randdelen zijn idd canbus style. Maar wel een gaskabel natuurlijk.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Blok70

Sorry voor de off topic maar; begrijp ik goed dat;
Vierkant kvs reservoir + aanhangig sb vaatje naast elkaar = canbus?

Mijn 1997 10V heeft dat, maar is géén canbus...

johan1989

Citaat van: arjen850 op 07-03-2018 23:39:56
Ook 10V kan kapot hoor. En motor is prima pas te maken. Ook al meerdere malen gedaan.

Uiteraard, alles kan kapot!
Neemt niet weg dat het zeer onlogisch is ;)

Over dat canbus neem ik maar gewoon alles terug wat ik gezegd heb. Blijkbaar niet zo makkelijk als tot MY98 en na MY98.

Fijn pasen!