Beurrdeauxrode Roffel; gestart in 1995 in Fr. Nu LPG rijdend.

Gestart door BeurrdeauxrodeRoffel, 26-03-2018 13:15:04

Vorige topic - Volgende topic

BeurrdeauxrodeRoffel

Hoi,

Ook deze bordeaux rode 850 uit 1995 rijdt nog rond; nu 475.000 km op de teller, al zou ik die graag nog willen ophogen de komende jaren.
Uit de papieren opmakend dat deze Roffel in Frankrijk is begonnen en rond de eeuwwisseling naar Nederland is gehaald.

Rijdend op LPG, net de startmotor & benzinepomp vervangen: en nu helaas niet meer makkelijk op LPG startend, alleen als de motor warm heeft gedraaid.
Rijdt als een zonnetje; Frans of Zweeds of toch Nederlands zonnetje, is nog de vraag.

yannickdv

Koud op LPG starten gaat ook over het algemeen niet zo lekker... Tevens niet de bedoeling van een G3 systeem.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

BeurrdeauxrodeRoffel

Goed om te horen;
voordat de startmotor aan gort was & benzinepomp verpulverd was, heeft deze Volvo 850 jaren direct op LPG gestart, boven de 2000 toeren, en hij reed meteen weg.

Heb ik hierdoor m'n eigen startmotor en benzinepomp opgeblazen?

Vanaf wanneer de motor wel warm, want de temp.meter staat altijd zeer laag, en loopt altijd pas op bij file rijdend tot kwart temp. of bij lange tijd 50 km rijdend. Op snelweg door ventilatie altijd goed gekoeld.

Nu is het ongeveer 15 km lang rijdend op benzine, voordat ik 'm over kan zetten op LPG.
Of zou 't veel eerder moeten kunnen? En waar zou ik dan op moeten letten?

Hart.gr.
B.rode Roffel

classicT5

Is je thermostaat wel ok? Normaal staan bij onze auto's de temperatuur meter erg snel in het midden. Andere verdachte Is je temperatuur sensor. Beide preventief vervangen Is niet al te duur.

yannickdv

Inderdaad, dat hoort niet.

Waar kom je vandaan? Mss slim om bij een handige forummer langs te gaan om wat info te winnen ;) Je bent altijd vrijblijvend welkom in Helmond ;D
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

BeurrdeauxrodeRoffel

O', temperatuur meter ging altijd goed, naar mijn weten; nooit problemen gehad. Als sensor niet optimaal werkt, maar auto wel, dan gaat 't nog goed.

Helmond, is niet in de buurt, maar heel af & toe kom ik daar wel redelijk in de buurt; dus dan kom ik graag langs om over m'n auto van een kenner wat adviezen te krijgen. Heb nu al veel geleerd in de korte tijd hier op dit forum over m'n auto.

Als ik weer 'ns die kant uit rij, dan laat ik het weten,
merci alvast!

Hart.gr.
B.rode Roffel