Claxon heeft het begeven...

Gestart door ArjanG, 02-06-2005 13:20:00

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: mehn op 19-09-2005 16:59:32
Citaat van: GeertG op 19-09-2005 15:37:59
Ik heb eens voorzichtig aan de kap die om het stuur zit getrokken, maar durf niet door te trekken aangezien er ook nog ergens een airbag onder verstopt zit.

Dat zou ik ook maar niet doen. Er zitten namelijk twee schroeven aan de achterkant van het stuur waarmee de "deksel" vast zit.
De schroeven worden zichtbaar als je het stuur een kwartslag draait  ;)

Zichtbaar ????
Heb gisteren eindelijk pas geprobeerd mijn claxon weer gangbaar te maken. Had een half uur tijd en dacht dat dat wel moest lukken. Maar helaas.....
Stuur een kwartslag gedraaid, maar kon niets zien (en heb toch echt niet zo'n groot hoofd) en op tast wel iets ontdekt (naast ook wat diepere openingen; waarvoor zijn deze trouwens?) maar omdat ik geen klein spiegeltje voorhanden had mijn poging na een half uur geklungel moeten opgeven. Met maat 30 van thorck lukte me het vooralsnog niet.
Zie ik iets simpels over het hoofd of is het gewoon een lastig iets om die schroeven los te krijgen ?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Citaat van: GeertG op 10-10-2005 10:56:58

Met maat 30 van thorck lukte me het vooralsnog niet.

Zeg maar gewoon Torx 30 (of T30) hoor ;)

Gr 8)

GeertG

Citaat van: thuur op 10-10-2005 11:04:46
Citaat van: GeertG op 10-10-2005 10:56:58

Met maat 30 van thorck lukte me het vooralsnog niet.

Zeg maar gewoon Torx 30 (of T30) hoor ;)

Gr 8)

juist ja  ;)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Zit daar geen Torx15 in, net als in het kapje aan de onderzijnde van de stuurkolom?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: mehn op 10-10-2005 11:16:33
Zit daar geen Torx15 in, net als in het kapje aan de onderzijnde van de stuurkolom?

Ik heb allerlei maten geprobeerd (op de tast). Kon er echt niet achter kijken en niets leek te passen. Volgende keer met spiegeltje !
Weet iemand waarvoor die diepere gaten zijn ? Zit daar nog wat in ?
(wijlen NBP V70R LPi)

ed

Daar zitten juist de torx schroeven! Je bent dus in het verkeerd gat bezig. Hoop niet dat het je vaker gebeurt!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

GeertG

Citaat van: ed op 10-10-2005 13:10:03
Daar zitten juist de torx schroeven! Je bent dus in het verkeerd gat bezig. Hoop niet dat het je vaker gebeurt!

Aangezien ik al twee zoontjes heb, moet het ook wel eens goed gaan...........  ;)

Moet dus wel op zoek naar ander hulpstukje op de schroevendraaier omdat de huidige iets te dik is. Wat een gepiel..........
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Afgelopen zondag eindelijk claxon gerepareerd. Was inderdaad niet moeilijk. Had in eerste instantie een T30 via een bitset die wat aan de dikke kant was voor de gaten achter in het stuur. Dacht opeens aan klein zakje achter in auto waar wat 'volvo'-gereedschap in zit. En ja hoor, zowel een T30 die nodig is en een T20 die te gebruiken was wanneer de deksel eraf is. Durfde alleen het groene stekkertje van de airbag niet los te trekken.....
Werkt nu weer prima.

Alleen nog een vraag: toen ik de - pool van de accu loshaalde klonk er een aardige klik (of klak of plofof...........). Toen ik na afloop de - pool weer vastmaakte wat geknetter en een flitsje.  
Meer mensen dit gehad ?
Alles functioneerde trouwens prima.
(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Blijkbaar heb je een redelijke lekstroom... Heb je verbruikers als de auto uit is? (alarm?)

Beetje knetteren is wel normaal hoor. Gewoon snel de accupool aansluiten ;)

Gr 8)

GeertG

Citaat van: thuur op 29-10-2005 00:33:48
Blijkbaar heb je een redelijke lekstroom... Heb je verbruikers als de auto uit is? (alarm?)

Beetje knetteren is wel normaal hoor. Gewoon snel de accupool aansluiten ;)

Gr 8)
yep, alarm aanwezig.
Had je advies al opgevolgd zonder dat je het had verteld; snel aansluiten  ;)
(wijlen NBP V70R LPi)

Vertigo

Blijft handig dit forum, morgen gaat mijn auto voor de APK, dus zelf al even wat kleine puntjes gechecked zoals verlichting gordels en claxon...
Claxon werkt helaas niet meer. Straks dus maar ff het stuur loshalen, claxon repareren en morgen vol goede moed naar de keuring!