Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

spijky

Deur ziet er wel puik uit 👌🏼
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

henry classic v70

Citaat van: Barracuda_82 op 14-07-2018 19:50:34
"Het dashboard doe ik later wel. Als we terug zijn van vakantie ofzo..."

Later die dag...........

...heeeel benieuwd  ;D
Vooral ook of er nog plakinstructies zijn en er een filmpje van hebt gemaakt
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 15-07-2018 11:31:31

...heeeel benieuwd  ;D
Vooral ook of er nog plakinstructies zijn en er een filmpje van hebt gemaakt

Helaas geen video... en die was waarschijnlijk ook snel van youtube verwijderd met al het gevloek... ik vond het erg tegenvallen. De plekken waar we (mijn vriendin hielp mee) de folie los haalden om opnieuw neer te leggen, wat gebruikelijk is bij wrappen, zorgde er snel voor dat de folie bijna niet meer plakte. Uiteindelijk heb ik de moeilijke stukken (rond het tellerhuis) moeten fixen met dunne dubbelzijdige tape, omdat het helemaal niet meer plakte. Een beetje verwarmen met de heatgun hielp ook niet.

Ik ben inmiddels iets minder fan geworden van deze folie. Als ik dit nog ooit opnieuw ga doen wacht ik tot één van de gerenomeerde merken met een folie als deze op de markt komt.

Maar goed, de foto's. Als eerste de folie uitgeknipt en op het bovendek gestreken. Het dashboard bleek breder te zijn dan de folie, maar gelukkig had ik in de lengte nog genoeg. Mocht iemand dit ook willen doen, bestel dan meer dan anderhalve meter lengte! 2 meter lijkt me ideaal.

Dit was één van de hoeken die niet meer wilde plakken én behoorlijk onder spanning kwam staan. Deze heb ik uiteindelijk vast gekregen met die dubbelzijdige tape:

Een hoop gemopper en gezweet later:

En meteen met een reststukje ook de armsteun gedaan. Want het voelt zo lekker zacht:

Terug in de auto gemonteerd:

Conclusie van deze dag:
Als je graag de spiegeling van het dashboard weg wil werken, dan zou ik het bovendek laten flocken. Dat kost ongeveer een 100 euro. Als je de 60 euro van deze folie er van af telt heb je voor 40 euro meer en een berg minder werk waarschijnlijk een mooier en beter resultaat. En in elke kleur van de regenboog verkrijgbaar. Dus niet nét te donker zoals dit zwart, of nét te blauw/licht grijs wat de volgende optie zou zijn met deze folie.

Voor mij ging het er om dat ik een keer kennis kon maken met deze folie en op een relatief makkelijke manier die beschadigingen in de deurpanelen weg kon werken én er nog iets "zeldzaams" aan overhouden.

Maar ik zou adviseren het spul voor niet veel andere dingen te gebruiken dan kleine sierlijsten of grote vlakke vormen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

sjips.. stekker van de airbag vergeten. Nu heb ik een SRS melding op het dash. Mijn handheld odb2 reader kan hem niet verwijderen. Kan dat wel met de odb kabel voor aan de computer? Die heb ik al in huis om mee te gaan tjoenen, maar nog niks mee gedaan... weet iemand dit?

arjenT5R

Ja met vol-fcr of brick diag lukt dat wel.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

oh valt dus tegen, jammer maar het resultaat ziet er wel goed uit vind ik
Flocken is dan de volgende optie, weet jij zo welk bedrijf doet dit voor €100=
(heb nog 2 bovendekken op 't schap liggen...)

arjenT5R

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 15-07-2018 18:32:06
Heb je een linkje naar een topic waar dit uitgelegd wordt, toevallig? Ik heb er nog geen rrvaring mee en om nu die duizendmiljoen pagina's allemaal door te lezen...

henry classic v70

razorx

Citaat van: Barracuda_82 op 15-07-2018 18:36:51
Citaat van: arjenT5R op 15-07-2018 18:32:06
Heb je een linkje naar een topic waar dit uitgelegd wordt, toevallig? Ik heb er nog geen rrvaring mee en om nu die duizendmiljoen pagina's allemaal door te lezen...
Als je een VAG-KKL kabeltje koopt en zorgt dat je aan het programma VOL-FCR komt heb je alles.
VOL-FCR installeren. Het VAG-KKL kabeltje is een interface van OBD-II naar USB.
Sluit het VAG-KKL kabeltje aan en zet de virtuele com poort in de driver op com1 en je kan weer wat meer. ;)

razorx

Ik bedenk ineens wat: Het staat mij bij dat sommige SRS meldingen juist niet zijn te wissen en dat we beschikken over een SRS black-box.
???

arjenT5R

Sommige niet maar stuur-airbag melding wel

Barracuda_82

Ik heb gister nog wat berichten uitgewisseld met Yits en inmiddels achterhaald waarom ik mijn VOL-FCR niet aan de praat kreeg, namelijk omdat ik gewoon de verkeerde kabel heb besteld. Dat wordt dus een ritje langs de dealer om die melding te resetten. Ik denk dat ik die stekker daarna echt nooit meer ga vergeten als ik het dashboard ooit weer er uit haal.

Stomme is dat ik het dondersgoed wist. Ik had netjes de stroom van de accu gehaald en pas netjes terug gezet toen het dash weer terug zat. Maar ja, dat ene lullige stekkertje... zonde van het geld.

arjenT5R

Als je toch wil diy tuneren misschien toch de juiste stekker bestellen bij nederlandse webshop? Heb je m ook in no-time binnen.

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 16-07-2018 09:22:40
Als je toch wil diy tuneren misschien toch de juiste stekker bestellen bij nederlandse webshop? Heb je m ook in no-time binnen.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Met het risico dat de melding van de passagiers-airbag niet gereset kan worden. Maar die kabel moet ik vroeg of laat toch hebben.