Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Citaat van: Barracuda_82 op 20-08-2019 13:25:56
Eén ding weet ik wel al zeker: er mag geen Volvo blok in.

:o :eusa_naughty: :eusa_hand:

;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70geRwin

Barracuda_82

Gisteravond weer flink verder kunnen werken aan de 240. Een deel van de nieuwe wielkuip linksachter zit er al in (helaas nog geen foto) met popnagels. Ik heb besloten het nieuwe plaatwerk deels te poppen en deels te lassen. Dit omdat het geen structureel deel is en het waterdicht wordt door de nadenkit en niet van de lassen en ik het lassen buiten op al dat vervuilde materiaal zo veel mogelijk wil beperken.

Anyway, naast het werk aan de wielkuip en de nieuwe draagarmen heb ik me even gericht op de voorkant van de auto en zoals je ziet begint het daardoor al weer een beetje op een auto te lijken:

Naast het monteren heb ik ook alle laatste stukjes wrap folie verwijderd uit alle hoekjes en randjes waar nog vanalles zat en heb ik wat lelijke plekken ontroest en behandeld met zincspray:

Voordat de auto gewrapt wordt haal ik hem nog een keer helemaal uit elkaar om alles helemaal strak te maken en dan wil ik ook dit soort plekken even voorzien van een beetje nieuwe rode lak, zodat het niet nog steeds een vlekkerige bende is als je de kap open doet.

Ik heb een paar jaar geleden de motorruimte opnieuw gespoten met een Motip busje die toevallig/per ongeluk precies dezelfde kleur had als de auto. Hopelijk kan ik nog ergens in mijn icloud archief een foto vinden van het nummer...  :eusa_shifty:

Yes! Gevonden! Ik moest tot juni 207 terug scrollen door bijna 12.000 foto's, maar ik heb hem!

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Citaat van: V70geRwin op 20-08-2019 15:25:40
Yamaha V8 mag ook  :evil:

Ja vind ik ook!

Je gaat toch niet zo'n honda jank brommertje in een volvo leggen dat is downtuning...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MrCain

Jawel: lekker een v-tec met turbo er in hobbyen ;D
Gewoon eens wat anders, hier reed er een type1 Jetta rond met v-tech echt lachen man ding kwam echt van zn plek  :evil:

Ik zeg doen!!

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Gerrit-007

Het lijkt mij, dat een Jetta met een v-tec juist niet van zijn plek komt, maar alleen een laagje rubber van zijn banden afslijt. :eusa_think: :eusa_dance:

jellejas

Citaat van: arjenT5R op 21-08-2019 09:07:57
Ja vind ik ook!

Je gaat toch niet zo'n honda jank brommertje in een volvo leggen dat is downtuning...
Jawel joh gewoon een dikke k24 met pauper grote turbo er op! En juist omdat jij het gruwelijk vindt haha.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Barracuda_82

Of mijn 13C collectie uitbreiden en een quad-turbo setup maken met een turbo op elke uitlaatpoort...

Miyel

is het niet verstandiger om met de motorswap te beginnen? nu heb je het over motorruimte rood spuiten en wrappen.. En dan de slijptol er weer in want andere motorsteunen?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

diederickvolvo

Citaat van: Miyel op 22-08-2019 20:01:08
is het niet verstandiger om met de motorswap te beginnen? nu heb je het over motorruimte rood spuiten en wrappen.. En dan de slijptol er weer in want andere motorsteunen?

neee neee Miyel, straks gaat die tijd overhouden! Dat moet ook niet gebeuren he :P

Walter

Citaat van: Barracuda_82 op 21-08-2019 08:47:10
Yes! Gevonden! Ik moest tot juni 207 terug scrollen door bijna 12.000 foto's, maar ik heb hem!

voor die tijd best een heldere foto

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 23-08-2019 08:29:23
voor die tijd best een heldere foto

Hahahah oeps! Dat moest natuurlijk 2017 zijn :P

Citaat van: Miyel op 22-08-2019 20:01:08

Nee, dat lees je verkeerd. Ik heb destijds de motorruimte al helemaal overnieuw gespoten en daarbij heb ik die Motip bus gebruikt van de foto. Die wil ik nu ook gebruiken voor het bijwerken van alle andere delen die nu zinc-spray grijs zijn en níet gewrapt worden.

En daarnaast hoeft de slijptol (als het goed is) niet in de auto om een andere motor pas te maken. Het is vrij gangbaar om alternatieve motorsteunen te maken die de originele vervangen. Deze zitten vaak tussen het chassis/subframe en de motor geschroefd. Zie bijvoorbeeld deze BMW adapters voor een 240:

Daarnaast wil ik de auto gewoon asap weer rijdend hebben. Dit vooral om een hoofdstuk af te sluiten en weer door te kunnen. Zo zorg ik er voor dat het geen eindeloos project wordt wat nog 10 jaar in de achtertuin staat te roesten.

En ik wil eigenlijk het liefst voor de swap tzt zo veel mogelijk voorbereiden vóór ik de daadwerkelijke swap ga doen, zodat de 240 dan zo min mogelijk "downtime" heeft.

Anyway, verder met de Porsche WTL cat bypass met cutout. 90 graden adapter gemaakt:

Op de klep gelast:

Nu nog een gat in die pijp:

En de klep er aan vast braaien. Nu alleen nog een "dump pipe" die mooi achter de bumper uit komt, maar ik denk dat ik daar nog effe mee ga wachten tot de auto hier is voor montage, zodat ik hem superstrak gelijk met de bumper af kan zagen.

Daarna ben ik verder gegaan met de grill voor mijn 240. Ik had nog een blokjesgrill voor een flatnose liggen en een extra grill voor een niet-flatnose waarvan ik de rand pas wil maken op de blokjesgrill, zodat ik deze kan gebruiken op mijn auto. Om dat voor elkaar te krijgen moest ik een beetje van de randjes af snijden zodat de rand goed op de grill past:\

Daarna een test-fit op de auto. Ziet er naar mijn mening best okay uit, en dus besloten om er mee verder te gaan:

Daarna begonnen aan nieuwe bevestigingspunten te maken met van die interieur-clipjes, zodat het ook allemaal nog uit elkaar kan als het moet.

Barracuda_82

Zaterdag ochtend ging ik een aanhanger vol troep naar de oudijzerboer brengen en toen zag ik dit:

Dus ik meteen naar binnen en een deal gemaakt dat ik mijn auto vol mocht laden en we het zouden verrekenen bij mijn "winst". Dus ik reed met 160 kilo stafmateriaal terug naar huis. En nog 6 euro gekregen ook nog.

Thuis meteen een stuk ingespannen, maar bleek helaas een kneiterharde soort staal te zijn. Da's het nadeel van zo'n vangst: je kan precies het goede materiaal vinden, maar het kan ook net iets zijn waar je niet veel mee kan. Maar goed, toch handig om te hebben.

Verder was zaterdag ook Michiel bij mij:

En heb ik wat in elkaar gelast voor hem:

Nu kan ie met een druk op de knop kiezen voor fluisterstil of KEIHARD.

Daarna ging ik even kijken of de nieuwe achterlichten voor de 240 een beetje passen, blijkt dat ik twee linkse lampen heb gekregen. De verkoper heeft nu nog twee rechtse, maar hij gaat zorgen dat het goed komt.

Gister heb ik (door een migraine) niet veel kunnen doen, maar wel even aan de gang gegaan met het opknappen van een oud Motormannen embleem (zweedse anwb). Als het een beetje uitkomt ga ik die misschien gebruiken op de 240.

Na:

Walter

Facta non verba

Paulsson

Knappe restauratie van dat embleem, ziet er gewoon origineel uit!

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier