Nieuwe veren en dempers V70R AWD uit 2000

Gestart door michr, 23-04-2018 21:04:17

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: elianmars op 24-04-2018 08:36:20
Ik ben ook klaar met de nivomats op mijn N. Die dingen slaan ontzettend door. Ik vind ze reuze handig voor belading, maar voor de wegligging is het eigenlijk ruk.

Na een winter in de V60 vind ik mijn V70R een stuiterbak ;D
Maar goed, voor heb ik verlagingsveren, achter vrij nieuwe af-fabriek verlaagde nivomats. Ik vind die ook echt kneiterhard. Verbaast me dat ik me daar niet eerder aan gestoord heb; of is dat de leeftijd.... :D

michr

Citaat van: irian paul op 24-04-2018 12:46:20
Bilstein B6 voorzijde Volvo 850/SVC70 199,- incl btw
Bilstein B6 achterzijde Volvo 850/SVC70  119,95 incl btw

voor AWD hebben zowel Bilstein als Koni niks in de aanbieding  :eusa_wall:

Bedankt, maar dat bedoel ik dus. Deze kom ik op verschillende plekken tegen. Nu nog een setje dat onder mijn verlaagde AWD past.

kulk

Citaat van: )()()sT op 24-04-2018 12:58:30
Ik ben ook klaar met de nivomats op mijn N. Die dingen slaan ontzettend door. Ik vind ze reuze handig voor belading, maar voor de wegligging is het eigenlijk ruk.

Maar goed, voor heb ik verlagingsveren, achter vrij nieuwe af-fabriek verlaagde nivomats. Ik vind die ook echt kneiterhard. Verbaast me dat ik me daar niet eerder aan gestoord heb; of is dat de leeftijd.... :D

N is een heel ander verhaal dan classic he qua comfort

michr

Ben zelf maar even verder gaan zoeken, originele spul is echt nergens meer te krijgen, dus kom nu op deze drie opties:

1. KW setje https://www.stroevemotorsport.nl/Schroefsets/327605/15267004--Volvo-V70-KW_Variant_2-Schroefsets/
2. Set van GM (ken ik niet)http://europeantuning.luondo.nl/nl/11576240/wegliggingskit-sport-volvo-855--v70-awd--1996-00
3. Kaplehenke https://www.kaplhenke.com/products/p80-awd-rear-adjustable-spring-perch-and-koni-shock-kit

Ik ken GM niet en wil wel bekend spul er onder, dus optie 2 valt eigenlijk af. Ik twijfel nu dus tussen 1 en 3. Kent iemand Kaplehenke? Ziet er wel erg mooi uit en vind het ook wel aardig dat men rekening houdt met de werking van het P80 chassis en dus veer en demper op de originele plek houdt. Ook kan bij Kaplehenke het chassis op de originele hoogte gezet worden, in tegenstelling tot KW dat het chassis met minimaal 1,5 cm verlaagt.

Maar ja, dat Kaplehenke spul kost $1100, exclusief verzenden en invoerrechten. Dus uiteindelijk zo'n beetje €1100,- ex BTW. En dan zit het er nog niet op. De KW set is iets duurder, maar dan heb ik zowel voor als achter alles vervangen.

Ik neig nu naar Kaplehenke... Wat vinden jullie?  :eusa_think:

volvobug

Ik heb met alle drie geen ervaring, maar ik kan je afweging niet volgen. Of je streept optie 3 ook af omdat je er "wel bekend spul onder wilt" (komt op mij nl. over dat je Kaplehenke ook niet kent) of je zou beter ook vragen naar ervaringen met optie 2.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

michr

Had het misschien iets anders moeten formuleren; GM is niets over te vinden, terwijl de andere merken goede recensies kennen. Maar als mensen "GM" kennen hoor ik het natuurlijk graag.

michr

Op de laatste post helaas geen echte inhoudelijke reacties gehad, maar heb wat verder gezocht op internet/andere fora en lees erg goede recensies van Kaplehenke. Ik heb dus de set met Koni's besteld, maar na mailcontact kon ik zelfs de versie met JRZ met korting kopen, aangezien deze in Uden gefabriceerd worden. Deze dus: https://www.kaplhenke.com/collections/850-s70-v70-c70-s60-s80/products/p80-awd-jrz-coilovers. Schijnt echt het beste te zijn op het gebied van dempers.  :D

Mooiste van allemaal, via mailcontact met de eigenaar van Kaplehenke Raing, Ben Kaplan: "I will tell JRZ to start making them". Dat klinkt toch best sjiek.  ;D

sjorsR73

Beste Mich en forumleden, ik heb precies dezelfde vraag. Heb een 1999 V70R awd met verlaagd onderstel en versleten nivomats. Wat zijn nu alternatieve veer/ demper combi's die werken? Zijn er nog andere oplossingen dan hierboven genoemd? Alvast enorm bedankt voor jullie reacties. Gr. Sjors

yannickdv

Gewone schokdempers van een XC met verlagingsveren is een optie..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

konniekip

Citaat van: kulk op 24-04-2018 13:02:26
Citaat van: )()()sT op 24-04-2018 12:58:30

N is een heel ander verhaal dan classic he qua comfort

En een nn afwisselend rijden met een classic of 850 is alsof je kart rijdt.

michr

Schokdempers van een XC met verlagingsveren klinkt een beetje als een vreemde combi. XC staat toch hoger op de poten? Combineren met verlagingsveren klinkt een beetje tegenstrijdig. Ik heb er nu ook gewone schokdempers onder zitten, maar het lijkt soms wel een boot, zo deint ie. Dat wil ik toch echt niet op m'n R. Maar wellicht zie ik het helemaal fout.

Schokdempers JRZ zouden 25 mei gereed zijn, helaas is de leverdatum uit de VS van de veren nog niet bekend...

KIM

Bij standaard dempers wordt de hoogte door de veer bepaald en niet door de dempers. Standaard XC dempers icm verlagingsveren zal dus de auto niet hoger laten staan.

michr

Dat geloof ik, maar de vraag is of het veergedrag het gewenste resultaat oplevert. Ik heb geen R om het er enkel leuk uit te laten zien, moet ook nog een beetje leuk rijden. Vandaar ook dat ik voor Kaplhenke gekozen heb. Wel had ik deze input graag eerder gelezen, dan had ik nog wat extra keuze gehad.  :eusa_think:

KIM

Ik moet bekennen dat ik de combi van normale nivomats en verlagingsbussen op mijn R mij nog steeds niet kunnen bekoren.
Ik ga over op Bilstein

arjenT5R

Std veren en gewone monroe dempers zijn al een hele verademing tov van std nivomats icm verlagingsbussen.

Slappe achterkant die halverwege de bocht nog een keer een hopsje doet is nou niet iets wat je een heel zeker gevoel geeft als je een beetje sportief bochtenwerk doet ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!