Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Citaat van: )()()sT op 25-11-2019 09:01:35
Ik krijg net deze in mijn mailbox 8)

https://blog.fcpeuro.com/volvo-940-turbo-wagon-overland-swedish-metal

Het wereldje van de lifted Volvo's is niet zo héél groot, dus deze was ik toevallig al een keer tegen gekomen. Dikke wielen op dat ding!

Gister heb ik, ondanks een migrainaanval, wel nog wat kunnen doen aan de 240. Het kachelhuis zit weer in de auto, de koelvloeistof is aangevuld en ontlucht en alles werkt weer naar behoren. Nu alleen nog de verlichting en alle knopjes nakijken en de middenconsole terug monteren met alles er in, maar daar had ik gister geen tijd meer voor.

Tijdens het wachten op het warm worden van de motor om de kachel te testen effe snel de witte stadslichten vervangen door oranje. 2 minuten werk en ik vind het altijd een leuke aanpassing. Moet ik eigenlijk bij de V70 ook een keer doen  :eusa_think:

Na het sleutelen vond ik een nieuw kentekenbewijs in de brievenbus met de gewijzigde kleur er op. Heel makkelijk online te regelen tegenwoordig.

In de avond, toen ik weer boven Jan was, heb ik nog even het 240 XC logo afgemaakt. Die ga ik vanavond hopelijk op de auto kunnen plakken.

Hier mijn 3D geprint ontwerp boven en de originele onder. Afgezien van de dikte van de letters best goed gelukt:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

De nieuwe badge voorzien van wat VHB tape:

En ploep, zo op de auto:

Daarna heb ik alleen nog mijn werkplaats opgeruimd om plaats te maken voor de imperial en deze ingesmeerd met verf afbijt.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 28-11-2019 18:53:29
...die dubbele schoorsteen  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik denk wel dat ik die er af ga zagen... tis grappig en alles, maar het spuit zoveel rommel over de auto heen... :/

Gister hing m'n uitlaat weer los. De achterste demper van een 240 hangt normaliter tussen 2 rubbers die tegenover elkaar zitten, dus die kunnen er niet af schuiven. Maar ik heb die demper niet meer en een rechte pijp aan één van die hangers gehangen. Die schuift soms dus van die hanger en dan klappert ie op m'n achteras. En het ziet er heel dom uit. Dus gister even die hanger onder de auto uit geschroefd:

Effe snel een staafje gedraaid van 10mm waar toevallig al een M3 draad in zat. Dus het oude piemeltje er af gezaagd en de nieuwe er op gelast:

En met een beetje loctite komt dat rubber er nooit meer ongevraagd vanaf:

tom480

Gaaf 8)!!!
Ik heb al geruime tijd geen 850 meer,en ben niet actief op T forum, maar ik blijf je blog steeds met een grote grijns lezen :eusa_dance:!
- R1200GS -

BBS

Dit wordt echt een wagen alsof hij gemaakt is door Teun Beun en Klaas Klus. Maar wat is dit een waar genot om te lezen!
Ik blijf genieten van dit geknutsel en ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.

Blijf vooral doorgaan!! :eusa_clap:
Volvoloos....

razorx

Is mooi geworden dat logo.
Goed idee ook om daar alu-tape op te plakken. Zou zomaar eens lang goed kunnen blijven.

Barracuda_82

Citaat van: tom480 op 29-11-2019 14:09:22
Gaaf 8)!!!
Ik heb al geruime tijd geen 850 meer,en ben niet actief op T forum, maar ik blijf je blog steeds met een grote grijns lezen :eusa_dance:!

Leuk om te lezen :)
Citaat van: BBS op 29-11-2019 20:11:46
Dit wordt echt een wagen alsof hij gemaakt is door Teun Beun en Klaas Klus. Maar wat is dit een waar genot om te lezen!
Ik blijf genieten van dit geknutsel en ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.

Blijf vooral doorgaan!! :eusa_clap:

Ik hoop toch uiteindelijk iets meer kwaliteit uit te stralen als een beun auto...  :eusa_think:

Citaat van: razorx op 01-12-2019 16:44:11
Is mooi geworden dat logo.
Goed idee ook om daar alu-tape op te plakken. Zou zomaar eens lang goed kunnen blijven.

Het is geen alu tape, maar grijs/zilver kleurige wrap folie. Dat blijft als het goed is best wel een paar jaar lang goed ;)

BBS

Citaat van: Barracuda_82 op 01-12-2019 18:17:09
Leuk om te lezen :)
Ik hoop toch uiteindelijk iets meer kwaliteit uit te stralen als een beun auto...  :eusa_think:

Ohhh absoluut! En in dat opzicht vind ik het helemaal geen beun auto.

Even nuanceren: Ik vind het juist hartstikke leuk om die vindingrijkheid te mogen lezen. Juist dat "as we speak" oplossingen en dan zien hoe je dat allemaal zelf maakt.
Even de werkplaats in en na wat noeste arbeid komt er een onderdeel uit waar de dealer jaloers op wordt.
Dát en de vindingrijkheid maakt het iedere keer weer een genot om bij te lezen!
Volvoloos....

Barracuda_82

Goed dat je het nog even nuanceert :) Normaliter is het niet zo'n groot compliment om iets beunwerk te noemen ;)

Edit: nog even een leuk plaatje van vanavond toen we naar de supermarkt gingen toen de zon onder ging:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Stefan

Geweldig apparaat  :eusa_clap:
Komen er nog spatlappen onder?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2

Frankenstein, it's aliiiiiveee! ;D ;D heerlijk.

HanV70

Barracuda_82

Citaat van: Stefan op 01-12-2019 22:16:03
Geweldig apparaat  :eusa_clap:
Komen er nog spatlappen onder?

Toevallig ga ik vanmiddag vijf vierkante meter rubber mat ophalen van 5mm dik, waarvan ik een set flinke spatlappen ga maken. En wat matten voor in mijn werkplaats, rond de draaibank en werkbank.

Die spatlappen zijn wel echt nodig, want de dorpels worden tot onder de deuren vies en met het instappen haal je nogal snel je benen daar langsaf en dan zit heel je broek onder de modder. En daarnaast ligt heel m'n oprit nu onder de klonten stinkende modder. Ik hoop met goede spatlappen dus minder last te hebben van vieze kleren en opritten.

En, als ik het goed doe, ziet het er misschien ook wel cool uit.