Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Citaat van: de geneRaal op 23-01-2019 18:13:14
Mooi shirt trouwens  ;)

Inmiddels al best een eind gevorderd met het schakelmechanisme. Het onderste deel is nu helemaal af. Nu nog een sleuf in het draaipunt maken en dan de pook zelf en dan kan ie in de auto.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70R^2

Gaaf, die ga je niet verstoppen onder een hoesje o.i.d. toch? Dat wil je gewoon zichtbaar hebben  8)

Barracuda_82

Citaat van: V70R^2 op 25-01-2019 11:44:26
Gaaf, die ga je niet verstoppen onder een hoesje o.i.d. toch? Dat wil je gewoon zichtbaar hebben  8)

Nee idd, dit komt gewoon zo vol in het zicht op de tunnel te zitten :) Ik moet alleen wel iets verzinnen om het geluid te dempen en de wind door dat gat tegen te houden. Bij een M90 pook zit dit isolatie in/onder de hoes. Maar dat wil ik dus niet in het zicht hebben, dus moet ik iets verzinnen om een prop isolatiemateriaal op z'n plek te houden in de tunnel ofzo. Of een klein rubber hoes te maken die alleen het gat onder die as af te sluiten.

Maar dat zie ik wel weer wanneer het zo ver is, als er eindelijk weer met de auto gereden kan worden.

Barracuda_82

V70geRwin

Te gek, echt heel erg mooi  :eusa_clap:

KIM

Superrr hoor! Echt heel fraai.

elianmars

Wow, wat ontzettend mooi!  8)  :eusa_clap:

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

soumsoum

heel mooi! leuk dat je telkens weer nieuwe tools hebt om al dit moois te maken

is dit pure autodidactiek of ben je technisch opgeleid?
Volvo 855R 1996

classicT5

Leuk om te zien en respect voor je aanpak. Blijf vooral posten :)

Bedankt voor die link van clickspring, is zeker knap wat die man doet.

Nog een leuke, mist het je interesse is, street bandito, die man bouwt een complete Datsun 240Z op in carbon fiber. Erg mooi om te zien hoe hij dat doet.

henry classic v70

Oh wat gaaf Johan!!
Mooie designer-pook   :eusa_clap: :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Holy-Moly :o :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Prachtig stukje vakwerk! Complimenten! :eusa_clap:
Volvoloos....

Barracuda_82

Iedereen dank voor de lovende woorden. Dat is fijn om te lezen!  ;D

Citaat van: soumsoum op 27-01-2019 13:01:55
heel mooi! leuk dat je telkens weer nieuwe tools hebt om al dit moois te maken

is dit pure autodidactiek of ben je technisch opgeleid?

100% autodidactisch. Ik heb een opleiding als vormgever gedaan.

Citaat van: classicT5 op 27-01-2019 13:34:30
Nog een leuke, mist het je interesse is, street bandito, die man bouwt een complete Datsun 240Z op in carbon fiber. Erg mooi om te zien hoe hij dat doet.

Dat is zeker iets wat ik leuk vind! Ik heb hem gesubscribed :)

henry classic v70

Citaat van: Barracuda_82 op 28-01-2019 08:31:58
Iedereen dank voor de lovende woorden. Dat is fijn om te lezen!  ;D

100% autodidactisch. Ik heb een opleiding als vormgever gedaan.

Dat is zeker iets wat ik leuk vind! Ik heb hem gesubscribed :)

Da's ook goed te zien  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Omdat het vandaag eindelijk weer eens zonnig en droog weer was ben ik vol goede moed aan de V70 gaan werken. Eindelijk eens wat puntjes aftikken waar ik me al een tijdje aan erger. Met name de ruitenwisser. Echt horendol wordt je er van. Mijn vriendin wilde gewoon niet meer met de V70 weg en ging liever in haar Aygo, puur door dat gejank.

Dus weer de hele boel uit elkaar. Met de ruitenwisser op interval om te kijken wanneer het geluid stopte of veranderde.

Nu bleek dat wanneer de ruitenwisser er af ging, het gepiep stopte. En het leek van de bestuurderskant te komen. Dus alles weer in de bankschroef:

De vorige keer heb ik alleen wat gesmeerd, maar nu besloot ik het echt te demonteren allemaal.

Toen ik de eerste pen, van de bestuurderskant los haalde zag ik het al meteen:

Dat zal wel wat geluid maken ja... Dus met schuurpapier zo goed mogelijk glad gemaakt en weer vol vet gemonteerd:

En dan de boosdoener, een klein o-ringetje, wat aan de bestuurderskant helemaal kapot was en waar nog een dun flintertje van over was. Gelukkig heb ik bij de Biltema ooit een grote doos met o-ringen meegenomen en kon ik er zo een nieuwe in duwen.

Daarna effe de sierlijst van de bestuurderskant terug gezet, die nog steeds in de garage in de weg lag nadat ik die afgelopen voorjaar er uit had gehaald.

En ik ben naar de lekke uitlaat gaan kijken, maar dat zit allemaal zo aan elkaar geroest dat ik dat snel opgegeven heb. Dit klusje ga ik uitbesteden aan een garage, denk ik. Geen zin om mijn rug te verprutsen hier op op de oprit.

Als laatste heb ik het originele schakelmechanisme van de M90 in de 240 verwijderd en de nieuwe shifter gepast, maar die moet nog een beetje aangepast worden, zodat de hoek overeenkomt met die van de schakelstang: