Dashboard bevestiging afgebroken

Gestart door PieT111, 10-01-2003 19:12:44

Vorige topic - Volgende topic

PieT111

Na onderzoek blijkt de bout waarmee het dashboard bevestigd wordt aan de bestuurderszijde afgebroken. Volgens de dealer kan dit alleen verholpen worden door een ander dashboard erin te zetten. Nu is het niet écht storend maar het trilt weleens en dat hoor je. Weet iemand of het op een andere manier opgelost kan worden,  bijvoorbeeld met een goede dubbelzijdige tape of zo??
Busje komt zo!

Edwin

CiteerWeet iemand of het op een andere manier opgelost kan worden,  ??

Kun je geen gat er (vlak) naast boren en dan een nieuwe bout erin? Wel eerst even erachterkijken en oppassen dat je nergens door een kabel of i.d. heen boort.
Die grote beurt tikt wel lekker aan voor de airmiles he ;)

gr. Edwin.  8)

Roy V70R

CiteerNa onderzoek blijkt de bout waarmee het dashboard bevestigd wordt aan de bestuurderszijde afgebroken. Volgens de dealer kan dit alleen verholpen worden door een ander dashboard erin te zetten. Nu is het niet écht storend maar het trilt weleens en dat hoor je. Weet iemand of het op een andere manier opgelost kan worden,  bijvoorbeeld met een goede dubbelzijdige tape of zo??

Je zou er wat ruitenkit tegen kunnen doen.
Zit goed stevig en is later toch los te halen.
Wel de goede kit kopen, die dus een verlijmende werking heeft.
Je hebt ze ook op strips, die kun je bij de glazenzetter wel krijgen.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Reitse

Hmm.. Helpt kit? Volgens mijn dealer kon dat op zich wel, had het alleen niet zoveel nut omdat het door de warmte in de auto toch vrij snel weer los zou laten..

Roy V70R

CiteerHmm.. Helpt kit? Volgens mijn dealer kon dat op zich wel, had het alleen niet zoveel nut omdat het door de warmte in de auto toch vrij snel weer los zou laten..

Daarom zeg ik ook.....wel de goede kit aanschaffen, dus met
een verlijmende werking.
Dit soort kit wordt ook gebruikt om ruiten in te plakken.
Ook verkrijgbaar bij de glashandel op strips.
Deze worden gebruikt om dakraaamlijsten in te plakken.
Deze soorten laten dus niet los bij warmte ;), ze harden dus wel uit.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

PieT111

CiteerJe zou er wat ruitenkit tegen kunnen doen.
Zit goed stevig en is later toch los te halen.
Wel de goede kit kopen, die dus een verlijmende werking heeft.
Je hebt ze ook op strips, die kun je bij de glazenzetter wel krijgen.

Glaszetter zegt dat die strips idd wel eens kunnen helpen. Thanks!! :D
Busje komt zo!

Serge

CiteerNa onderzoek blijkt de bout waarmee het dashboard bevestigd wordt aan de bestuurderszijde afgebroken. ...

Waar zit deze bout precies?  Mijn dash trilt ook sinds jaar en dag; nooit geweten waaraan het precies ligt, al komt het naar het schijnt veel voor bij de senioren 850's.

W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

PieT111

CiteerWaar zit deze bout precies?  Mijn dash trilt ook sinds jaar en dag; nooit geweten waaraan het precies ligt, al komt het naar het schijnt veel voor bij de senioren 850's.

Weet ik niet, de dealer heeft er voor mij naar gekeken. Maar er is hier vast iemand die het wel weet, alleen de diagnose (ja,ja, het zijn tegenwoordig net chirurgen die Volvo monteurs) kostte mij al 50 euro bij de dealer.
Busje komt zo!