Nieuw op het forum

Gestart door wilnis, 19-04-2018 21:48:10

Vorige topic - Volgende topic

wilnis

Ik ben Wilfred, 46 jaar wonend in Groningen.

Naar een paar jaar in een Saab te hebben gereden 9-3 1.8t aut, nu weer in het bezit van een Volvo V70 tdi (1998). Het is een handgeschakelde, zwart, fluweel bekleding, en in een zeer nette staat. 240.000km, overgenomen van iemand die er sinds 2006 in heeft gereden. Verder vrij basis uitgevoerd, geen ecc en geen cruise controle Rechtsvoor kraakt ie, dus de lagers en of rubbers moeten vervangen worden (en uitlijnen?). Ik ben mede overgestapt naar een v70 tdi vanwege de youngtimer regeling: diesel is hoop ik iets betrouwbaarder dan een oude Saab op lpg.

O ja, ik was van plan er een originele cruise er in te laten zetten maar nu weet de dealer niet of ze de software nog hebben (wordt ik over teruggebeld, is een subdealer overigens)

Ik zal als mij dit lukt later een foto posten. Er moet eigenlijk nog een achter spoiler op, cc dus, drinkbekerhouder (zijn besteld), wat spatlappen achter en een nieuwe zitvlak voor de bestuurdersstoel.  Verder niet te vergeten een andere dubbel din met  BT (zagen is een vervelend klusje kan ik mij herinneren), zit nu een 802 in.

Wouter96

Welkom! Ik ben benieuwd naar de fotos  :)
Betreft die cruisecontrol, ik heb wel eens gehoord dat de software voor de nieuwere modellen heeel duur is (Hoop voor je dat ik ongelijk heb  ;)   )
Wel heerlijk natuurlijk als je op de cc kan rijden 

classicT5

CC in een 98er zit zonder software voor zover mij bekend. Je kunt zonder problemen een gebruikte inbouwen, mist de bekabeling er ligt, dacht die er standaard in zit.

Via een te koop gevraagd advertentie kun je hier op het forum waarschijnlijk wel een complete set vinden. Bekende forum aanbieders waarvan ik verwacht dat ze het wel hebben zijn bijvoorbeeld arjen850 en mario850.

T5-4life

Is zonder software. Of het moet bij een diesel anders zijn.

Edit: toevoeging
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

Wouter96

Citaat van: classicT5 op 20-04-2018 09:26:00
CC in een 98er zit zonder software voor zover mij bekend. Je kunt zonder problemen een gebruikte inbouwen, mist de bekabeling er ligt, dacht die er standaard in zit.

Via een te koop gevraagd advertentie kun je hier op het forum waarschijnlijk wel een complete set vinden. Bekende forum aanbieders waarvan ik verwacht dat ze het wel hebben zijn bijvoorbeeld arjen850 en mario850.

Gewoon een mechanisch gasklephuis en vacuumpompje dus? Dan idd lekker uit een sloop auto halen! Ik was 60,- kwijt voor het geheel en inbouwen is goed te doen. Veel plezier met je Volvo

Ries van de Zilverschuit

Had een diesel (van VAG afkomstig) niet een elektronische cruise control via het motormanagement? Dus niet het vacuumsysteem dat de benzinemotoren hadden tot ME7 kwam?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

wilnis

Citaat van: T5-4life op 20-04-2018 09:37:03
Is zonder software. Of het moet bij een diesel anders zijn.

Edit: toevoeging

Bij een diesel is het inderdaad anders heb ik begrepen; info van hunter parts en van de roelfsema in Tynaarlo.

Als het niet meer kan met de software dan maar een John Gold.. o.i.d.