Ineens hoog brandstofverbruik

Gestart door V702.5T, 05-04-2018 18:48:58

Vorige topic - Volgende topic

V702.5T

Die is in augustus, ongeveer 30K geleden vervangen
Citaat van: Wouter1973 op 06-04-2018 20:17:51
Citaat van: henry classic v70 op 06-04-2018 19:56:23
Kijk ook hoe de werking van de thermostaat is, als deze niet goed werkt komt de motor niet op temp. en blijft deze op koud stand staan.
Dat zou ook het hogere verbruik kunnen veroorzaken..

Die geeft gewoon netjes zijn temperatuur aan. Overigens, net als bij de tandarts, vanmiddag gewoon 1:11/12 rijden... Draakeding.

Wouter1973

Even terug gelezen naar je begin post. Heb je nu daadwerkelijk een hoger (gemiddeld) brandstofverbruik geconstateerd, dus door na het tanken het aantal gereden km's door liters te delen? Of baseer je je alleen op de indicatie die de boardcomputer kennelijk tijdelijk gaf? Want in het geval van het laatste: heel erg betrouwbaar is die niet.

V702.5T

Citaat van: Wouter1973 op 06-04-2018 20:55:39
Even terug gelezen naar je begin post. Heb je nu daadwerkelijk een hoger (gemiddeld) brandstofverbruik geconstateerd, dus door na het tanken het aantal gereden km's door liters te delen? Of baseer je je alleen op de indicatie die de boardcomputer kennelijk tijdelijk gaf? Want in het geval van het laatste: heel erg betrouwbaar is die niet.
Vanmiddag weer getankt (gisteren volgegooid) en nu dus weer. Gemiddeld 1 op 6,8 gemeten aan verbruik..... op de bc geeft ie nu 1 op 11 aan sinds vanmiddag . Maar nog niet getankt

V702.5T

Nieuwe bobine geplaatst en probleem lijkt weg te zijn. Sowieso veel elanden terug in t hok onder de motorkap en zeer net verbruik vkklgens bc minder dan 9 Ltr. Gaan het zien...

Wouter1973

Hopelijk was dat de oplossing. Hoe kwam je erbij de bobine te vervangen? Wild guess?

V702.5T

Heul vroeger ooit vage problemen gehad met een Ascona 2.0E. Inhouden stotteren en dan weer dagen goed gaan. Opvallend was dat bij warmte onder de motokap de storing optrad. Na maanden speuren de bobine vervangen en probleem weg. Ongeveer hetzelfde bij mijn dochters 100NX paar jaar geleden. 10 x geroepen vervang die bobine eens, iedereen vond het onzin. Tot ik m gewoon vervangen heb toen ik koffie kwam drinken, probleem opgelost.

Nu merkte ik dat als ik bv stuk reed ging dat prima. Tot je even stopte en weer verder ging. Dus omdat ik 'm toch had liggen en ze niets konden uitlezen daarmee begonnen. Vandaag kleine 200 km gestuurd, gemeten aan de pomp 1:11,3 dus erg netjes met hier en daar toch echt wegspuiten bij stoplichten en stevig weg accelereren op de snelweg. Morgen naar Groningen dus benieuwd.

richard911sc

Had ook een hoog gebruik (maar ook slecht koudestart)
Temp sensor vervangen, en verbruik is nu veel beter.
Tempdisplay(meter) bleef altijd hetzelfde staan.
Succes, ben benieuwd
Gr Richard