Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Barracuda_82

Yes! 350 euro verder, maar de V70 heeft weer APK. Alleen een aantekening van "overmatig olieverlies", maar dat zijn de sporen aan de onderkant van toen ik de auto kocht en die oliekoeler slangen lek waren. Dat heb ik verder nooit schoon gemaakt, en daar begonnen ze nu over te zeuren.

Maar goed, dit weekend eindelijk weer eens mooi weer, dus snel verder met de 240. Die wil ik af hebben voor het Volvotreffen in Best, dus ik moet nog effe aanpoten de komende tijd.

Ik ben begonnen aan de roestplek linksboven de voorruit. Ik vond het een vreemde plek voor roest, en nu ik het stuk plaat er uit gezaagd had zag ik wel waar het vandaan kwam. Wéér een heel slecht gerepareerde schade. Waarschijnlijk ooit een deuk die ze met wat lasjes en een trekhamer opgelost hebben. En een shitload aan plamuur.

Maar het slechte stuk is er nu uit, alles ingespoten met zinkspray en het nieuwe stuk ligt ook al klaar. Als ik binnenkort het lasapparaat naar buiten trek ga ik die er in zetten.

Zelfde trucje op de linker voordeur gedaan. Die had ik al eerder geprobeerd te fixen, maar klaarblijkelijk hebben ze bij Volvo ooit een of ander goedje gebruikt in de naden van die deuren wat ontzettend hard reageert tijdens het lassen, dus ik moet een wat groter stuk overnieuw doen:

Een beetje donkere foto, maar de deuren zitten er weer in. Op beide deuren linksonder een hoek vervangen en alle sierstrip-gaten dichtgelast:

En tussendoor ben ik ook begonnen aan het verwijderen van de lijmresten van de vorige wrap. Op mijn Mini trok ik destijds de hele wrap er af zonder lijmresten achter te laten en op de 240 liet het bijna overal lijmresten achter. Een plamuurmes en een paar flessen thinner doen wonderen. Dit is de hoeveelheid lijm die van ongeveer 20% van het dak af komt:

Als laatste heb ik eindelijk de laatste laklaag op de draaibank gesmeerd. De vorige laag was helemaal mis gegaan. Ik weet niet wát er gebeurde, maar de verf reageerde ergens mee en wilde maar niet hard worden. Na veel schrapen, oude lappen, verfafbijt en schuren had ik hem eindelijk weer kaal. Dit heeft me een week gekost ongeveer  :-X

Vanavond is de lak hopelijk hard genoeg dat ik alles weer in elkaar kan gaan zetten. Daarna de print van het laatste paneel (linksonder, de aan/uit schakelaars enzo) vervangen, stevige poten maken om de machine omhoog te krijgen en daarna de boel definitief afstellen en finetunen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Markbakker

Wat voor stoelen heb je in de 240 zitten?

Barracuda_82

Citaat van: Markbakker op 25-03-2019 12:28:50
Wat voor stoelen heb je in de 240 zitten?

Lederen stoelen uit een Alfa 156.

classicT5

Vulk

Markbakker

Mathijs.

knap werk weer allemaal, en erg handig zon mooi draaibankje thuis! mooie werkplaats heb je!

Barracuda_82

razorx

Barracuda_82

Ik heb de draaibank gister grotendeels weer in elkaar gezet, maar ik moest mee gaan helpen met de belastingaangifte, dus helaas niet af kunnen maken. Hopelijk gaat het vanavond wel lukken :)

Barracuda_82

Afgelopen week liep iets langzamer dan gehoopt door een kapotte verwarming, migraine en het meehelpen van een vriend met het bouwen van dit blok. Koekje voor degene die herkent wat het is:

En daarnaast heb ik toch ook stiekem nog wat meer tijd gestoken in de details van de draaibank. Zoals het strippen van de alu knoppen:

En het maken van een speciale tool voor het spannen van de voedings-stang-koppeling (?) op de bank:

En het maken van een nieuwe plaat voor de aan/uit schakelaars van de draaibank (nu zijn ze allemaal nieuw):

En nu zit alles weer in elkaar en draait de boel weer:

Next up is het maken van een mooie gereedschapstray voor op de headstock, drie nieuwe olie-peil raampjes maken voor in de machine en fatsoenlijke voeten om de draaibank stabiel op werkhoogte te krijgen.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Miyel

Citaat van: NinaPaul op 29-03-2019 10:47:37
Is het een flat 6?
Inderdaad, lijkt wel op een Porsche boxer blok..

M96

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 29-03-2019 10:56:47
Inderdaad, lijkt wel op een Porsche boxer blok..

M96

Bijna goed. Het is een M97.1 uit een 997 Carrera S.