ECC problemen en codes

Gestart door Mathijs89, 22-03-2018 20:32:09

Vorige topic - Volgende topic

Mathijs89

Dag allen ,

Ik heb een aantal dingen aan de 850 2.3 bolide uit 1995 ,

Ik heb codes
2-1-1 ?
3-2-4 ?
4-1-4 temp sensor bestuurder achter de handgreep
4-1-7 temp sensor passagier zijde
4-1-8 ?

De ene keer doet de kachelmotor het perfect en eigenlijk de rest van de tijd alleen op de allerlaagste stand en de airco slaat dan ook in alleen als de airco handmatig met de Off schakelaar dus wil uitzetten reageerd de pomp daar niet op (heeeeul vreemd)

Vanmiddag ik de file gestaan en mijn koelfan elektronica begon het begeven en een hoop smeulende stank en rook onder de kap vandaan , ik gaf per toeval paar keer een tik op de 3 doorschakelingen en relais boven het koelerpakket en de kachel deed het vervolgens weer sinds tijden op de volste stand .. is dit toeval of regelt die vanaf die relais ook ?

Ik zit een beetje met de handen in het haar !

Mathijs

yannickdv

Ik zou beginnen met vervangen van het bewuste relais, en je temperatuur sensoren eens loshalen en ontdoen van 20jr stof.

Succes.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Michaell

2-1-1 Driver's Side Damper Motor Position Sensor Circuit Open Or Shorted To Power
3-2-4 Floor/Defrost Damper Motor Active Too Long
4-1-4 temp sensor bestuurder achter de handgreep
4-1-7 temp sensor passagier zijde
4-1-8 No Control Signal To ECC Power Stage

Heb de rest ook ff voor je opgezocht.  :)

Tevens Deze link gevonden. Onderaan staan stap voor stap instructies wat te doen bij welke code Dit is vanuit wat lijkt het oude dealer handboek. Wel in het Engels overigens.

Verwissel ook ff de ECC met een andere unit (via een forumlid of via de sloop). Zie dat er ook codes zijn die te herleiden kunnen zijn van een defecte ECC unit.

Edit: linkje met hadige info gevonden en er ff bijgezet