Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Citaat van: jellejas op 07-07-2018 22:44:36
Mooi om zo'n actieve blog te zien! Ik kreeg laatste een foto van een vriend van mij doorgestuurd die helemaal gek was van 3d printers. Dat was die foto dat jij de calipers gemonteerd had met een geprinte bracket. Maar die foto bleek van jou te zijn ;D.

Is die vriend toevallig Koen? Da's mijn collega die dat prototype ook geprint heeft voor me.

Vandaag de slangen gemonteerd en zo goed mogelijk ontlucht:

Pedaal is nog niet zo hard als ik zou willen, dus binnenkort nog even beter ontluchten. Misschien breng ik de auto wel weg om alle vloeistof te laten vervangen. Ik heb haat aan ontluchten. En bij de garage hebben ze er een mooie machine voor.

Toen ben ik even een uitlaat van een Porsche aan gaan passen. Ik heb er twee RVS bypasses op gemaakt, zodat de uitlaat net wat luider wordt.

Daarna de Volvo van de bokjes af gehaald en een rondje gereden. Voelt allemaal goed. Bij terugkomst even gekeken en helaas toch nog een olie lekkage:

Dus die vervelende thermostaat weer los om te gaan kijken waar het probleem zit:

En met de thermostaat los was het al snel duidelijk. Eén van de twee nieuwe o-ringen had een hap er uit. Waarschijnlijk met de montage fout gegaan:

Ik had nog wat o-ringen liggen, maar allemaal nét te dun (1.8 ipv 2.2 mm). Morgen dus even wat nieuwe ringen halen en de boel opnieuw monteren. Hopelijk hebben ze deze maar ringen bij de Pehavo, zodat ik niet weer die debiel dure ringen van de Volvo hoef te bestellen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

MikeyQR

Dit is echt ruk met de o-ringen, zelf ook zovaak gezeur mee gehad, ik heb er een heel klein tooltje voor om ze erin te doen samen met de leidingen.
Overigens haal ik de leidingen er niet meer uit, ik laat ze zitten en vervang de slangen los, nadat de oude klemmen eraf geslepen zijn, per kant 2 rvs slang klemmen op de nieuwe slangen en het werkt perfect nu al 6 850's op deze manier gedaan (zowel eigen auto's als auto's die ik in onderhoud heb) en lekvrij.
De persklemmen zijn het zelfde idee als slangklemmen maar je kan het zo loshalen op deze manier.

jellejas

Citaat van: Barracuda_82 op 08-07-2018 18:32:10
Citaat van: jellejas op 07-07-2018 22:44:36
Mooi om zo'n actieve blog te zien! Ik kreeg laatste een foto van een vriend van mij doorgestuurd die helemaal gek was van 3d printers. Dat was die foto dat jij de calipers gemonteerd had met een geprinte bracket. Maar die foto bleek van jou te zijn ;D.

Is die vriend toevallig Koen? Da's mijn collega die dat prototype ook geprint heeft voor me.

Koen vd H? Haha kleine wereld. Jij werkt dus voor Myonlinestore neem ik aan?
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Been there met dat hapje uit die o-ring je moet echt de leiding monteren met de ring er aan. Niet eerst de ring in het thermostaathuis en dan de leiding er in rammen :P

Ja ging mooi hoor maar idd je snijdt een stukje van de ring af.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Als je anders wilt denken over ontluchten zou ik overwegen een Powerbleeder te kopen.
Ontluchten is dan een snack. ;)
Verdient zich per auto iedere twee jaar terug.

classicT5

Yep, idem dito ervaring met die ringen. Beetje # systeem. Beste is ring aan de leiding en dan monteren.

Raad ook zon powerbleeder aan, daarmee is ontluchten een eitje. Heb ook nog van die ontluchtingsdingen op perslucht, maar die gebruik ik niet meer sinds ik een powerbleeder heb.

elianmars

Ik gebruik 'm al eeuwen  ;D Tot volle tevredenheid :)

volvobug

Ik laat altijd een van de zonen het rempedaal bedienen om te ontluchten, hebben ze weer eens wat te doen i.p.v. op een scherm te zitten koekeloeren  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Met rempedaal is theoretisch risico op lektrappen van je hoofdremcilinder. Deed het vroeger ook altijd gewoon mbv pedaal en nooit probleem mee gehad, maar heb ooit geleerd dat het niet de juiste methode is.

arjenT5R

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 09-07-2018 00:10:30
Met rempedaal is theoretisch risico op lektrappen van je hoofdremcilinder. Deed het vroeger ook altijd gewoon mbv pedaal en nooit probleem mee gehad, maar heb ooit geleerd dat het niet de juiste methode is.

Ja klopt je trapt t pedaal door een gebied waar ie eigenlijk nooit actief is. Hier kun je dus bij ouwe zooi :P een soort stootrand of vuilrand hebben zitten. Op het normale rembereik zeg maar.
Ga je dan ontluchten dan trap je hem daar voorbij en heb je kan op schade aan de seals van de plunjer.

Maja... Heb t idd ook een hele tijd op die manier gedaan. Werkte ook best :P
Idd wel een keer remcilinder gesloopt van een 145...
Kort daarna de powerbleeder aangeschaft.

diederickvolvo

Citaat van: arjenT5R op 09-07-2018 00:11:59
Citaat van: elianmars op 08-07-2018 23:46:10
https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/354316_x800.jpg

Ik gebruik 'm al eeuwen  ;D Tot volle tevredenheid :)

Same here!

Arjen jij een bestel linkje in china?
Of iemand anders waar ik hem kan bestellen ?

arjenT5R

Geen china usa geloof ik ff ebay checken

Barracuda_82

Citaat van: jellejas op 08-07-2018 19:16:22
Koen vd H? Haha kleine wereld. Jij werkt dus voor Myonlinestore neem ik aan?

Jup. That's me :)

Citaat van: volvobug op 09-07-2018 00:02:08
Ik laat altijd een van de zonen het rempedaal bedienen om te ontluchten, hebben ze weer eens wat te doen i.p.v. op een scherm te zitten koekeloeren  :D

Da's een duur stukje gereedschap :P

Gisteren kwam een vriend toevallig langs rijden met zijn Supra, dus meteen gebruik van zijn aanwezigheid gemaakt en een ijsco geruild voor het mee ontluchten van de remmen. Ik heb het nog niet op de weg kunnen testen, maar ik denk dat het nu goed is. Hij had ook een paar O-ringen meegenomen en er zaten er toevallig nog twee bij die precies de goede afmetingen hebben. Die ga ik vanavond monteren.

De stickers voor op de klauwen worden as-we-speak gesneden, vernam ik net, dus die zullen er eerdaags ook op kunnen.

Bijna klaar voor de vakantie...

Barracuda_82

Owja, ik was trouwens gisterochtend ook nog aan het klooien met mijn radio en de aux mod. Ik wilde het zo maken dat de cassettespeler helemaal niet draait als de aux ingang gebruikt wordt. Maar de elastiek van de aandrijving verwijderen en de stekkers van de motortjes los was niet de oplossing. Dan blijft ie steeds de cassette "omdraaien". Blijkbaar trigger je dan het "ik ben aan het eind van het bandje, dus ik moet nu aan de andere kant verder" modus.

Maar ik had geen zin om steeds dat ding helemaal te (de)monteren om eea uit te proberen, dus bedacht om hem live in de auto te "debuggen". Dat ging goed, tot op een gegeven moment de cassette module van de rand van de radio af ín de radio viel, kortsluiting maakte en nu helemaal niet meer werkt. Ook de aux mod dus niet meer.

Gelukkig werkt de CD speler en de radio nog wel zoals voorheen, maar ik baal er wel van. Had ik eindelijk een mooie oplossing en nu heb ik niks meer :(

Als iemand nog een SC of HU radio heeft liggen (of iets aftermarkets wat er fatsoenlijk uit ziet), hoor ik het graag :)