Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

Ja, zoiets verwachtte ik al.. of de onderste verdikking er op geschroefd ofzo, maar dat zou teveel werk zijn..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Tadaaaa!

Doordat die binnenste draad eerst gedraaid is en daarna (in elkaar gedraaid) de grote schroefdraad, zie je bijna geen naad. En 9 van de 10 mensen denken aan die proppen aan het eind. Dat die los gedraaid kunnen worden. Ik heb hem inmiddels aan een collega gegeven en die begon ook aan het eind te friemelen en dacht er niet aan dat de naad ergens anders kon zitten. Leuk om te zien hoe iemand dan z'n hoofd er over kan breken én wat voor creatieve dingen ze verzinnen over hoe ik dit voor elkaar gekregen zou hebben. Allemaal dingen die fysiek niet mogelijk zijn, maar toch.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Miyel

Dat je er zo veel werk in gestoken had, en nog met voorbedachte rade ook nog, had ik niet gedacht!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Barracuda_82 op 04-03-2019 16:20:40
Tadaaaa!

Doordat die binnenste draad eerst gedraaid is en daarna (in elkaar gedraaid) de grote schroefdraad, zie je bijna geen naad. En 9 van de 10 mensen denken aan die proppen aan het eind. Dat die los gedraaid kunnen worden. Ik heb hem inmiddels aan een collega gegeven en die begon ook aan het eind te friemelen en dacht er niet aan dat de naad ergens anders kon zitten. Leuk om te zien hoe iemand dan z'n hoofd er over kan breken én wat voor creatieve dingen ze verzinnen over hoe ik dit voor elkaar gekregen zou hebben. Allemaal dingen die fysiek niet mogelijk zijn, maar toch.

Gers 8)

En dan noem jij andere mensen creatief. Dit blog is echt genieten. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Ik smul ook. Je werkt met zo veel plezier en je gebruikt meerdere disciplines. Echt een plezier om te volgen.
Slimme truuk sticker folie te gebruiken en te lamineren. Ken het probleem. Nooit eerder zo aangepakt. Dank je!

BBS

Schitterend weer om te lezen! Ondanks dat het niet heel veel Volvo gerelateerd is, blijft dit toch genieten om te volgen.! :eusa_clap:
En ik weet heel zeker dat meerdere personen hier van zouden smullen!

En dat van die schroefdraad is echt ge-ni-aal :D :D
Volvoloos....

Barracuda_82

Superleuk om alle reacties te lezen :) Daardoor kan ik niet wachten om straks de deur hier op kantoor weer dicht te trekken en mijn werkplaats in te duiken :D

Net als gister. Toen ben ik verder gegaan aan de deuren van de 240. Die zijn onderin een beetje krokant en daar moeten natuurlijk ook de sierstrip-gaten in dichtgelast worden.

Dus eerst de hoek "open gepeld" en zo goed mogelijk alles ontroest met de staalborstel op de slijptol:

Daarna het rotte hoekje er uit gezaagd en nagemaakt uit een nieuw stukje zincor:

Past precies:

En vast gelast en vlak geslepen:

Daarna ook de onderste siergaten:

Naast deze werkzaamheden heb ik ook besloten de deurklinken te gaan restaureren. 240's hebben namelijk vaak last van "ingezakte" deurklinken. Op deze internetfoto kun je goed zien wat er gebeurd. De boven en onderkant (de lange kanten) zakken in naar het midden van de klink:

En in mijn gebruikelijke modus ga ik hier natuurlijk een veel te ingewikkeld stuk gereedschap voor maken waar ik het ding in op kan spannen om hem te verhitten en weer recht te maken. Voordeel is dat ik het dan ook voor andere mensen kan doen. En gewoon omdat het leuk is.

arjenT5R

Ik denk dat ik ook wel gebruik heb voor je nieuwe tool ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

Die klink zou een mooi projectje voor Yits kunnen zijn... 3-D geprint met materiaal dat wél de tand des tijds zou kunnen doorstaan ;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

de Boeing

photoshoppen, lassen, draaien, printen, ... van alle markten thuis, heerlijk!

Barracuda_82

Citaat van: hilko73 op 05-03-2019 16:53:11
Die klink zou een mooi projectje voor Yits kunnen zijn... 3-D geprint met materiaal dat wél de tand des tijds zou kunnen doorstaan ;)

Die klinken zijn van aluminimum. En daarom best goed recht te krijgen met wat hitte. Gister heb ik één klink helemaal recht gemaakt (zonder speciaal gereedschap, eerst effe testen) en dat ging heel erg prima. Ik denk dat 3D geprint lastig is om stevig genoeg te krijgen. Zelfs deze alu klinken willen nog wel eens afbreken als je er een beetje lomp mee om gaat.

Citaat van: de Boeing op 05-03-2019 20:21:53
photoshoppen, lassen, draaien, printen, ... van alle markten thuis, heerlijk!

Pas op, voordat ik ga blozen :P

Barracuda_82

Afgelopen week heb ik de "nieuwe" uitlaat voor de R klaar gemaakt, zodat de auto op kan voor de APK.

Met wat zogenaamde "pie cuts" om netjes de hoek om te komen:

Vooraan kwam ik alleen nét niet goed uit door een rekensommetje, maar gelukkig draai ik mijn hand niet om voor een kleine gap:

En gister, toen het net een paar uurtjes droog was, heb ik de auto zo hoog mogelijk op bokjes gezet:

En nadat ik de weggerotte boutjes van de beugel (die vooraan, net na de cat) doorgeslepen had en de beugel aangepast heb (met vaste draadeindes er in, zodat je niet hoeft te klooien met dubbele sleutels) hing de nieuwe uitlaat er zo onder. De route van de bypass was nog effe spannend, maar pakte prima uit:

Helaas heeft de bypass niet het gewenste effect :( De toename in volume is nagenoeg te verwaarlozen. Als je achter de auto staat hoor je een nét wat rauwere snerp in het uitlaatgeluid en je hoort de turbo een tikkie beter spoolen, maar da's alles. Ik denk dat ik daar nog iets anders voor ga verzinnen...

760Turbo

Ik ben benieuwd of ze er wat van zeggen bij de APK want feitelijk omzeil je de demper(al heeft het niet veel effect). Maar uiteindelijk is ie wel 'gasdicht' en dat is de eis volgens mij.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

850 T5 Freak

Mooi bedacht en uitgevoerd, alleen jammer dat het resultaat niet was wat je hoopte :-\. Voor de apk maakt het niks uit zolang hij maar dicht is, en dat is hij wel zo te zien ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

V70R^2

Citaat van: 760Turbo op 10-03-2019 14:20:33
Ik ben benieuwd of ze er wat van zeggen bij de APK want feitelijk omzeil je de demper(al heeft het niet veel effect). Maar uiteindelijk is ie wel 'gasdicht' en dat is de eis volgens mij.

Er zijn geen dempers nodig voor een APK ;D zolang je CO goed is en er niks lekt maakt het niet uit wat je eronder hangt.

Wel leuk bedacht, misschien is het traject gewoon veel te lang met die kleine diameter, beetje ruimer zal toch wel wat meer decibellen moeten geven.