Fout code 232 samen met 433

Gestart door Hendrix, 16-08-2014 21:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Hij lijkt wel trending die 2-3-2 want ik zit er ook al een flinke tijd mee...

Ik begin nu te denken richting een lekke benzine injector bij mezelf.

Heb ook een aangepaste ECU en de meeste randzaken liggen om te kunnen loggen in de hoop deze foutcode op te sporen (nu alleen nog even tijd/zin vinden om het geheel in te bouwen)

Died850

#46
Haha oke, had niet het idee dat er meer mensen last van hadden. Mijn setup is compleet standaard. Injectoren zijn 10000km geleden gereinigd inc nieuwe o ringen. Verder pakkingen vervangen van in en uitlaatspruitstuk, stationairregelaar gereinigd en gewisseld. NU wil ik nog alle inlaat slangenklemmen nalopen en de boutjes van in en uitlaatspruitstuk. Lambda kabel is ook eentje om na te lopen inderdaad. brandstofdruk moet ik ook nog meten.
Code kwam ineens, had niks vervangen oid...

EDIT:
een lijstje wat er allemaal bij mij vervangen is in het afgelopen jaar of maximaal 35kkm oud:
Bougies Volvo
Bougiekabels Bougiecord
TCV Volvo
TPS Volvo
LMM Bosch
Lambda NKT inc stekker
KVS sensor Volvo
Thermostaat ?
Carterventialtie Volvo
Vacuum Volvo/standaard
Inlaatbuizen siliconen
Inlaat/uitlaat pakkingen Volvo
Verdelerkap Bosch
Brandstoffilter Bosch
Luchtfilter Bosch
Injectoren gereinigd inc nieuwe O ringen Volvo

Died850

Zo en we zijn weer verder gekomen.

Ben gaan zoeken naar vacuum lekkage door middel van een stoom apparaat. Er kwam vervolgens veel stoom vanaf de intercooler en de inlaatbuis van luchtfilter naar turbo. Intercooler was uiteindelijk niks mee aan de hand, stoom kwam uit het olie gaatje. Maar de luchtfilterbuis lekte flink op de aansluiting van de PVC nippel en de aansluitrand van buis op turbo. PVC nippel was met wat vloeibare pakking zo weer dicht alleen de aansluiting op de turbo bleef lekken. Kennelijk is de buis dusdanig vervormd dat dit lekkage oplevert. Ik heb er een nieuwe slangenklem omgedaan en deze goed aangedraaid en daarna kwam er nog minimaal rook vanaf. Helaas nog steeds een beetje dus het is nog helemaal opgelost.
Hopelijk kan iemand er wat mee in de toekomst ;D.

Wouter1973

#48
Dat is toch ook wel één van de grootste missers van Volvo, die nippel. Alleen een nieuwe lekt volgens mij (even) niet.
Wat voor vloeibare pakking heb je er tussen gedaan? Loctite?

Died850

Citaat van: Wouter1973 op 25-03-2018 19:26:26
Dat is toch ook wel één van de grootste missers van Volvo, die nippel. Alleen een nieuwe lekt volgens mij (even) niet.
Wat voor vloeibare pakking heb je er tussen gedaan? Loctite?

Heb er standaard zwarte vloeibare pakking van MPM op gedaan. kan tot 300 graden celcius dus dat zit wel prima. Had het nog achterin liggen ;D.

Wouter1973

Citaat van: Died850 op 27-03-2018 21:11:46
Citaat van: Wouter1973 op 25-03-2018 19:26:26
Dat is toch ook wel één van de grootste missers van Volvo, die nippel. Alleen een nieuwe lekt volgens mij (even) niet.
Wat voor vloeibare pakking heb je er tussen gedaan? Loctite?

Heb er standaard zwarte vloeibare pakking van MPM op gedaan. kan tot 300 graden celcius dus dat zit wel prima. Had het nog achterin liggen ;D.

In principe kan een motorblok maar maximaal ongeveer 100 graden worden (gezien verdampingstemperatuur koelvloeistof) zou ik zeggen, maar je zit daar ook wel akelig dicht bij de turbo en die wordt veel heter volgens mij. Aan de andere kant: die plastic buis waar de nippel in zit houdt het kennelijk ook uit bij die temperaturen... :eusa_think:

Died850

Is uiteindelijk de 'Koude' kant van de turbo waar de nippel zit, temperatuur valt dus mee.

Wouter1973

Ok, bedankt voor de tip. Ook maar eens een tubetje halen binnenkort.

Died850

Zo weer wat verder, Lambda weer vervangen. Nu voor een BOSCH, helaas blijft de foutcode terugkomen.
Vacuum is getest met rooktester en spruitstuk is vervangen voor eentje die wel heel is.
Zou het nog in de rotor/verdeelkap en/of bobine kunnen liggen. Deze zijn al wat ouder en de bobine is nog origineel.
Merk trouwens vrij weinig van de foutmelding. Auto rijdt perfect.

Died850

Om even het topic up to date te houden voor de toekomst.
Weekendje wezen doorrijden in Duitsland op 102 en geen last van de code gehad. ruim 1300km probleemloos gereden en ook regelmatig stationair laten afkoelen voor een tijdje en geen code.
Totdat ik weer terug was in Nederland en weer rustig ben gaan rijden (lees niet harder dan 110kmh want spits verkeer) en daar was het lampje weer.
Volgende zaak wordt downpipe wisselen. Nu dus opzoek naar een conische downpipe.

Died850

Volgende en hopelijk laatste update. Heb de EVAP afgekoppeld en afgedopt. Rij alweer een week zonder foutcode. Ook bij uitlezen 1-1-1, lijkt dus de oplossing te zijn geweest.