flexibele remleiding achter?

Gestart door soumsoum, 22-04-2018 23:14:08

Vorige topic - Volgende topic

soumsoum

Ik heb mijn remschijven rondom vervangen voor een mooie set van ET: de 302 mm Stoptech upgrade waarbij ik ook gelijk staalomvlochten remleidingen aanschafte.
De installatie ging voorspoedig inclusief het verversen van de remvloeistof en ontluchten.
Nu heb ik een vraag:
1. klopt het dat aan de achterzijde geen flexibele remleiding aanwezig is? Ik heb een 1996 Volvo 850R estate uit Japan. Ik zie alleen maar de starre remleiding die helemaal doorloopt tot aan de remklauw

Heb nu dus nog twee mooie staalomvlochten leidingen liggen voor achter maar had geen idee waar ik ze kon monteren...
Volvo 855R 1996

haasje

Die flexibele delen zitten onder de auto waar de leidingen van je chassis overgaan naar de achteras

soumsoum

Ah vandaar. Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik de auto nog eens op bokjes zetten!
Volvo 855R 1996

arjenT5R

Citaat van: haasje op 22-04-2018 23:31:15
Die flexibele delen zitten onder de auto waar de leidingen van je chassis overgaan naar de achteras

Niet helemaal er zit er daar 1 de andere zit bovenop de achteras .
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 23-04-2018 10:31:03
Citaat van: haasje op 22-04-2018 23:31:15

Niet helemaal er zit er daar 1 aan de linkerzijde, de andere zit bovenop de achteras .

Toevoeging ter verduidelijking  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

2 stuks, eentje links bij het rubber waarmee de achteras aan de auto hangt (voor het linkervoorwiel, achter/boven het rubber lapje) en de ander midden bovenop de achteras tussen de wielen.

Zorg wel voor wat reserve bevestigingsmateriaal als je daar begint want het is ondertussen broos en breekt als je er naar kijkt, mede omdat wartels in de houders vallen.

soumsoum

Heb inderdaad zelf even beter uit m'n doppen kunnen kijken want de flexibele leidingen zijn goed zichtbaar. Ik had ze gewoon bij de klauw verwacht zoals aan de voorkant.
Laat het nu maar even voor wat het is want anders weer ontluchten etc en bovendien vrij moeilijk te bereiken zonder brug.

Ziet er mooi uit niet?
Mooi klusje en gelijk even wat zaken kunnen inspecteren. Ik zag dat een stofhoes van een nivomat stuk is. Zolang hij niet lekt is dat volgens mij geen afkeur (moet volgende maand voor APK)!? Verder zag ik dat de rubbers waar het subframe achter aan de het chassis vastzit wat droog en gescheurd zijn. En natuurlijk de stoeprandschade op de Volans, komt weer onaangenaam in het zicht na schoonmaken van de velgen :-\ Volgend jaar maar eens laten herstellen en poedercoaten.
Volvo 855R 1996