Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Als het teveel vervuiling van je webblog is, zeg het aub. Dan verwijder ik mijn berichten.

In de aanvoer heb ik al gezocht, heb getest met los straalpistool met zon onderbeker. Maar ga nog eens verder zoeken, fijn om te weten dat het met kunnen werken.

Barracuda_82

Ik zou idd ook denken dat het dan in de aanvoer zit. Ik heb al verschillende video's bekeken op Youtube waarin uitgelegd wordt hoe je zo'n goedkope kast kan verbeteren. Deze aanpassingen wil ik binnenkort ook gaan doen aan mijn kast.

Dit is een goede video: https://www.youtube.com/watch?v=9cDT1LTJN48
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Zucht... de ECC storing is weer terug, de achterruit lekt nog steeds, de ruitenwissers zijn weer opnieuw gaan piepen... ik wordt een beetje moe van de V70. Ik blijf maar aan het klooien met dat ding.

Miyel

Join the club! Just ignore it!

Of... Moet je je verwachtingen bijstellen? Een 18 jaar oude auto zonder een enkel klein minpuntje is misschien wel onmogelijk.. ligt niet aan Volvo, niet aan jou V70 en ook niet aan jou..
Ik zelf ben precies hetzelfde hoor, erger me kapot aan elk klein wissewasje. Maar weet ook dat de ergernis nog groter zal zijn als je meer dan 20k kapot gooit op een nieuwe auto en ook die hebben 'puntjes'
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70geRwin

Citaat van: Miyel op 21-12-2018 10:27:22
Join the club! Just ignore it!

Of... Moet je je verwachtingen bijstellen? Een 18 jaar oude auto zonder een enkel klein minpuntje is misschien wel onmogelijk.. ligt niet aan Volvo, niet aan jou V70 en ook niet aan jou..
Ik zelf ben precies hetzelfde hoor, erger me kapot aan elk klein wissewasje. Maar weet ook dat de ergernis nog groter zal zijn als je meer dan 20k kapot gooit op een nieuwe auto en ook die hebben 'puntjes'

Precies en dan trap ik weer even het pedaal in en RRRRR weet ik het weer waarom en pak ik weer een puntje aan  ;D

okkehel

Staat super cool met die fender flares!
Maar je slijpt dus een stuk uit je wielkast voor meer ruimte? Hoe zit dat precies met de stevigheid in je carrosserie of las je dat weer aan elkaar

arjenT5R

Ignore the sh#t out of it  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Ik kan in de folders nergens de optie rammels ontdekken, die horen er dus niet in. Ik kn me gruwelijk ergeren aan rammels in een auto. Daarnaast wat erop zit zal werken zoals het hoort

spijky

Brulpijp eronder en je hoort ze niet meer
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Barracuda_82

Citaat van: okkehel op 21-12-2018 15:06:20
Staat super cool met die fender flares!
Maar je slijpt dus een stuk uit je wielkast voor meer ruimte? Hoe zit dat precies met de stevigheid in je carrosserie of las je dat weer aan elkaar

Correct. De achterschermen en wielkasten zijn nu helemaal niet meer met elkaar verbonden. In het voorjaar, als ik aan de auto zelf ga lassen (met dit weer heb ik geen zin om alles naar buiten te slepen) ga ik de boel weer aan elkaar bakken. De wielkasten sla ik dan met een hamer verder naar boven, zodat ik daar nóg meer ruimte maak voor de banden om te bewegen. Dan zet ik alles aan elkaar en werk het af met nadenkit en roestwerende olie.

En de stevigheid in mijn carrosserie maak ik me trouwens niet heel veel zorgen over... het blijft een Volvo 240. Zo lang het veilig en netjes afgewerkt is is het goed.

Citaat van: Miyel op 21-12-2018 10:27:22
Of... Moet je je verwachtingen bijstellen?

Het voelt op een gegeven moment als een gebed zonder einde als dit je 10 minuten rit naar je werk is:

- Je start je auto en wordt welkom geheten door een lekke uitlaat
- De ramen slaan meteen aan omdat de achterklep lek is en het vochtig is in de auto
- De airco begroet je met een foutmelding en besluit het niet te doen
- Je wacht 15 minuten tot de ramen ontwasemd zijn
- Ondertussen luister je wat muziek door een audio systeem waarvan 1 speaker kapot is en kraakt alsof je in 1943 met je oma aan het bellen bent
- Als je dan eindelijk kan gaan rijden zet je de auto in z'n achteruit en kun je 3 seconden later gas gaan geven
- Geef je eerder gas, dan krijg je een whiplash zodra de versnellingsbak eindelijk wakker is geworden
- Zodra je de oprit af bent zet je hem in z'n D en je wacht weer netjes 3 seconden. Ander verkeer wacht wel even.
- Als je de eerste bocht door gaat wordt je verwelkomd door een fijne piep/kraak combi uit het stuurhuis van een of ander uitgedroogd rubber
- Je zet de ruitenwisser aan omdat het gaat regenen en een nieuwe piep van een of ander uitgedroogd mechanisme draagt bij aan de symfonie
- Voor je het dorp uit bent moet je een keer goed remmen voor een scholier, en dankzij de onoplosbare problemen met de piepende remmen is de rest van het dorp ook wakker
- Na een paar km is je motor warm en geef je een keer gas bij het stoplicht en dan wordt je het snot voor de ogen gereden door een moderne lease golf met wieldoppen
- Halverwege de rit zet je de radio maar wat harder zodat alle piepjes en kraakjes wat minder opvallen
- Bij het volgende stoplicht doe je de muziek effe uit en het raam een stukje open om dan maar naar de uitlaat te luisteren
- Je geeft een goede stoot gas en denkt dan: is dat alles? Zelfs met een lekke uitlaat klinkt het nergens naar
- Je stopt even bij de bandenboer om de velgen van je 240 af te geven en krijgt bij het uitladen 3 keer de achterklep op je hoofd
- De garagehouder kijkt je aan en denkt: "wat een frikandellenbak"
- Je rijdt weg bij de bandenboer en geeft een stoot gas. Niemand kijkt op van z'n werk.
- Aangekomen op je werk parkeer je. Na 5 keer steken pas je eindelijk in het parkeervak naast al je collega's in kleine truttenschudders
- Je loopt naar de deur en kijkt nog een keer om en denkt dan: "Pfff, wat een gedoe. Is dit me 1 op 7 gemiddeld waard?"

Da's een beetje mijn gemiddelde ochtend met de R.

Ter illustratie: afgelopen zaterdag had ik weer wat moed verzameld om aan die kleine irritaties te gaan werken. Omdat het zo veel regent de laatste tijd begon ik aan het piepje in de ruitenwisser. De wissers zelf had ik al vervangen, maar het klinkt alsof er ergens iets uitgedroogd is in het mechanisme van de wissers. Dus besloten de boel uit elkaar te halen en te controleren en smeren. Dus de paravaan uit elkaar:

Ik hoopte op een belemmering in het mechanisme wat ik zo weg kon pakken en de boel weer dicht kon schroeven:

Maar nee. Dus alles er uit en op de werkbank gecontroleerd en doorgesmeerd. Nergens (overmatige) speling te merken, dus gehoopt dat goed smeren voldoende zou zijn:

Later in een lange rit naar het zuiden niets gehoord. Tot de terugweg, toen was het piepje ineens weer terug... pfff.

Maar goed. Toch nog iets positiefs; ik heb éindelijk de velgen kunnen vinden waar ik al zo lang naar op zoek was. Nét nadat ik de stalen velgen weggebracht had om ze te laten richten en verbreden, maar ja, toch maar die Borbets opgehaald waar ik al zo lang naar op zoek was:

Het is een opmaaksetje, maar ik vermoed dat met wat richten en wat uurtjes schuren en lakken er wel wat van te maken is.

De specs zijn: 17x10 en 17x8,5 in ET20 en steek 5x112.

Uiteindelijk gaat het wel echt heel vet kijken op de auto, denk ik:

Maar omdat het een andere steekmaat is kan ik niet zomaar het wiel op de auto hangen om te gaan kijken hoe groot de adapters moeten worden die er tussen komen. Dus ben ik een soort "variabele adapter" aan het maken waarvan ik de dikte van ongeveer 2 tot 15cm kan variëren.

Helaas had ik niet de goede bouten om het af te maken, dus die heb ik vanochtend effe gehaald zodat ik het ding met de kerst af kan maken.

Tot zo ver mijn maandagochtend relaas.

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 24-12-2018 09:07:13
......
Het voelt op een gegeven moment als een gebed zonder einde als dit je 10 minuten rit naar je werk is:

- De ramen slaan meteen aan omdat de achterklep lek is en het vochtig is in de auto
- Ondertussen luister je wat muziek door een audio systeem waarvan 1 speaker kapot is en kraakt alsof je in 1943 met je oma aan het bellen bent
- Als je dan eindelijk kan gaan rijden zet je de auto in z'n achteruit en kun je 3 seconden later gas gaan geven
- Geef je eerder gas, dan krijg je een whiplash zodra de versnellingsbak eindelijk wakker is geworden
- Zodra je de oprit af bent zet je hem in z'n D en je wacht weer netjes 3 seconden. Ander verkeer wacht wel even.
- Als je de eerste bocht door gaat wordt je verwelkomd door een fijne piep/kraak combi uit het stuurhuis van een of ander uitgedroogd rubber
- Je zet de ruitenwisser aan omdat het gaat regenen en een nieuwe piep van een of ander uitgedroogd mechanisme draagt bij aan de symfonie
- Voor je het dorp uit bent moet je een keer goed remmen voor een scholier, en dankzij de onoplosbare problemen met de piepende remmen is de rest van het dorp ook wakker
- Na een paar km is je motor warm en geef je een keer gas bij het stoplicht en dan wordt je het snot voor de ogen gereden door een moderne lease golf met wieldoppen
- Halverwege de rit zet je de radio maar wat harder zodat alle piepjes en kraakjes wat minder opvallen
- Bij het volgende stoplicht doe je de muziek effe uit en het raam een stukje open om dan maar naar de uitlaat te luisteren
- Je geeft een goede stoot gas en denkt dan: is dat alles? Zelfs met een lekke uitlaat klinkt het nergens naar
- Je stopt even bij de bandenboer om de velgen van je 240 af te geven en krijgt bij het uitladen 3 keer de achterklep op je hoofd
- Je rijdt weg bij de bandenboer en geeft een stoot gas. Niemand kijkt op van z'n werk.
- Aangekomen op je werk parkeer je. Na 5 keer steken pas je eindelijk in het parkeervak naast al je collega's in kleine truttenschudders
- Je loopt naar de deur en kijkt nog een keer om en denkt dan: "Pfff, wat een gedoe. Is dit me 1 op 7 gemiddeld waard?"

Da's een beetje mijn gemiddelde ochtend met de R.

......
Tot zo ver mijn maandagochtend relaas.

;D ;D  Ik zeg: verbreken die relatie, of je moet ondanks alles wel heel veel van hem/haar houden...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

spijky

Cool Borbet A.

Die hebben vaak een vlakke naaf binnen en buiten.
Worden hierdoor ook regelmatig omgeboord. Zodat je een dubbele steek krijgt.
Als je toch moet verbreden dan gelijk een steekadapter.

Op mijn vorige werk konden bijna alles op wens laten produceren qua dikte. (Importeur van spacers).

Mocht je iets specifiek nodig hebben kan ik altijd voor je informeren.

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Vulk

Citaat van: volvobug op 24-12-2018 09:20:48
;D ;D  Ik zeg: verbreken die relatie, of je moet ondanks alles wel heel veel van hem/haar houden...

Dat gevoel hebben we allemaal wel eens, maar dag lijstje valt me wel mee. Eens een dagje doorwerken en het meeste is opgelost. Overigens worden onze auto's niet blij van elke dag ritjes van amper tien kilometer te rijden.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 24-12-2018 09:20:48

Ik geef niet snel op... net maar weer twee nieuwe gasveren besteld voor de achterklep. En dan nog effe die ECC sensor zien te fixen (die ga ik niet nieuw kopen, want die zijn veel te duur) en als ik een keer een weekendje vrij heb trek ik die einddemper er onderuit en ga die aanpassen en lekvrij maken. En de speakers in de voordeuren vervangen. En het piepje van de ruitenwisser opsporen.

Citaat van: spijky op 24-12-2018 09:23:54
Cool Borbet A.

Die hebben vaak een vlakke naaf binnen en buiten.
Worden hierdoor ook regelmatig omgeboord. Zodat je een dubbele steek krijgt.

Lol, ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog niet eens naar gekeken heb :D

Citeer
Als je toch moet verbreden dan gelijk een steekadapter.

Op mijn vorige werk konden bijna alles op wens laten produceren qua dikte. (Importeur van spacers).

Mocht je iets specifiek nodig hebben kan ik altijd voor je informeren.

Ik ben voornemens om de adapters zelf te gaan draaien. Dan kan ik ook tot op de millimeter precies de spacers op maat maken. Maar mocht ik geen zin of tijd er in hebben dan stuur ik even een berichtje :)

Citaat van: Vulk op 24-12-2018 09:28:30
Dat gevoel hebben we allemaal wel eens, maar dag lijstje valt me wel mee. Eens een dagje doorwerken en het meeste is opgelost. Overigens worden onze auto's niet blij van elke dag ritjes van amper tien kilometer te rijden.

Om eerlijk te zijn zit ik vooral daar mee in mijn maag: het is niet goed voor de auto om bijna alleen zulke korte stukjes te rijden. De auto is altijd maar nét warm zodra ik op m'n werk aan kom. En door die korte stukken zuipt ie dus ook erg veel (1 op 7 gemiddeld) terwijl ie pas "zuinig" wordt op de snelweg. Waar ik bijna nooit kom.

Hoe leuk de auto ook is (want hij rijdt toch stiekem wel erg lekker comfortabel), zou het verstandiger zijn om iets anders te zoeken.

Maar ja.. ik vind het zo moeilijk om een auto te verkopen die niet helemaal spik en span is...  :-\

elianmars

Citaat van: Barracuda_82 op 24-12-2018 09:07:13

Geweldig dit  ;D  :eusa_clap: