Linker zijspiegel vastzetten?

Gestart door Historik, 25-03-2018 09:55:50

Vorige topic - Volgende topic

Blok70

Citaat van: cornelis-b op 15-07-2018 10:07:30
.......Een spiegel die vast zit omdat hij in 20 jaar nooit is ingeklapt kan je nog wel eens gangbaar maken met wat kruipolie......

Spijker, kop => sapcentrifuge voor Henk. Veer zat vast, bij mij. Heb de spiegel geheel ontdaan van kapjes en hield alleen het (zwaar gecorrodeerde) aluminium frame over. Samen met deurbevestiging/veerscharnier uiteraard.
Heb het spiegel- en kaploze frame tussen de bankschroef bevestigd. Scharnier had die vreselijke slapte en speling inderdaad. Ben toen gaan "inklappen/uitklappen" met kruipolie. Dat hielp; de speling hield op, doordat de veer weer aansloeg tegen het nokje. Scharnierpunt werkt weer als een nieuwe!

Ter info die speling (alsof je spiegel elk moment van je deur "afvalt" komt dus doordat de veer hem niet meer op het nokje drukt. De samenstelling komt dus los voor het nokje te liggen, na verdraaiing. => speling.

Ik klap mijn spiegels nooit in. De vorige eigenaar deed dat vermoedelijk ook niet. Bij mij ontstond de "ellende" doordat ik de auto te krap de garage instuurde en zodoende de garage deurstijl onbedoeld de spiegel inklapte....

cornelis-b

Mooi dat je het hebt opgelost, bij mij was de veer gebroken en ben ik over gegaan op een andere spiegel. En corrosie van het aluminium is echt heel erg van die spiegels ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien