[AT] Schakelstandensensor vervangen

Gestart door konniekip, 02-06-2005 18:11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danny

Citaat van: thuur op 06-10-2011 00:55:40
Citaat van: Danny op 05-10-2011 23:05:09
Hallo mijn bak schakeld niet altijd soepen.
Bij wat meer vermogen, en soms doet hij het goed.
Ik heb al een olie wissel gedoen en diverse steunen vervangen.
Kan het eventueel de schakelstandensensor zijn?
Gr danny

Het kan ja.




Gr :eusa_think:

Zal binnekort eens de auto een spoel beurt geven en dan een nieuwe schakelaar. gr
M.V.G D@NNY                          

gringo

Door dit forum ben ik gelukkig aan een vree goeie technieker geraakt, mijn abs was stuk en mijn automaat kwam alle dagen in noodloop+lambda sonde lichtje brandde al meer dan een jaar.
Nu,ja na goede raad gevraagd aan velen hier op 850 en werd door iedereen naar ''THUUR'' verwezen.
Nam contact op met hem en ben daar vandaag geweest hij heeft alles gemaakt, ben er dan terug mee naar huis gereden zo'n 170 kilometers ( Gent ) en het is voor den eerste keer dat alles terug is als nieuw en zonder fout meldingen en of brandende lampje.
Proficiat THUUR en ik mag zeggen bedankt en jammer dat ik je niet vroeger kende.
Gringo

hathü

Mijn bak doet het prima, echter vandaag wil ik wegrijden en blijf ik staan, gas geven reageerde de motor niet op bleef stationair lopen, pijtje van de bak ging aan knipperde niet,bak stond in de D, ff de pook heen en weer gehaald en ik kon vertrekken. Werkt weer zoals het hoort.
Denk zelf dat het aan de kou ligt of zou toch de schakelstandensensor aan de beurt zijn?

V70geRwin

Citaat van: hathü op 03-02-2012 14:25:51
Mijn bak doet het prima, echter vandaag wil ik wegrijden en blijf ik staan, gas geven reageerde de motor niet op bleef stationair lopen, pijtje van de bak ging aan knipperde niet,bak stond in de D, ff de pook heen en weer gehaald en ik kon vertrekken. Werkt weer zoals het hoort.
Denk zelf dat het aan de kou ligt of zou toch de schakelstandensensor aan de beurt zijn?

Gisteren wat het toch ook koud  ;)

hathü

Ja eergisteren ook ;D. Maar eh omdat ie na het heen en weer halen van de pook wel weer als vanouds perfect schakelde vroeg ik me af of het aan de kou ligt, vorige winter vertoonde ie namelijk ook een keer dezelfde kuren. Mss pekelzooi op de switch. :eusa_doh:

V70geRwin

Citaat van: hathü op 03-02-2012 14:39:19
Ja eergisteren ook ;D. Maar eh omdat ie na het heen en weer halen van de pook wel weer als vanouds perfect schakelde vroeg ik me af of het aan de kou ligt, vorige winter vertoonde ie namelijk ook een keer dezelfde kuren. Mss pekelzooi op de switch. :eusa_doh:

Vlgs mij komt met de kou het probleem idd iets eerder naar boven, had ik bij mijn vorige ook.
Toch het idee dat het aan de (afstelling) van de switch ligt.

hathü

Ik wacht het wel even af tis me nu te koud om te gaan knutselen.

thuur

De switch is dicht, er kan geen rommel in komen. Met dit weer werkt bijna alles slechter ;D


Gr ;)

lebowski

#113
Het volgende is me nu 3 keer overkomen. Automaat staat in P, wil starten: niks, alsof de automaat nog in D staat. Een paar keer de pook heen en weer 'et voila' weer starten. Is nu die schakelstandensensor naar z'n grootje? En is dat uit te lezen?

V70geRwin

Citaat van: lebowski op 05-11-2012 10:16:48
Het volgende is me nu 3 keer overkomen. Automaat staat in P, wil starten: niks, alsof de automaat nog in D staat. Een paar keer de pook heen en weer 'et voila' weer starten. Is nu die schakelstandensensor naar z'n grootje? En is dat uit te lezen?

lijkt er wel op.
branden je achteruitrijlichten ook niet meer als je je schakelaar in de R zet?

paar keer heen en weer halen is een tijdelijke oplossing die een paar keer kan werken, beste oplossing is vervangen!

StefanCJ

En koop een originele als je 'm gaat vervangen. Mijn immi switch was binnen de kortste keren kaduuk, goedkoop/duurkoop dus.

V70geRwin

Citaat van: StefanCJ op 06-11-2012 10:16:27
En koop een originele als je 'm gaat vervangen. Mijn immi switch was binnen de kortste keren kaduuk, goedkoop/duurkoop dus.

welke imi ging er hoe snel kapot?

StefanCJ


lebowski

#118
Citaat van: spekkie99 op 05-11-2012 10:48:05
Citaat van: lebowski op 05-11-2012 10:16:48
Het volgende is me nu 3 keer overkomen. Automaat staat in P, wil starten: niks, alsof de automaat nog in D staat. Een paar keer de pook heen en weer 'et voila' weer starten. Is nu die schakelstandensensor naar z'n grootje? En is dat uit te lezen?

lijkt er wel op.
branden je achteruitrijlichten ook niet meer als je je schakelaar in de R zet?

paar keer heen en weer halen is een tijdelijke oplossing die een paar keer kan werken, beste oplossing is vervangen!
achteruitrijlichten doen het nog wel.
Op de eerste pagina van deze thread staat een how-to. Helaas geen plaatjes meer. Weet iemand nog een andere how-to?http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=29930

de Boeing

Laatst ook mijn PNP switch vervangen, niet evident als de lpg computer(kabels) er ook nog boven zitten...

De eerste poging ging uiteraard niet goed, na plaatsing even met startkabels eraan getest of de achteruitlichten het deden in R,  was het geval, dus alles terug gebouwd ... start ie niet in N ... Arg@&?!* alles terug los om hem opnieuw af te stellen.

Ik heb uiteindelijk een pincet gebruikt om hem uit te lijnen (zag ik ergens op een ander forum), werkt prima