Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Tja, het ding is flink roestig. Vandeweek in de wielkast rechts ook weer een gat gevonden. Maar met de winter op komst zoek ik naar een oplossing die ik even toe kan passen tot het weer voorjaar is, maar waarmee ik ondertussen alle water en modder toch uit de auto kan houden. Iemand een suggestie?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Barracuda_82

Nou, het gaat vooral om de plekken die wat moeilijker zijn qua vorm, anders heb ik er ook zo wel een plaatje overheen gelast.

Edit: hmm, misschien wat stevig plastic ofzo..

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Ducktape en strijkbare naden kit ;D

Barracuda_82

Citaat van: NinaPaul op 14-11-2019 15:35:05
Purschuim  :eusa_whistle:

hahah en als ik het dan in het voorjaar wil gaan fixen kan ik de halve auto wegslijpen om die troep weg te krijgen :P

Stefan

Citaat van: Barracuda_82 op 14-11-2019 14:58:18
Tja, het ding is flink roestig. Vandeweek in de wielkast rechts ook weer een gat gevonden. Maar met de winter op komst zoek ik naar een oplossing die ik even toe kan passen tot het weer voorjaar is, maar waarmee ik ondertussen alle water en modder toch uit de auto kan houden. Iemand een suggestie?
Ik ben een grote fan van je blog vanaf de eerste post, maar heb zelf nog niet gereageerd. Ga zo door, zeer interessant en leerzaam  :eusa_clap:

Wat je vraag betreft, ik heb zelf hele goede ervaring met dit spul Bison Kombi Metaal tweecomponenten epoxylijm. Wel de metaal versie nemen!Dit wordt keihard, je kunt er in boren, slijpen, tappen enz. en is overal verkrijgbaar.
Nadeel is dat je het moet smeren, en dat is even knoeien, maar dit spul is bijzonder duurzaam, ook als het warm wordt. Ik heb er wel eens een cilinderkop mee gerepareerd en dat is jaren goed gegaan.

Als je nog een naam zoekt voor je 240 XC, wat dacht je van Brutus  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

rob850/480

Als nood oplossing kan je batuband gebruiken.
Dit is bitume met aluminium gewoon bij de bouwmarkten te verkrijgen.
Op maar snijden folie er af er op plakken en met de föhn verwarmen.
Is bedoeld voor dak en goot reparaties maar heb ik al voor heel veel doeleinden gebruikt.
Zelfs over houtrot kozijnen.
En dat geeft je de tijd tot het beter weer is.

volvobug

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2019 18:21:53
Is bedoeld voor dak en goot reparaties maar heb ik al voor heel veel doeleinden gebruikt.

yep, zat ik ook aan te denken. Heb zelf een rol aquaband thuis op de plak liggen voor quick&dirty fixes.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Barracuda_82

Citaat van: Stefan op 14-11-2019 16:52:41
Ik ben een grote fan van je blog vanaf de eerste post, maar heb zelf nog niet gereageerd. Ga zo door, zeer interessant en leerzaam  :eusa_clap:

Als je nog een naam zoekt voor je 240 XC, wat dacht je van Brutus  ;D

Thanks! En ik blijf zeker doorgaan :) Ook al klopt het voor geen meter om 240's te posten op een 850 forum, maar het is in ieder geval Volvo en dat vinden we allemaal leuk. En dit publiek is gewoon leuk, daarom blijf ik hier gewoon stug doorgaan  ;D

En een naam... ik heb een lichte aversie van een auto een naam te geven. Of "hem" of "haar" te zeggen. Ik hou het liever een beetje onpersoonlijk met "het". Of "die witte/roestige/rode" omdat het met drie volvo's soms wat lastig is om te weten over welke ik het heb.

Maar onder de streep blijft het gewoon een voertuig. Een apparaat van ijzer, roest en plastic.

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2019 18:21:53

Dit is precies wat ik in m'n hoofd had! Geen idee hoe het heet en of het bestaat, maar dit was wel wat ik graag wilde hebben. Thanks voor deze suggestie! Dit ga ik proberen  :)

Citaat van: arjenT5R op 14-11-2019 20:38:33
Stelletje beunhazen jullie!

Nee gij!  :evil:

)()()sT

Hahaha, wat een cool ding zeg 8)
Ook ik lees echt met plezier je werk, ook op Insta. Ga zo door!

Barracuda_82

Afgelopen zaterdag lekker de auto geverfd. Alles ging voorspoedig.

De ochtend begon met het bij elkaar verzamelen van alle gereedschap en spullen die ik nodig had. Afplaktape, ontvetter, etc, etc.

Daarna bij mijn maat begonnen met demonteren, schoonmaken, ontvetten, etc. Daar is ruim de meeste tijd in gaan zitten. Maar al snel zat daarna het eerste laagje er op:

Wel duidelijk te zien dat 1 laag nog niet zo goed dekt:

Maar het korrelige bedliner-effect was al wel duidelijk te zien:

Na een uurtje wachten was de eerste laag al bijna droog en konden we de tweede laag er op smeren. Meteen daarna het meeste van de afplaktape enzo verwijderd, zodat we de lak niet kapot zouden trekken als we het later weg zouden halen:

Even de garagedeur open om een glimps op te vangen van hoe het er uit zou zien in het daglicht:

En de dag erna enorme hoofdpijn gehad van de dampen van dat twee componenten spul. Maar toch terug gegaan, alles opnieuw opgebouwd en de auto mee naar huis genomen. En vanochtend kon ik de auto voor het eerst in volle glorie aanschouwen. Op wat kleine details na ben ik erg blij met het resultaat:

Menno3274

Ziet er goed uit. Kleurtje staat hem goed  ;D