Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Vandaag weer een volle dag aan de auto kunnen werken, dus weer een berg foto's :)

Ik heb het velg omboor project nu af. Althans, voor 1 wiel. Maar nu ik weet hoe het moet zal de rest een stuk sneller gaan. Dit is het resultaat:

Voor de zittingen van de moeren heb ik een boor 24, die ik dubbel had, geslepen naar een hoek van 60 graden:

Verder heb ik bijna beide voorschermen klaar. Ik heb eentje al helemaal gevormd naar de fender flares:

Omdat de vorm van de flares niet goed aansluit op die van de volvo heb ik de hele rand op nieuw moeten vormen. Dus met een tas, wat stalen proppen en een hamer net zo lang timmeren tot er een nieuwe, fatsoenlijke vorm in zit:

Veel werk, maar het sluit nu wel perfect aan. Hier komt ook nog een rubber strip tussen om het helemaal netjes af te werken:

De stukken plastic hebben aan het eind geen mogelijkheid om ze goed te bevestigen aan de auto, dus heb ik op het scherm een randje gemaakt aan beide kanten waar de spatbordverbreder netjes in valt en door op z'n plek gehouden wordt:

Verder moest op dit scherm nog alle gaten dicht gelast worden, waar onder ook die van het knipperlicht:

Daarna op een stuk inpakpapier het scherm overgenomen en op het scherm gelegd wat nog aangepast moet worden:

Die heb ik al uitgeslepen en ga ik ergens komende week ook de goede vorm geven:

Daarna heb ik nog bij de achterwielen van de auto de helft van de binnenschermen weg geslepen. Deze zitten in de weg voor de wielen en door deze weg te slijpen en iets horizontaals voor in de plaats te maken win ik bijna 20cm ruimte voor de wielen om in te bewegen!

Het is nu wel lekker fris in de auto  ;D

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Miyel

Citaat van: Miyel op 09-04-2019 12:41:38
Kun je niet elders een roostertje plaatsen, bijvoorbeeld die van een 850/V70 op zo'n zelfde (niet zichtbare) plek?

Citaat van: Barracuda_82 op 09-04-2019 13:00:25
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar da's zo'n hoop werk... dat is het me ook niet waard.

Jeetje wat een werk.. En dan is een gat slijpen voor een roostertje teveel?
;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Walter

alles glad en strak, behalve de boutjes van die schermranden?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 15-04-2019 07:51:06
alles glad en strak, behalve de boutjes van die schermranden?

Goed gezien. Daar heb ik nu gewoon even snel carosserieschroeven in gezet, maar daar komen tzt mooie schroeven met speciale aluminium ringetjes in. Ik twijfel alleen nog aan de kleur, anders had ik ze gister al besteld ;)

V70geRwin

Mooi werk maar dat lipje voor het uiteinde van de spatbordrand zou me storen.
Dotje kit of lijm geen optie?

classicT5

Dat wordt een mooie wagen zo! Erg benieuwd naar het eindresultaat. En benieuwd wat dan je volgende project gaat worden ;) Stilzitten lijkt me niet je ding :)

Boutjes -> zwart lijkt mij het mooiste

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 15-04-2019 09:31:19
Mooi werk maar dat lipje voor het uiteinde van de spatbordrand zou me storen.
Dotje kit of lijm geen optie?

Nee, de schermen moeten demontabel blijven. Daarnaast lijken het grote joekels op de foto, maar in de realiteit is het net wat groter dan een centimeter (give or take). Daarnaast worden de beugeltjes uiteindelijk zwart, net als de spatbordverbreders en de rest van de auto krijgt een andere kleur (rood waarschijnlijk). Dus als het klaar is ga je het bijna niet zien.

Citaat van: classicT5 op 15-04-2019 09:32:31
Dat wordt een mooie wagen zo! Erg benieuwd naar het eindresultaat. En benieuwd wat dan je volgende project gaat worden ;) Stilzitten lijkt me niet je ding :)

Boutjes -> zwart lijkt mij het mooiste

Volgende project... waarschijnlijk ook aan de 240, maar dan meer motorisch (turbo ombouw, of een swap van een heel ander blok).

henry classic v70

Citaat van: Barracuda_82 op 15-04-2019 10:28:23

Volgende project... waarschijnlijk ook aan de 240, maar dan meer motorisch (turbo ombouw, of een swap van een heel ander blok).

Dikke 2.3 ltr turbo - 5 cilinder van een T5 of R  :eusa_dance: :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 15-04-2019 16:09:34
Dikke 2.3 ltr turbo - 5 cilinder van een T5 of R  :eusa_dance: :eusa_dance:

Nee, dat sowieso niet. Niet omdat daar iets mis mee is, maar áls ik al de moeite doe van een swap, dan doe ik liever iets bijzonderders.

Een kennis van me is nu een swap-kit aan het ontwerpen voor een 1UZ V8, en dat lijkt me een leukere swap dan een T5.

Al is een T5 wel erg makkelijk, omdat ik al een M90 in de 240 heb....

Nou ja, we zien het tegen die tijd wel. Nu eerst focus op de huidige werkzaamheden :)

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Hellcat engine ;) Past zelfs in een Miata, moet in zon 245 appeltje eitje zijn :)

NinaPaul

Eind vorig jaar was dat ongeveer 22k om naar NL te krijgen (maar in die auto lag al een geschikte bak in).

Wel erg prijzig als je het mij vraagt
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Eigenlijk moet je dan een Hellephant engine nemen, nog leuker -> 1.000 pk. Maar kost $20k :(

Volvo (yamaha) V8 heeft ook veel potentieel, dubbele turbo's erop, zat pk's mogelijk

Jelmar

Citaat van: classicT5 op 15-04-2019 21:25:12
Eigenlijk moet je dan een Hellephant engine nemen, nog leuker -> 1.000 pk. Maar kost $20k :(

Volvo (yamaha) V8 heeft ook veel potentieel, dubbele turbo's erop, zat pk's mogelijk

Hellephant voor $20K? Kun je een linkje sturen? Voor die prijs ken ik wel geïnteresseerden namelijk.
850R

Walter

Hellcat is ook al niet te betalen

Citaat van: classicT5 op 15-04-2019 21:25:12

Is wel een mooie compacte motor

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937