Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

spijky

Ik hen nog altijd de ringen in het blokje gedaan, daarna de leiding er heel voorzichtig in duwen met een draaiende beweging. 3 auto's en geen enkele lek daarna.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Ries van de Zilverschuit

Controleer of het blokje zelf ook schoon is waar de leidingen aansluiten. Ik heb met een Dremel en een polijstborstel die in die gaten pastte, de boel bijna weer glimmend gekregen.
En een beetje vaseline op de ringen. Nog altijd dicht.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Barracuda_82

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 16-07-2018 23:30:47
Controleer of het blokje zelf ook schoon is waar de leidingen aansluiten. Ik heb met een Dremel en een polijstborstel die in die gaten pastte, de boel bijna weer glimmend gekregen.
En een beetje vaseline op de ringen. Nog altijd dicht.

Goed punt. Ik heb het de vorige keer wel gereinigd en wat geschuurd, maar niet zó schoon gemaakt. Ook heb ik alleen wat olie op de ringen gedaan ipv vet. Misschien kan ik dat beter doen dan volblubberen met Dirko.

Anyway, de pics van gister... vet tussen de borgclip en de blokken:

Vet op de pinnen en een ruime hoeveelheid tussen de pinnen en de clip:

En net kwam deze in de post:

Hopelijk krijg ik het vanavond voor elkaar om iig die SRS melding weg te krijgen. Morgen dan weer opnieuw die olielekkage fixen met wat nieuwe ringen, schoonmaken en vet om te dichten. Daarna weer aan de remmen aan de gang. De tips die ik tot nu toe heb gekregen:

- De stofplaten kunnen voor geluid zorgen > verwijderen.. toch niet nodig en zijn toch te klein
- Andere remblokken kopen en hopen dat dat het oplost > welke blokken dan?
- Remschijven en blokken verglaasd > te lomp ingeremd en daardoor verglaasd... remblokken en -schijven wat rigorezuer opruwen
- De remvoering op de blokken inspuiten met transparante tectyl > say what???

Dat laatste vertelden ze me gister hier bij de lokale auto onderdelen handel. Ik vind het erg sterk, maar geloof niet dat ze daar bewust een klant willen laten verongelukken met een plintentrap-achtig grapje, dus ze zullen het wel echt menen, maar ik heb er echt mijn twijfels bij...
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

combinedforces

Er is 3M sticker materiaal dat je op de pads plakt tegen het piepen. Dat hielp enorm bij mijn EBC redstuff en 6 pots bbk (die me bijna tot waanzin dreven). Wat heb ik die remmen vervloekt (en vaak vast gehad).

Dit soort spul dus.

https://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Pad-Anti-Squeal-Backing-Pads-3M-x4-for-FORD-AUDI-CITROEN-2889Kit/311952529623?epid=1448148486&hash=item48a1d1d8d7:g:wj4AAOSw~gRVjA5V

Goed invetten op de kopse kant helpt ook (de body, niet de remvoering).

V70geRwin

Geeft het maar gewoon ff wat tijd en martel ze ff op vakantie  ;D

Barracuda_82

Citaat van: combinedforces op 17-07-2018 16:27:04
Er is 3M sticker materiaal dat je op de pads plakt tegen het piepen. Dat hielp enorm bij mijn EBC redstuff en 6 pots bbk (die me bijna tot waanzin dreven). Wat heb ik die remmen vervloekt (en vaak vast gehad).

Dit was ik eigenlijk aan het zoeken. Thanks voor de link. Hopelijk kan ik het nog op tijd in huis hebben. Baat het niet, dan schaad het niet.

Eén probleem is in ieder geval opgelost:

De kabel werkt perfect. Problem solved.

Morgen ga ik aan de gang met de olielekkage. Net bij thuiskomst zag ik dat er al weer een hoop nieuwe olie op mijn splinternieuwe oprit ligt. Zucht.

arjenT5R

Mooi ennnn een kleine stap richting het grote diy tunen :) hihi
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2018 20:22:59

Jij trekt iedereen over de streep he? ;D

arjenT5R

Citaat van: arjen850 op 18-07-2018 00:01:11
Citaat van: arjenT5R op 17-07-2018 20:22:59

Jij trekt iedereen over de streep he? ;D

Ja t is ook heel gaaf :)

Barracuda_82

Ik ben vanmorgen even snel wat nieuwe rubbers gaan halen en zei daarna tegen mijn vrouw: ik ga effe die rubbers vervangen... duurt een uurtje.

Nu zijn we 4 uur verder en heb ik eindelijk de thermostaat los....

Dankzij deze vriend, de rechtse bout van de thermostaat:

Na veel pijn en moeite heb ik hem met de slagschroevendraaier los kunnen krijgen. God, wat heb ik liggen vloeken en zweten...

Nu heb ik het huis verder schoongemaakt en de zittingen ingesmeerd met Dirko. Da's een rubbar-achtige dichtmassa die niet uithard. Als ik nu wéér een rubber kapot druk, wat de vorige keer dus weer gebeurd is, dan hoop ik dat die Dirko een nieuwe lekkage voorkomt. Beetje hetzelfde idee als wat vaseline, alleen dan van rubber ipv vet.

De boosdoener:

Nu wachten op de nieuwe bouten van de dealer. Ik ben nog langs wat verschillende ijzerwaren- en auto onderdelen winkels gereden, maar niemand heeft natuurlijk zo'n M7 torx of inbus liggen.

NinaPaul

(Oud) Waterpomp boutje gebruiken.

Heb er nog wel liggen, al is Kortenberg wat uit de richting, gok ik ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Irritante maat die M7, welke techneut dat verzonnen heeft. Bij je thermostaat huis is dat ook met 2x M7 en die sneuvelen ook vaak

Barracuda_82

Dankzijn het uitstekende distributiesysteem van Volvo drie nieuwe boutjes in huis op dezelfde dag.

De magazijnman zei net ook al dat het vervelende boutjes zijn en dat ze vaak sneuvelen omdat ze zo ondiep zijn. Ik ga binnenkort eens op internet zoeken of ik ergens een zelfde soort boutje aan kan komen, maar dan eentje die dieper is. Da's handig om op voorraad te hebben. Want die andere thermostaat komt vast ook nog een keer aan bod.

arjenT5R

De boutjes van de waterpomp gebruiken, is al eens ergens gezegd. Die zijn gewoon M7 zeskant en de juiste lengte.
Bij een waterpomp setje krijg je std nieuwe boutjes. Ideaal :P

Barracuda_82

Zo, de boel zit iig weer in elkaar. Net weer een kwartiertje op bokjes warm laten draaien en nog geen druppels gezien. Maar ik juich pas over een week.

Tijdens het warmdraaien ontdekte ik een lek in de uitlaat (op de voorste rand van die grote demper voor de achteras) en een lek in de airco.

Oja, en de olieretour van de turbo lekt ook nog steeds.

En ik heb ontdekt waarom de ruitensproeier ineens niet meer werkt: dankzij het beunwerk van een/de vorige eigenaar. Random stekkers van andere dingen geleend en draadjes die gewoon in elkaar gedraaid zijn. zucht.