Gemodificeerde klopsensor, hoe is de aansluiting? *Opgelost*

Gestart door Wouter1973, 08-03-2018 10:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter1973

Sta nu in de garage. Inlaatspruitstuk is eraf, nieuwe set klopsensoren liggen klaar. Maar dit is zeker geen plug and play. Dat wordt solderen. Hoe is de aansluiting? We moeten van 2 x twee draden (waar voor elke sensor apart een stekker zat) naar drie draden op de nieuwe set. Met vaste draad aan sensoren. Dealer weet het antwoord niet. Iemand hier hopelijk wel, zodat we snel verder kunnen?

[update] Opgelost! Verloopstekker had dealer niet meegeleverd. Is nu besteld, gaat volgende week (als het ding eindelijk uit Zweden is gekomen) goed komen. :)

thuur


yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Wouter1973

#3
Klopt. 850 t-5 van 1994. Origineel met twee klopsensoren met beide een stekker (tweedraads elk). Dealer levert nu gemodificeerde set klopsensoren met vaste verbinding aan beide sensoren en een driedraads kabel met driepolige stekker. M.a.w. we willen weten wat nu precies de modificatie is?

thuur

De originele set hebben van beide sensors pin 2 (Paars/Zwart) aan elkaar zitten (Massa in ECU).


Gr 8)

Piet

Ik heb die set gewoon aan een stekker verderop in de kabelboom kunnen aansluiten.
Niks solderen.  :eusa_think:

Wouter1973

Klopt. En dan? Op welke posities zitten nu signaaldraden en voeding bij de nieuwe driepolige stekker?

Piet

Ik snap het probleem waar je tegenaan loopt niet helemaal.
Heb je geen foto om het te verduidelijken.

Bij mij was het gewoon stekkers in elkaar schuiven en dat was het ..


Wouter1973

Citaat van: Piet op 08-03-2018 12:09:39
Ik heb die set gewoon aan een stekker verderop in de kabelboom kunnen aansluiten.
Niks solderen.  :eusa_think:

Zit geen stekker bij mij.

Piet

Niet?

Kabels van de twee klopsensoren komen toch bijelkaar?
Dat zit dan weer met een stekkerverbinding in de kabelboom, verderop.
Tenminste bij mij wel (850R uit 1996)

Wouter1973

Citaat van: Piet op 08-03-2018 12:15:13
Niet?

Kabels van de twee klopsensoren komen toch bijelkaar?
Dat zit dan weer met een stekkerverbinding in de kabelboom, verderop.
Tenminste bij mij wel (850R uit 1996)

Ze komen bij elkaar in een kabelboom. Geen stekkerverbinding. Het gaat erom wat op welke pin van de nieuwe driepolige stekker (waaraan nieuwe sensoren zitten) hoort.


de Boeing

Mijn 850R '96 heeft ook 2 losse stekkers voor losse klop sensoren. Want ik dacht de set uit mijn donor N (blok) mee om te bouwen (nieuw type; 2 sensors met direct lange kabel en 1 gezamenlijke stekker) maar dat paste dus ook niet (heb de oude dan maar terug gemonteerd) 

Piet

Citaat van: Wouter1973 op 08-03-2018 12:18:12
Citaat van: Piet op 08-03-2018 12:15:13
Niet?

Kabels van de twee klopsensoren komen toch bijelkaar?
Dat zit dan weer met een stekkerverbinding in de kabelboom, verderop.
Tenminste bij mij wel (850R uit 1996)

Ze komen bij elkaar in een kabelboom. Geen stekkerverbinding. Het gaat erom wat op welke pin van de nieuwe driepolige stekker (waaraan nieuwe sensoren zitten) hoort.

Dat was bij mij dus ook en in die kabelboom zat daar dus de stekker waarop ik het nieuwe spul zo kon aansluiten.
Vreemd ...

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 08-03-2018 12:07:01
De originele set hebben van beide sensors pin 2 (Paars/Zwart) aan elkaar zitten (Massa in ECU).


Gr 8)

Ik had het niet duidelijker kunnen zeggen.
Citaat van: Wouter1973 op 08-03-2018 12:12:46

Citaat van: Piet op 08-03-2018 12:09:39
Ik heb die set gewoon aan een stekker verderop in de kabelboom kunnen aansluiten.
Niks solderen.  :eusa_think:

Zit geen stekker bij mij.
Welk partnummer heeft de set die aan jou geleverd is ?