cruise controle inbouwen volvo v70 tdi

Gestart door wilnis, 27-04-2018 17:21:53

Vorige topic - Volgende topic

wilnis

Ik wil graag een cruise controle in mijn volvo v70 tdi. Ik heb begrepen dat de diesels altijd een electronisch gaspedaal hebben.

Tot nu toe ben ik achter het volgende gekomen; als ik niet naar de dealer wil dan moet ik de startonderbreker uit laten schakelen/eruit programmeren. Vervolgens bij de sloop een cc stengel kopen met schakelaars; deze erop zetten en dan kan ik met de benodigde software de cc laten inschakelen.

Klopt dit?
Of kan/ moet het anders?

Wie adresjes weet om de startblokkering te verwijderen dan verneem ik dit graag!

cornelis-b

Waarom de startonderbreker uit laten schakelen/eruit programmeren, wat heeft de startonderbreker met de CC te maken? Ik zie het verband eerlijk gezegd niet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

wilnis

Citaat van: cornelis-b op 27-04-2018 19:42:14
Waarom de startonderbreker uit laten schakelen/eruit programmeren, wat heeft de startonderbreker met de CC te maken? Ik zie het verband eerlijk gezegd niet.

Zo heb ik het begrepen: ik kan de cc wel aangemeld krijgen (zonder software vd de dealer) maar dan zou de startblokkering eerst uitgeschakeld moeten worden.

cornelis-b

Nooit van gehoord en zoals ik eerder al aangaf ik zie het verband tussen beide niet. Ik ben benieuwd waar dit verhaal vandaan komt?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

okkehel

Je verhaal van een elektronisch gaspedaal klopt volgens mij wel.
Ik heb wel eens bij een vw Passat TDI cruisecontrole ingebouwd, heb toen de hendel aan het stuur vervangen en hem toen laten in leren.

Dit hoeft niet bij een dealer, tuning bedrijven etc kunnen dit ook.
Weet niet of dit met dice kan?
Waar woon je ergens??

wilnis

Citaat van: okkehel op 28-04-2018 18:46:52
Je verhaal van een elektronisch gaspedaal klopt volgens mij wel.
Ik heb wel eens bij een vw Passat TDI cruisecontrole ingebouwd, heb toen de hendel aan het stuur vervangen en hem toen laten in leren.

Dit hoeft niet bij een dealer, tuning bedrijven etc kunnen dit ook.
Weet niet of dit met dice kan?
Waar woon je ergens??

Ik woon in het hoge noorden.
Diesels hebben idd altijd een elektronisch gaspedaal. De dealer zou waarschijnlijk nog wel gewoon de cc kunnen inleren. Ik heb Roelfsema in Tynaarlo (soort sub dealer) gebeld en zij hebben de software niet meer beschikbaar).
Nu heb ik van hunterparts in gorredijk begrepen dat de software ook op een andere manier in te schakelen is maar dan moet eerst de startblokkering verwijderd worden.

okkehel

Oke misschien kun je http://www.jbautoservice.nl proberen.
Van welk jaar is je v70?

rpakuypers

Citaat van: wilnis op 27-04-2018 17:21:53
Ik wil graag een cruise controle in mijn volvo v70 tdi. Ik heb begrepen dat de diesels altijd een electronisch gaspedaal hebben.

Tot nu toe ben ik achter het volgende gekomen; als ik niet naar de dealer wil dan moet ik de startonderbreker uit laten schakelen/eruit programmeren. Vervolgens bij de sloop een cc stengel kopen met schakelaars; deze erop zetten en dan kan ik met de benodigde software de cc laten inschakelen.

Klopt dit?
Of kan/ moet het anders?

Wie adresjes weet om de startblokkering te verwijderen dan verneem ik dit graag!

Ik heb ooit de stengel met de ECU op de sloop gehaald en erin gezet en werkte meteen. Enige nadeel was dat de km-stand met ongeveer 200.000 erop vooruit was gegaan maar dat kon mij niet deren en heb heerlijk genoten van de CC .....

Groet,
Roger

wilnis

Net bericht gehad van de dealer; Kosten Software € 255,05 en inladen € 41,54; totaal € 296,59.
Moet ik alleen nog een stengel vd sloop halen.

Uiteindelijk goedkoper dan een Johngold (incl inbouw € 595) en geen geklooi met ECU e.d.

rpakuypers

Citaat van: wilnis op 01-05-2018 14:36:00
Net bericht gehad van de dealer; Kosten Software € 255,05 en inladen € 41,54; totaal € 296,59.

Uiteindelijk goedkoper dan een Johngold (incl inbouw € 595) en geen geklooi met ECU e.d.

Valt mee, in 2010 moest ik rekenen op € 495 excl. BTW voor enkel de software en het activeren ........ dat was bij Schaap in Emmeloord. Spul van de sloop gehaald en voor € 30,00 en 30 minuten werk was ik klaar.

Groet,
Roger

cornelis-b

Voor dit soort bedragen is een stokje tussen de zitting van de stoel en gaspedaal een stuk goedkoper. Ik vind persoonlijk het rijden met CC op de Nederlandse wegen al helemaal niks, het is er gewoon te druk voor.

Zeg maar Henk tegen mij

rpakuypers

Citaat van: cornelis-b op 01-05-2018 18:18:58

Voor dit soort bedragen is een stokje tussen de zitting van de stoel en gaspedaal een stuk goedkoper. Ik vind persoonlijk het rijden met CC op de Nederlandse wegen al helemaal niks, het is er gewoon te druk voor.

Dat ben ik niet met je eens. Rij regelmatig Noord-Zuid en rij doorgaans 95% van de tijd op de CC en dat gaat prima, mits je maar geen haast hebt. Nou moet ik wel zeggen dat ik meestal of vroeg of later op de zaterdagavond op pad ben ......

Groet,
Roger

okkehel

Jeetje wat een bedrag, volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen.

wilnis

Citaat van: rpakuypers op 01-05-2018 14:39:09
Citaat van: wilnis

link=topic=87330.msg1770529#msg1770529 date=1525178160

Valt mee, in 2010 moest ik rekenen op € 495 excl. BTW voor enkel de software en het activeren ........ dat was bij Schaap in Emmeloord. Spul van de sloop gehaald en voor € 30,00 en 30 minuten werk was ik klaar.

Groet,
Roger

Bij een elektronisch gaspedaal gaat dit niet werken, deze moet altijd aangemeld worden. Bij een benzine voor bouwjaar 1998 kun je idd onderdelen kopen op marktplaats voor €50 en inbouwen.

wilnis

Citaat van: okkehel op 01-05-2018 20:35:29
Jeetje wat een bedrag, volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen.

Wordt best lastig. Kan wel heb ik begrepen maar dan moet je eerst startblokkering verwijderen en dan schijnt het vrij gemakkelijk aan te melden te zijn. Startblokkering verwijderen vind ik wel een risico..., bedrijven /personen waar ik contact mee heb gehad waren niet heel zeker van hun zaak.
Anyway als je je er in gaat verdiepen dan blijkt inbouw bij een diesel niet zo eenvoudig te zijn.