Claxon heeft het begeven...

Gestart door ArjanG, 02-06-2005 13:20:00

Vorige topic - Volgende topic

ArjanG

M'n claxon heeft het begeven. Het begon met steeds minder te reageren als ik op de knop drukte, tot nu dat het helemaal niet meer werkt.

Ik denk dat het aan de schakelaar in het stuur ligt (zit er ook een relais tussen de schakelaar op het stuur en de horns?). Hoe kan ik de schakelaar het best loskrijgen, mijn 850 heeft een airbag. De 2 boutjes achter het stuur loshalen?

thuur

Had ik ook, gelukkig alleen geen airbag ;)

Als je de stuurkap loshebt (ik kon m zo lostrekken, maar ik weet niet hoe de airbag dit vindt :-X) Metalen frame wordt zichtbaar, dit zit met 4 schroefjes vast. Losgemaakt, stekkertje ook. Frame terug in model gebogen en contacten schoongekrabd met een stukje schuurpapier. Werkt weer super 8)

Vergeet je accu trouwens niet los te halen!! Je zou niet eerste zijn die met brandwonden naar het ziekenhuis wordt gebracht :-X

Gr 8)

Christiaan

Bekend probleem van slechte massa bij de aansluiting in het stuur.
Ik heb het laatst door de dealer laten oplossen.
Is een werkje van niks maar ik ga niet met airbags liggen rotzooien.

Haal i.i.g. de min-pool van je accu los voordat je eraan begint. ;)
Christiaan

Christiaan

Citaat van: thuur op 02-06-2005 13:27:50
Had ik ook, gelukkig alleen geen airbag ;)

Als je de stuurkap loshebt (ik kon m zo lostrekken, maar ik weet niet hoe de airbag dit vindt :-X) Metalen frame wordt zichtbaar, dit zit met 4 schroefjes vast. Losgemaakt, stekkertje ook. Frame terug in model gebogen en contacten schoongekrabd met een stukje schuurpapier. Werkt weer super 8)

Vergeet je accu trouwens niet los te halen!! Je zou niet eerste zijn die met brandwonden naar het ziekenhuis wordt gebracht :-X

Gr 8)

En Thuur was me weer voor..............

thuur

Paco

Inderdaad even je accu loshalen, 5 minuten wachten voordat je je airbag loshaalt (idd 2 schroefjes achter je stuur). Dan gaat je lampje straks niet branden van je airbag!

succes!

ArjanG

Dat er uberhaubt volvo's zonder stuurairbag zijn, Thuur? Dacht dat dat er wel bij elke standaard op zou zitten...

thuur

Citaat van: ArjanG op 02-06-2005 18:55:10
Dat er uberhaubt volvo's zonder stuurairbag zijn, Thuur? Dacht dat dat er wel bij elke standaard op zou zitten...

Niet als je een GLE koopt die pas een maand op de markt is :-X

Moet nog zelf zwengelen aan de ramen, deuren met de hand open maken is gelukkig verleden tijd sinds ik het alarm erin heb gezet, en verder veel afdekplaatjes waar nog heul veul knopjes kunnen ::) Heb wel stoelverwarming 8) en een dakkie (zelf zwengelen)...

Gr ;D

ArjanG

Het is gelukt, ik kan weer lekker toeteren... Even puzzelen voordat ik doorhad welke maat torax (30) paste, voorzichtig met de airbag omgegaan en een beetje contactspray op de het 'sleep'contact tussen het stuur en het stuurhuis.

Peertje

Citaat van: ArjanG op 05-06-2005 17:39:00
..... voorzichtig met de airbag omgegaan en een beetje contactspray op de het 'sleep'contact tussen het stuur en het stuurhuis.

Laat Thuur het maar niet horen....  ;D
Hé? Geen banner meer?

ArjanG

thuur

Te laat >:(

Nee, flauwekul ;).  Ik ben er niet dol op: het werkt meteen (instant result, altijd goed voor het mannelijk ego :-X ;D) maar na verloop van tijd droogt het op en het residu wat achter blijft geleidt dus weer geen stroom ::) Resultaat is dat het uiteindelijk nog slechter gaat werken als dat het deed.

Maar voorlopig ben je onder de pannen, dus geen directe acties vereist ;)

Mocht het probleem terugkeren dan moet je de contacten gewoon goed schoonmaken met een beetje remmenreiniger of alcohol. Desnoods met een stukje schuurpapier opschuren totdat de contacten weer blinken en in elkaar zetten.

Gr 8)

GeertG

Citaat van: ArjanG op 05-06-2005 17:39:00
Het is gelukt, ik kan weer lekker toeteren... Even puzzelen voordat ik doorhad welke maat torax (30) paste, voorzichtig met de airbag omgegaan en een beetje contactspray op de het 'sleep'contact tussen het stuur en het stuurhuis.

Ik heb ook het bovenstaand probleem (claxon werkt steeds slechter, soms wel nog en dan weer helemaal niet).
Ik heb eens voorzichtig aan de kap die om het stuur zit getrokken, maar durf niet door te trekken aangezien er ook nog ergens een airbag onder verstopt zit.

Misschien nog nuttige tips ?????
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Citaat van: GeertG op 19-09-2005 15:37:59
Ik heb eens voorzichtig aan de kap die om het stuur zit getrokken, maar durf niet door te trekken aangezien er ook nog ergens een airbag onder verstopt zit.

Dat zou ik ook maar niet doen. Er zitten namelijk twee schroeven aan de achterkant van het stuur waarmee de "deksel" vast zit.
De schroeven worden zichtbaar als je het stuur een kwartslag draait  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: mehn op 19-09-2005 16:59:32
Citaat van: GeertG op 19-09-2005 15:37:59

Dat zou ik ook maar niet doen. Er zitten namelijk twee schroeven aan de achterkant van het stuur waarmee de "deksel" vast zit.
De schroeven worden zichtbaar als je het stuur een kwartslag draait  ;)

Kijk, hier heb je nog eens wat aan !
Vandaag is mijn vrouw met 'm op pad, maar morgen zal eens kijken. Moet toch wel lukken met de voorkennis.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)