slaat af bij optrekken uit stil bij koud 850r automaat 1996 opgelost

Gestart door janpy, 21-03-2018 17:39:41

Vorige topic - Volgende topic

janpy

Hallo allemaal

Ik heb dit "probleem" al een tijdje, maar moet er toch eens iets aan doen.

Ik kan met de zoekfunctie hier zo niks over vinden

Als de auto net op gas is overgeschakeld, en dit gebeurd niet heel vroeg.
Dan slaat de motor af als ik moet optrekken bij een stoplicht oid.
Als ik heel langzaam het gas intrap gaat het wel goed, en als de auto op temperatuur  is het ook goed.
Als ik met links de rem in trap, en iets gas geef tijdens stilstand en dan weg rij doet hij dit ook niet.

LAmbda is 1,5 jaar oud(bosch wat er in hoort), en de bougies zijn 1 maand oud, origineel volvo

Het is een vialle lpi systeem wat er denk ik al vanaf 1996 in zit, in een 850r automaat

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt

Groets JAn
Volvo 850 R automaat lpi Groen

classicT5

Lpi pomp minderaan het worden? Is daar de olie al eens van vervangen?

janpy

Citaat van: classicT5 op 21-03-2018 17:43:36
Lpi pomp minderaan het worden? Is daar de olie al eens van vervangen?

Ik zelf heb de olie nooit ververst.
De auto rijd verder prima hoor, geen probleem op gas, ook niet vol gas.
ALs ik het eerste stukje van het gas langzaam intrap, en daarna snel is er ook geen probleem
Alleen als ik "normaal" gas geef slaat hij af of bijna af.
Als ik niet hoef te stoppen bij op warmende motor merk ik niiks

JAn

The Volvoboy

Als 'ie koud net is omgeschakeld en je geeft plots gas verslikt 'ie zich een beetje. Doet die van mij ook, die van Yannickdv ook en mijn 10V deed hetzelfde. Ik rij koud altijd zo rustig dat ik er geen last van heb...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 22-03-2018 00:05:11
Als 'ie koud net is omgeschakeld en je geeft plots gas verslikt 'ie zich een beetje. Doet die van mij ook, die van Yannickdv ook en mijn 10V deed hetzelfde. Ik rij koud altijd zo rustig dat ik er geen last van heb...
Hmmm, laat ik het zo zeggen dat het mij nog nooit is opgevallen dat ie dat doet. Hij staat bij mij binnen in de garage en tegen die tijd dat ik echt weg kan rijden staat ie eigenlijk ook al op LPG. En ik rij dan echt niet met een fluwelen voetje weg. Ook niet volgas, gewoon met het verkeer mee.
Volvoloos....

SB T-5R

Citaat van: janpy op 21-03-2018 17:39:41
Hallo allemaal

Ik heb dit "probleem" al een tijdje, maar moet er toch eens iets aan doen.

Ik kan met de zoekfunctie hier zo niks over vinden

Als de auto net op gas is overgeschakeld, en dit gebeurd niet heel vroeg.
Dan slaat de motor af als ik moet optrekken bij een stoplicht oid.
Als ik heel langzaam het gas intrap gaat het wel goed, en als de auto op temperatuur  is het ook goed.
Als ik met links de rem in trap, en iets gas geef tijdens stilstand en dan weg rij doet hij dit ook niet.

LAmbda is 1,5 jaar oud(bosch wat er in hoort), en de bougies zijn 1 maand oud, origineel volvo

Het is een vialle lpi systeem wat er denk ik al vanaf 1996 in zit, in een 850r automaat

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt

Groets JAn

Ik heb ook een auto met vergelijkbaar probleem, maar ben er nog niet aan toe gekomen om het uit te zoeken.
De suggesties die hier worden gegeven herken ik ook, maar zijn wel degelijk van een andere orde.
Ook deze auto gaat warm en volgas als een raket. Geen enkel teken dat de pomp niet z'n werk doet.
Puur bij overschakelen op koude motor. Paf, uit. En de ene keer wel, andere keer niet.
Betreft ook een automaat overigens.

Ik dacht zelf misschien het overschakel relais, of een elektrisch probleem (in de vorm van een slechte massa van de auto oid).
Dat tweede doet me vermoeden ivm andere kleine, maar vreemde elektrische storingen.
Het zou ook nog kunnen zijn dat er een vaccuum lekje is, en bij het overschakelen naar gas de fueltrims niet meer kloppen of teveel afwijken waardoor deze op koude motor niet lekker loopt.
Ik volg deze.

Edit: Betreft ook LPi met 5 frisse injectoren, donkerbruin.

yannickdv

Dat is wel een heel vroege LPi installatie. Hoeveel meter doet ie er over voordat ie overschakelt?

Ik heb een installatie uit 2013 en ken het probleem, maar alleen als het koud buiten is en de auto koud is. Slaat dan niet af, maar verslikt zich idd even als ik wat te veel gas geef.

Het kan zijn dat ie wat snel overschakelt en dus een beetje te veel LPG voor z'n mik krijgt. Wellicht samen met een heel oud (tenminste, kan is best aanwezig dat je nog het oude overschakelrelais hebt) dat ie ook nog een slokje benzine erbij krijgt. En dat kan ie niet aan.

Verder, heb je de kvs tempsensor al eens vervangen? Kan goed dat dit LPI systeem daar nog iets aftakt..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

rappendaf

Ik denk dat bijna alle vialle lpi installaties het wel hebben als het koud is
Mijn lpe7 installatie is van 2015 en houd ook wat in als hij koud is en zeker met dit koude weer maar dit is 200 meter na het omschakelen weg
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70geRwin

Onze auto's lopen koud zo rijk en dan ook nog de LPG omrekenfactor er tegen aan, hij zal zich verslikken in teveel LPG.

Custom tuning kan daar wel wat aan doen.

volvobug

Op inmiddels 500.000 km met Vialle LPi nooit last gehad van stilvallen of inhouden bij koude omschakeling.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Ik al vanaf het begin met de R. Als ik de auto te lang stationair laat draaien, schakelt LPi precies over op het moment dat ik gasgeef om weg te rijden.

Piet

Moet je er ook niet zo lang over doen om weg te rijden.
Eerst gordel om, haarcoupe checken in de spiegel en dan pas starten en wegrijden ipv starten, gordel om, zit mijn haar wel goed en dan eens een keerje gaan wegrijden.  ;D

volvobug

Citaat van: KIM op 22-03-2018 13:23:12
Ik al vanaf het begin met de R. Als ik de auto te lang stationair laat draaien, schakelt LPi precies over op het moment dat ik gasgeef om weg te rijden.

Vreemd. Als ik de motor stationair laat opwarmen schakelt hij vanzelf over na het verlopen van het van toepassing zijnde tijdsinterval, tijdens de stationairloop en zonder gas geven. het is een LPi installatie met zo'n langwerpige schakelaar.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Stationair duurt het zeker 5 minuten.
Rijdend als de lambdasensor signaal geeft. Meestal een minuut ofzo.

En dat direct wegrijden heb ik in die tien jaar wel geleerd zo.

janpy

Ik begrijp dat er meer mensen hier last van hebben, en er mee hebben leren leven.

Maffe is, toen ik de auto net had, deed hij dit niet.
Het is als volvobboy zegt, hij verslikt zich in de lpg.

Omschakelen gaat dus goed, en stationair daarna ook

Dat moet toch goed kunnen.
Ik heb de gasklep sensor ook al eens uitgelezen met delphy uitlezer, hier zie ik geen hikje in.

Het gebeurd, bv, bij een rotonde waar je even ertussen moet invoegen........motor uit.
Als het wat beter weer is zal ik de gasklep/gasklep sensor afstelling eens goed controlleren.

Ook heb ik de  "inleer procedure" al eens doorlopen, ik merk geen verschil.

Word vervolgt

Jan