Slim bezig? Aankoop 850 2.0i

Gestart door Dreamer, 09-12-2002 15:56:09

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Het lijkt me dat je verstandig genoeg bent om geen VW boven een Volvo te verkiezen. Die Pasaatjes zie je op elke straathoek, ze geven echt een dertien-in-een-dozijn gevoel en je hebt inderdaad maar vier cilinders. Waarschijnlijk raden mensen je die VW aan vanwege de bekendheid met dat merk, en de onbekendheid met Volvo.

Dreamer

Het is meer een verschil tussen rationeel en emotioneel.

In economisch opzicht is het kopen van een 850 niet echt verstandig omdat ik niet vooruit ga in kilometers, nog qua jaartal en fors geld moet bijleggen.

Maarja......... eigenlijk had ik nooit in een 850 moeten gaan zitten. Dat gevoel......., dat geluid......., de ruimte.........

Het is tijd om onverstandig te doen :)
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Joris_Scholte

De aanschaf van een auto is ALTIJD een emotioneel proces. Puur rationeel gezien zou je ook Lada kunnen gaan rijden (brengt je ook van A naar B, zit je ook droog enz.). Maar die 850 is (voor mij in ieder geval) zo'n emotioneel prettige auto. Dus als je onverstandig gaat doen, doe het dan goed. Kopen!!!

Reitse

CiteerDe aanschaf van een auto is ALTIJD een emotioneel proces. Puur rationeel gezien zou je ook Lada kunnen gaan rijden (brengt je ook van A naar B, zit je ook droog enz.). Maar die 850 is (voor mij in ieder geval) zo'n emotioneel prettige auto. Dus als je onverstandig gaat doen, doe het dan goed. Kopen!!!
Nou Joris, een Lada brengt je van A naar B??? Moettie wel eerst starten! Heb een week of wat geleden een hele tijd bij iemandsch Lada onder de kap staan kijken... Ding deed het niet, maar als je ziet wat een zooi het daar is... Doe dan maar die strakke 5cyl! En ja, een auto kopen is een heel emotioneel proces, daarom ook niet in je eentje gaan kijken ;)

Dreamer2

Ik had mij helaas op meijn werk geregistreerd en weet m'n password niet meer, daarom even deze username.

Alle goedbedoelde adviezen ten "spijt" heb ik toch de keuze gemaakt. 11 januari aanstaande ben ik de trotse bezitter van een volvo 850 2.0i.!!  ;D ;D

De distributieriem wordt direct vervangen a 300 euro, wat op zich een erg schappelijke prijs is, grote beurt met nieuwe bougies ( leer allemaal nieuwe termen na 7 jaar dieselrijden  ;) ) en nieuwe voorbanden.

Ik ga er van uit dat 2003 voor mij een nieuw positief tijdperk inluid en wens jullie bij voorbaat hetzelfde toe! Zodra ik hem heb (garage kan tenslotte nog affikken) ga ik waarschijnlijk lid worden van de club. Ik hoop dat de meetings wat in de buurt van zwolle worden gehouden, want het is anders een end duwen! (geld is nu op :) )

U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Gelebanaan

Proficiat! Autoliefhebbers kopen vaak auto's uit emotie. Des te meer plezier heb je ervan.  ;D Kom eens kijken op de jaarvergadering in Renkum, altijd erg gezellig.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Dreamer2

Thnx!! 't is inderdaad pure emotie. Maarja, je leeft maar 1x en als je dan aan het eind van je leven nog steeds geen 850 hebt gereden dan was het allemaal voor niets. (niet dat mijn leven nu ten eind is)

Het is niet de wolf in schaapskleren zoals de T5 enzo, maar met het standaard vijfcillinder geluid kan ik goed wakker worden.

120 km per dag rijden in een auto die je niet aanstaat is *** (om het zo maar te zeggen) En daar hoop ik nu echt vanaf te zijn. Elke dag in je vervoermiddel stappen of in je grote liefde is een groot verschil.

Het zal wel even slikken worden bij de rekeningen van de wegenbelasting en verzekering maar ja...Het vullen van de bijrijdersstoel heeft waarschijnlijk meer voeten in de aarde...

:)
bdw, die gele banaan van jouw is echt kicken! Daarmee sta in 4 uurtjes bij de Zweedse grens :)

Dreamer2

Ik kan het moeilijk uitleggen, maar achterlichtenpartij is afwijkend van de meest 850-ers. Of het interieur wel afwijkt (wel eens interieur getypt terwijl je wisky drinkt  :-/ ?) weet ik niet echt, maar achterlichten zker.

Paul_H

CiteerIk kan het moeilijk uitleggen, maar achterlichtenpartij is afwijkend van de meest 850-ers. Of het interieur wel afwijkt (wel eens interieur getypt terwijl je wisky drinkt  :-/ ?) weet ik niet echt, maar achterlichten zker.

Je hebt geen estate gekocht toch?
En je hebt nu die rode met grijze achterlampen, of bedoel je de smallere voorlampen?

beetje vreemd maar...

Dreamer2

nee gewone kofferbak versie. Maar de achterlichten zijn onder de kentekenplaat (bijna) verbonden met elkaar door grijs plastic. damn i need pictures!

Dreamer2

ja! die ja, zijn anders dan bij sommige andere typen.

zie hiero

Dreamer2

aha! Weer wat geleerd. Dacht dat het pas bij de laatste typen werd toegepast.

best wel "k" dat je bij volvo niets terug kunt vinden over de oude typen enzo. Buiten de lovende recenties natuurlijk.

Paul_H

Citeerja! die ja, zijn anders dan bij sommige andere typen.

Lijkt wel of deze helderdere lampen heeft dan normale 850

Dreamer2

Ik zit nu te zoeken op google naar voorbeelden van 850 achterkantplaatjes, maar het is echt niet normaal hoeveel 850 fanaten er zijn op deze wereld :) Zelfs in Amerika heeft dit autotje indruk gemaakt...

ff dromen ? http://home.planet.nl/~marc.hesselberth/owners850.html

Wordt het trouwens geen bedtijd? Mijn wisky begint te werken

Dreamer2

IK HEB HEM!!!!!!

yEHAAA, Wat een genot en rijplezier. Ik ben er super blij mee, hij rijdt als een trein. Ze hebben hem zeer , zeer netjes afgeleverd. Alles nagekeken en schoongemaakt. Afgelopen donderdag belde de garage mij op dat er in de twee gaten in de hoedenplank originele Volvo boxen hebben gezeten. (ik heb hem gekocht bij een handelaar) Ze hadden het nagevraagd bij de Volvo onderhoudsdealer waar hij vandaan komt en voor een "zacht" prijsje wilden ze die wel inbouwen. Gelijk laten doen, zelf zoeken en inbouwen kost me ook geld.

Ik hoop dat ze hem in mijn straat heel houden, verder ben ik errug blij.

:) :) :) :) :)